AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Vet ikke helt når eller hvor stresset kom fra men syns jeg har hørt så mye at menn som ønsker familie søker kvinner godt under 30, så i underbevisstheten har det kanskje satt seg at jeg er for gammel selv om jeg logisk sett har visst at jeg ikke er det grunnet regelmessig mens og eggløsning, og mor som ikke kom i overgangsalder før hun var 55. Fikk resultatene av en fruktbarhetstest nylig inklu ultralyd av eggstokker og fikk beskjed om at jeg har en del år på meg, er veldig fruktbar og masse friske egg, gynekologen personlig forstod ikke stresset mitt selv når jeg var der. Så nå føler jeg meg nesten enda mer forvirret. Hvorfor vil ikke menn skape familie med kvinner over 30 når man har flere år på seg og fremdeles er veldig fruktbare? Får liksom inntrykk av at de tror kvinner er sterile når de fyller 30? Jeg har snakket med gynekologen om inseminasjon til neste år så er ingen krise for min del heldigvis, jeg trenger ikke forbli barnløs, men skulle helst hatt barn med en mann jeg elsker K33 Anonymkode: dd3df...f2d
Majer Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Handler kanskje om at man burde kjenne hverandre i en del år først. Skilsmisser med barn er jo ingen høydare. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Jeg hadde vært stresset dersom jeg var 33 år, enslig og barnløs kvinne. Man skal jo gjerne være sammen i et par år førman prøve rpå å få barn, og så går det jo fort halvannet år fra man begynner å prøve til barnet er født. Hvis man da ønsker å få flere barn så er man fort nærmere 40 når man skal prøve på nr 2. Anonymkode: 0ab9a...d20 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Just now, Majer said: Handler kanskje om at man burde kjenne hverandre i en del år først. Skilsmisser med barn er jo ingen høydare. Gynekologen vet at jeg er singel og forstod fremdeles ikke stresset mitt etter prøvene. Men ja, hvis tanken er å være sammen i 7 år før man prøver på barn og så prøve på nummer 2 og 3 forstår jeg det jo. Men jeg personlig har vokst såpass mye med alder og tidligere forhold at jeg ikke hadde trengt flere år før jeg visste om jeg ønsker barn med fyren eller ikke. Anonymkode: dd3df...f2d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde vært stresset dersom jeg var 33 år, enslig og barnløs kvinne. Man skal jo gjerne være sammen i et par år førman prøve rpå å få barn, og så går det jo fort halvannet år fra man begynner å prøve til barnet er født. Hvis man da ønsker å få flere barn så er man fort nærmere 40 når man skal prøve på nr 2. Anonymkode: 0ab9a...d20 Ja, jeg har jo vært kjempestressa. Men i følge prøver er jeg meget fruktbar. Mamma tok abort da hun var 42 fordi hun allerede hadde 4 barn, da ble hun gravid med et uhell med pappa så har vel gode gener der med fruktbarhet. Men hjelper ikke det når menn antar jeg er for gammel nå 😅 Anonymkode: dd3df...f2d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har jo vært kjempestressa. Men i følge prøver er jeg meget fruktbar. Mamma tok abort da hun var 42 fordi hun allerede hadde 4 barn, da ble hun gravid med et uhell med pappa så har vel gode gener der med fruktbarhet. Men hjelper ikke det når menn antar jeg er for gammel nå 😅 Anonymkode: dd3df...f2d Alle menn antar ikke det. Finnes noen som er oppegående der ute. Anonymkode: 242af...9e1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Alle menn antar ikke det. Finnes noen som er oppegående der ute. Anonymkode: 242af...9e1 Håper du har rett 👍🏻 Anonymkode: dd3df...f2d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Håper du har rett 👍🏻 Anonymkode: dd3df...f2d Jeg er 40 og min kjæreste er 41. Vi møttes da jeg var 38. Han var den som hadde mest lyst å barn. Nå er det på vei. Selvfølgelig kunne vi ikke nå å kjenne hverandre i syv år først, men ikke noen garanti for evig ekteskap etter syv år heller. For min del er jeg glad jeg heller får barnet nå enn med min ungdomskjæreste. Ja, barnet får meg i kortere tid, men en bedre versjon. Anonymkode: 242af...9e1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg er 40 og min kjæreste er 41. Vi møttes da jeg var 38. Han var den som hadde mest lyst å barn. Nå er det på vei. Selvfølgelig kunne vi ikke nå å kjenne hverandre i syv år først, men ikke noen garanti for evig ekteskap etter syv år heller. For min del er jeg glad jeg heller får barnet nå enn med min ungdomskjæreste. Ja, barnet får meg i kortere tid, men en bedre versjon. Anonymkode: 242af...9e1 Så hyggelig 😊❤️ Motiverende å høre Anonymkode: dd3df...f2d
