Gå til innhold

Hvilke «hus-ting» liker du minst?

Anbefalte innlegg

Skrevet
temolitus skrev (2 minutter siden):

Dette er typ mitt verste mareritt 

F9E59246-A0D0-468F-879E-F7042F27C650.jpeg

2C4F7327-5C81-4976-B995-E3FA9FBB99DA.jpeg

6B7D9EB3-0661-4772-93E1-E2AD0FB659BC.jpeg

AE8914B3-9867-408A-8EC0-FC077DEFC790.jpeg

01F805DF-5EB5-4101-BCF6-6FEE0ED0EDF1.jpeg

Ungene mine hadde elsket dette her. Såååååå mye å rive ned og knuse! 🤪

Anonymkode: 32fcb...e38

• Nyttig 2
Skrevet
temolitus skrev (40 minutter siden):

Dette er typ mitt verste mareritt 

F9E59246-A0D0-468F-879E-F7042F27C650.jpeg

2C4F7327-5C81-4976-B995-E3FA9FBB99DA.jpeg

6B7D9EB3-0661-4772-93E1-E2AD0FB659BC.jpeg

AE8914B3-9867-408A-8EC0-FC077DEFC790.jpeg

01F805DF-5EB5-4101-BCF6-6FEE0ED0EDF1.jpeg

Helt enig. Dette er det jeg forbinder med russisk stil.

Anonymkode: 5f295...d54

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spilevegger. Særlig spilevegg på kjøkkenet, for et mareritt å rengjøre for stekeos og fett.

Helsorte bad.

Gulnet furupanel, spesielt hvis både gulv, vegg og tak er i furu.

Gigantiske lysekroner. Det er bare fint hvis du faktisk bor i et hus med ballsal.

Når alle vegger i hele huset er malt i grått -  er fint med litt variasjon syns jeg.

• Liker 5
Skrevet

Spilevegger, sengegavl kommer aldri inn i mitt hus. Heller ikke sengeteppe og pynteputer i sengen, noe så upraktisk. Jeg liker heller ikke svarte og grå vegger.

Mørke gulv. Svart kjøkken.

Skrevet

Gardiner....

Anonymkode: dad05...73a

• Liker 7
Skrevet

Sånne bilder av barna som er printet på dårlig lerrett og henger overalt i stua.

Anonymkode: 274e4...ffb

• Liker 4
Skrevet

Marimekko, skinnsofaer, minimalisme, sterke farger på gulv eller vegger.

Anonymkode: 4f149...3b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater nips, gardiner, farger, familiebilder... alt som skaper "støy" i rommet. Så liker vel det mange kaller instagramhjem her inne, da jeg føler det gir meg mer ro. 

Anonymkode: a3066...2fb

• Liker 12
Skrevet

Furupanel all over og mørke, svarte kjøkken (og mørke rom generelt) 🤔

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hus-ting i mangel av noe bedre ord. Da altså, alt man har i huset. Er det noen spesielle stiler eller produktet innen interiør, servise, tekstiler etc du ikke liker og hadde sagt nei takk til å ha i ditt hjem? Vær gjerne spesifikk. 

jeg liker ikke, og vil ikke ha: 

Ting med love eller home, inkl de nye mummikoppene

Liker virkelig ikke Alveskog og Alv fra Wik og Walsøe. Vet ikke hvorfor, men syns de er så ulekre og støgge

teite skilt og wallstickers med sånn oppskrift på en lykkelig familie og annet idiotisk svada

Svart skinnsofa og glassbord og svarte hyller/skjenker

Treape fra Kay Bojesen

Anonymkode: 8f3e6...99b

Enig med deg, eller det hadde ikke vært krise om noen hadde gitt meg en ny mummikopp. Jeg kan legge til speil med byggskum rundt og stripete kähler-vaser.

Anonymkode: ddbda...c37

• Liker 5
Skrevet

Microsement på bad

Spilevegger

Gulv og marmor som IKKE er treverk eller marmor

"Kunst" som ikke betyr noe for eier av bolig

Boliger hvor du ser at alt er kjøpt inn for å matche, null personlighet. Boliger må boes inn og ting skaffes på ulike tidspunkt

Anonymkode: 638c5...b2a

• Liker 4
Skrevet

Stressless og skinnsofa. Spesielt ruvende skinnsofa. 

Ting av plast. 

Sterke bråkete farger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig med deg, eller det hadde ikke vært krise om noen hadde gitt meg en ny mummikopp. Jeg kan legge til speil med byggskum rundt og stripete kähler-vaser.

Anonymkode: ddbda...c37

Ja, synes også de stripete kähler-vasene var dristygge. Alle hadde dem, og jeg husker at en homofil kamerat ønsket seg varianten i sølv til bryllupet sitt fordi den var så populær at den nesten ikke var å oppdrive akkurat da. Og jeg har faktisk en jeg også. Jeg fikk i gave fra bror og svigerinne som har sånn stil. Og jeg ville ikke virke utakknemlig, så jeg hadde den fremme en gang de var på besøk. Og det er eneste gangen den har blitt brukt. Det skulle jeg ikke ha gjort... Hva fikk jeg til jul av dem?