Veggdyret Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 54 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke helt når eller hvor stresset kom fra men syns jeg har hørt så mye at menn som ønsker familie søker kvinner godt under 30, Anonymkode: dd3df...f2d Hvor hører du det? En ting er at mange menn dersom de kunne velge HELT fritt ville ha valgt en 20-åring som ser ut som en Victoria's Secret-modell - men hva de egentlig prøver å sjekke opp er noe helt annet. Og menn på sjekkemarkedet som ønsker seg familie, sjekker gjerne opp kvinner som er noen få år yngre enn dem, er mitt inntrykk. Problemet er jo at mange menn ikke er klare for barn før de nærmer seg 40 og da sliter med å finne en kvinne som både ønsker barn snarlig og med ønsker å få det med dem. Men en mann på 40 sjekker normalt opp damer mellom 30-38, ikke 18-25. Så hvis du kan tenke deg en mann som er 5-10 år eldre så har du gode muligheter enda. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 8 minutter siden, Veggdyret said: Hvor hører du det? En ting er at mange menn dersom de kunne velge HELT fritt ville ha valgt en 20-åring som ser ut som en Victoria's Secret-modell - men hva de egentlig prøver å sjekke opp er noe helt annet. Og menn på sjekkemarkedet som ønsker seg familie, sjekker gjerne opp kvinner som er noen få år yngre enn dem, er mitt inntrykk. Problemet er jo at mange menn ikke er klare for barn før de nærmer seg 40 og da sliter med å finne en kvinne som både ønsker barn snarlig og med ønsker å få det med dem. Men en mann på 40 sjekker normalt opp damer mellom 30-38, ikke 18-25. Så hvis du kan tenke deg en mann som er 5-10 år eldre så har du gode muligheter enda. Takk for svar. Har hørt litt her og der, så har det satt seg i underbevisstheten iom at jeg plutselig begynte å stresse og tok denne testen. Akkurat nå er jeg forelsket i en på 40 så aldersforskjell er ikke noe problem for meg 🙈 Ironisk nok er det en på 26 som ønsker forhold med meg Odd men jeg har dessverre ikke de rette følelsene. Treffer jeg en på min alder opp til 40 er det absolutt innafor min preferanse så er lov å håpe. En liten trøst at jeg kan gjøre det alene og har god tid hvis det går slik. Anonymkode: dd3df...f2d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Takk for svar. Har hørt litt her og der, så har det satt seg i underbevisstheten iom at jeg plutselig begynte å stresse og tok denne testen. Akkurat nå er jeg forelsket i en på 40 så aldersforskjell er ikke noe problem for meg 🙈 Ironisk nok er det en på 26 som ønsker forhold med meg Odd men jeg har dessverre ikke de rette følelsene. Treffer jeg en på min alder opp til 40 er det absolutt innafor min preferanse så er lov å håpe. En liten trøst at jeg kan gjøre det alene og har god tid hvis det går slik. Anonymkode: dd3df...f2d Odd = , 😆 Anonymkode: dd3df...f2d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Næ, det er nok ofte bare noe de sier fordi de vil ha et godt argument for hvorfor de ønsker seg langt yngre damer. "Jeg er opptatt av fruktbarhet fordi jeg lengter sånn etter å bli far" lyder litt bedre enn "jeg vil ha en dame med tight kropp". Anonymkode: e7d20...c63 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Det med at kvinner har dårlig tid så fort de nærmer seg 30 er ikke sant og voksne menn som bruker det som argument for å date unge jenter i 20 årene er bare ekle halvpedoer. Fra man er 30 så har man 5% mindre sjanse for å bli gravid. Det er så å si ingenting. Fra man er 35 så er det 10% mindre sjanse, 40 år er 15% mindre sjanse så man har altså sjanse frem til overgangsalderen som typisk kommer når man er 55-59 år. Men betydelig mindre sjanse i 50 årene men ubetydelig mindre sjanse i 30 årene. Anonymkode: eff1d...a95 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det med at kvinner har dårlig tid så fort de nærmer seg 30 er ikke sant og voksne menn som bruker det som argument for å date unge jenter i 20 årene er bare ekle halvpedoer. Fra man er 30 så har man 5% mindre sjanse for å bli gravid. Det er så å si ingenting. Fra man er 35 så er det 10% mindre sjanse, 40 år er 15% mindre sjanse så man har altså sjanse frem til overgangsalderen som typisk kommer når man er 55-59 år. Men betydelig mindre sjanse i 50 årene men ubetydelig mindre sjanse i 30 årene. Anonymkode: eff1d...a95 Kanskje både det og uvitenhet. Broren min er mest interessert i damer på sin egen alder men ble likevel positivt overraska over det jeg fortalte etter legebesøket (vi er gode venner og snakker om alt). Og jeg trodde jo selv jeg hadde dårlig tid, var nesten flaut når gynekologen så så forvirret ut. Kanskje litt fordommer mellom menn ute å går som de faktisk tror på selv 🤷♀️ Anonymkode: dd3df...f2d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #16 Skrevet 4. februar 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Odd = , 😆 Anonymkode: dd3df...f2d Hei Odd! 😂 Stresser med dette selv, og var også hos gynekologen for å sjekke ut fruktbarheten her om dagen. Han sa at alt så bra ut, men ville ikke ta blodprøve da han mente at det ikke var nødvendig. Så jeg fortsetter å stresse😆 Jeg ville tenkt at menn som tar bevisste valg rundt dette ønsker seg yngre kvinner nettopp fordi det vil gi dem god tid til å være sammen, bli kjent, nyte kjærestetid osv. før eventuelle barn. Min erfaring med menn er at de på min alder (35) ikke har tatt stilling til om de i det hele tatt ønsker barn, eventuelt er det noe de kanskje kan begynne å vurdere om noen år, "om det føles riktig". De på 40 er ENTEN veldig interessert og kan tenke seg barn relativt fort, ELLER ferdig med hele greia (enten fordi de har fått de barna de skal ha, eller fordi vennene begynner å få voksne/store barn og da er det ikke en ny og spennende trend i omgangskretsen lengre). Så har vi de yngre på 25-30-ish som enten blåser i barn eller ønsker å vite at forholdet er verdt å satse på før de prøver. Anonymkode: ddfe4...009
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #17 Skrevet 4. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei Odd! 😂 Stresser med dette selv, og var også hos gynekologen for å sjekke ut fruktbarheten her om dagen. Han sa at alt så bra ut, men ville ikke ta blodprøve da han mente at det ikke var nødvendig. Så jeg fortsetter å stresse😆 Jeg ville tenkt at menn som tar bevisste valg rundt dette ønsker seg yngre kvinner nettopp fordi det vil gi dem god tid til å være sammen, bli kjent, nyte kjærestetid osv. før eventuelle barn. Min erfaring med menn er at de på min alder (35) ikke har tatt stilling til om de i det hele tatt ønsker barn, eventuelt er det noe de kanskje kan begynne å vurdere om noen år, "om det føles riktig". De på 40 er ENTEN veldig interessert og kan tenke seg barn relativt fort, ELLER ferdig med hele greia (enten fordi de har fått de barna de skal ha, eller fordi vennene begynner å få voksne/store barn og da er det ikke en ny og spennende trend i omgangskretsen lengre). Så har vi de yngre på 25-30-ish som enten blåser i barn eller ønsker å vite at forholdet er verdt å satse på før de prøver. Anonymkode: ddfe4...009 Takk for svar. En del tenker nok sånn ja, at de vil nyte tiden først og har mange år på seg om damen er 25. Er en annen på 40 (ikke han jeg er interessert i) jeg var på date med som snakket om barn på første date og var superklar for dette, når jeg tenker meg om er det faktisk vært et par menn i trettiårene og som har vært like stressa som meg for at de er barnløse, og spurt tidlig om jeg ønsker det. Dessverre klarte jeg ikke utvikle følelser for de mennene, jeg hadde så lyst å falle fordi vi ønsket det samme De som sier de ikke dater kvinner over 30 fordi de ønsker barn kun fordi vi er for gamle til å få barn er nok en egen gruppe med lite hyggelig intensjoner. Det er jo kjedelig å ønske barn og ha masse friske egg bare for å bli valgt bort fordi noen tenker eller faktisk tror det er for gammelt, men akkurat den gruppen menn som sier slikt på kvalme ønsker man jo ikke uansett Ønsker deg masse lykke til forresten 😊💞 Anonymkode: dd3df...