Kahler-Omaggio-Fat-Blaa-691768.png?d=683

Min egen feil da... de trodde jeg likte vasen, så da kjøpte de mer i samme serie... Jeg har lært av den feilen da. Fatet ble IKKE  brukt,

Anonymkode: eef81...2d5

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, synes også de stripete kähler-vasene var dristygge. Alle hadde dem, og jeg husker at en homofil kamerat ønsket seg varianten i sølv til bryllupet sitt fordi den var så populær at den nesten ikke var å oppdrive akkurat da. Og jeg har faktisk en jeg også. Jeg fikk i gave fra bror og svigerinne som har sånn stil. Og jeg ville ikke virke utakknemlig, så jeg hadde den fremme en gang de var på besøk. Og det er eneste gangen den har blitt brukt. Det skulle jeg ikke ha gjort... Hva fikk jeg til jul av dem?

Kahler-Omaggio-Fat-Blaa-691768.png?d=683

Min egen feil da... de trodde jeg likte vasen, så da kjøpte de mer i samme serie... Jeg har lært av den feilen da. Fatet ble IKKE  brukt,

Enig! De vasene er ikke fine! 

Anonymkode: 8f3e6...99b

• Liker 11
Skrevet

Jeg er minimalist, men jeg elsker farger. Er praktisk minimalist, ikke følger av stilen :) så i mitt hus er det hjemmekoselig, men ikke overfylt.

Jeg liker ikke (i mitt eget hus, andre gjør som de vil):

Glorete dill - fancy rammer, dillete svære lys osv som f.eks en samling lanterner i en krok. Shabby chic

Pynteputer. Jeg har to puter i min sofa. Jeg er så lei av å flytte puter når jeg er på besøk. 

Pynt i alle vinduer og på alle tilgjengelige flater. Og ikke minst, noe i enhver krink og krok av huset. Bare fordi du har en ledig vegg MÅ den ikke fylles opp. Å ha pusterom syns jeg er veldig godt.

Disse Kay ett eller annet apekattene. Hvorfor??

Tekst på puter, vegg, Home osv. Jeg vil ha et rolig hus, tekst er stressende.

For mye mønster overalt. Litt er greit, men skal lite til for å bli masse.

Sånne knagger som "liksom" er diamanter. 

• Liker 2
Skrevet

Er også minimalist, men livsstilsversjonen og ikke interiørmessig. Liker farger, har lingardiner i leiligheten osv.

Uansett, jeg liker ikke:

Alt dette svarte. Svarte, kantete vegglysestaker, svart innredning, svarte lamper, svarte fliser/vegger/tak, svart garderobe. Er bare ikke glad i svart på alt mulig.

Vitrineskap. Med glassdører og greier. Det kommer jeg aldri til å ha.

Kjøkkeninnredning med utskjæringer og vinduer. Kanskje i en hytte eller på et landsted, men ikke hjemme.

Dusjforheng og dusjkabinett, interiørtekstiler på bad.

Pyntefat med lys, kongler, trær, sløyfer, figurer og dill og dall finner du ikke hos meg.

Beige, grått og greige. Jeg har bare aldri vært glad i de fargene, det er ikke meg.

Anonymkode: 41574...cd6

• Liker 3
Skrevet

Ting med sitater på, gardiner og store sølv-lysestaker 

Anonymkode: e2641...789

• Liker 3
Skrevet

Hvite panelvegger. Liker heller ikke disse sorte kjøkkenvaskene, som har vært så populære de siste årene. Modul og skinnsofaer er jeg også lite begeistret for, og ikke minst stoler med spinkle og tynne ben. Sorte bad og kjøkken, og gullkraner. Veldig mørke bad liker jeg heller ikke så godt, og det samme med veldig mørke gulv.

Generelt sett liker jeg ikke rustikk og shabby chic stil, og coffe table bøker. Heldigvis er den er vel den stilen ganske ut nå.

Anonymkode: 633fe...fe2

• Liker 2
Skrevet

Kom på noe mer. Ei venninne har en gammel sofa som er helt forferdelig vond å sitte i. Noe sånt som dette:
460_18944929.jpg

Og alle tallerknene og glassene er forskjellige. De har bare kjøpt single tallerkner og glass på bruktbutikk. Alt mulig ræl. De skal ha for å gjøre det gjennomført da. Men det er så utrolig langt fra min smak.

• Liker 11
Skrevet

Rusta telyshus. Slike av brunt malt metall. Tv. Rot. Masse rot og dritt over alt. Stygge gulvlamper med ledlys. Stygge klumpete grå sovesofaer ala ikea og skeidar. 

Anonymkode: 8a234...a5f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...