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #18 Skrevet 4. februar 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. En del tenker nok sånn ja, at de vil nyte tiden først og har mange år på seg om damen er 25. Er en annen på 40 (ikke han jeg er interessert i) jeg var på date med som snakket om barn på første date og var superklar for dette, når jeg tenker meg om er det faktisk vært et par menn i trettiårene og som har vært like stressa som meg for at de er barnløse, og spurt tidlig om jeg ønsker det. Dessverre klarte jeg ikke utvikle følelser for de mennene, jeg hadde så lyst å falle fordi vi ønsket det samme De som sier de ikke dater kvinner over 30 fordi de ønsker barn kun fordi vi er for gamle til å få barn er nok en egen gruppe med lite hyggelig intensjoner. Det er jo kjedelig å ønske barn og ha masse friske egg bare for å bli valgt bort fordi noen tenker eller faktisk tror det er for gammelt, men akkurat den gruppen menn som sier slikt på kvalme ønsker man jo ikke uansett Ønsker deg masse lykke til forresten 😊💞 Anonymkode: dd3df...f2d Det er så frustrerende!!😂 Og nå har vi ikke engang snakket om alle mennene som eeegentlig ønsker seg barn, men som er livredde for å prate om det. De som blir superstressa, kanskje litt hissige og løper i motsatt retning med en gang man spør om det er noe de kan tenke seg. De har liten forståelse for at man ønsker å bruke tiden sin på noen som ønsker det samme som en selv, og oppfatter det som angrep og press. Spørsmålet "er barn noe du kan tenke deg en dag, med den rette" blir omformulert i hans hode til "JEG VIL HA BARN MED DEG NÅ! Kom igjen, vi har datet i tre uker, jeg er klar! Hvorfor er ikke du klar?"😅 Masse lykke til, til deg også❤️ Hvor gammel er du? Jeg har også vurdert å få barn alene, men føler også at det vil være litt trist både for meg og barnet å gå glipp av faren. For jeg vil jo gjerne finne den rette, og for barnet er det jo aller best å ha en far i tillegg til mor i livet sitt. Selv om alt kan være supert med én forelder også. Anonymkode: ddfe4...009 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #19 Skrevet 4. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er så frustrerende!!😂 Og nå har vi ikke engang snakket om alle mennene som eeegentlig ønsker seg barn, men som er livredde for å prate om det. De som blir superstressa, kanskje litt hissige og løper i motsatt retning med en gang man spør om det er noe de kan tenke seg. De har liten forståelse for at man ønsker å bruke tiden sin på noen som ønsker det samme som en selv, og oppfatter det som angrep og press. Spørsmålet "er barn noe du kan tenke deg en dag, med den rette" blir omformulert i hans hode til "JEG VIL HA BARN MED DEG NÅ! Kom igjen, vi har datet i tre uker, jeg er klar! Hvorfor er ikke du klar?"😅 Masse lykke til, til deg også❤️ Hvor gammel er du? Jeg har også vurdert å få barn alene, men føler også at det vil være litt trist både for meg og barnet å gå glipp av faren. For jeg vil jo gjerne finne den rette, og for barnet er det jo aller best å ha en far i tillegg til mor i livet sitt. Selv om alt kan være supert med én forelder også. Anonymkode: ddfe4...009 Haha, jeg kjenner meg veldig igjen 🙈 Man spør jo bare for å vite at man har samme intensjoner, ikke fordi man er desperat etter å få barn med fyren på date asap. Når menn forteller meg på første date at de ønsker barn er jeg ikke så innbilsk at jeg tenker de vil ha barn med meg samme natt (dog har jeg opplevd at en jeg datet hadde tatt av kondomet uten å si ifra før dagen etter, så hadde han nerver til å bli sint når jeg løp å kjøpte angrepille. Er så glad jeg fant ut i tide at han var psycho). Jeg er 33. Ja, deler ditt syn på det, det er en trøst at man kan få det alene men det er jo trist og når man ønsker en kjæreste å dele det med, og en far er jo en viktig del av barnets liv. Vet godt hva du føler! Jeg har fått en ny jobb som innebærer litt reising i Europa og tenker kanskje jeg er heldig å treffer noen utenlands, har alltid vært mer ettertraktet i utlandet enn i Norge 😅 Anonymkode: dd3df...f2d 1
Nymerïa Skrevet 4. februar 2023 #20 Skrevet 4. februar 2023 Jeg kjenner så mange par som har møttes og fått barn i 30-årene at dette hadde jeg aldri i livet tatt alvorlig. Menn i 30-årene som vil ha barn og tror de må finne seg en dame på godt under 30 for å kunne får barn er det like greit at du ikke yngler med. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå