Gå til innhold

Mister ereksjon ved penetrering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i starten av trettiårene som har vært sammen i mange år. Han har alltid vært veldig seksuell - mer enn meg - og vi har hatt et veldig godt og aktivt sexliv hele veien. Har selvfølgelig vært perioder med mindre sex som følge av fødsler etc, men generelt alltid hatt et godt sexliv. Vi begge har vært enige om at sexen har blitt bedre med årene. 

Nå har det vært flere ganger hvor han mister ereksjonen ved penetrering. De første gangene gjorde vi ikke noe nummer ut av det, men nå føler jeg at kanskje jeg er problemet… ved at jeg runker ham eller suger ham holder den seg stiv. Han har morgenbrød hver dag og holder ereksjonen når han runker selv. Tenker derfor at dette ikke er fysisk, men heller psykisk. Som sagt er han stiv mens vi har forspill, men med en gang han penetrerer meg blir han slapp… ved å runke eller suge ham blir den stiv igjen, men blir slapp ved ny penetrering. Han har ingen formening om hvorfor, men TROR ikke det har noe med hans tiltrekning av meg å gjøre. Det at han sa «tror ikke» såret meg virkelig og får meg til å tenke at jeg faktisk er årsaken. Føler ikke han ser på meg når jeg runker ham eller suger ham. Bortsett fra når han tar meg bakfra har han ikke så mye valg utenom å se meg. Vi hadde sex en natt her, helt uten kyssing og slik og det var helt mørkt på rommet. Da var han stiv hele akten… kan det være meg? Eller kan jeg håpe på at det ligger på ham likevel?

Anonymkode: 27844...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han sa "tror", og det fungerer i mørket uten så mye kontakt, så har han nok mista litt av tenninga på deg.

Da må du jo evt bare prøve måter å piffe opp ting på. Om det er parykk, trening, undertøy eller dirtytalk. 

Anonymkode: 4b2fc...3f1

• Liker 1
Skrevet

Altså det er veldig vanlig å miste ereksjonen. Mannen min gjør det også i perioder, men ikke hver gang. Eksen min var også sånn. Det har ikke noe med deg å gjøre! Få han til legen å ta en sjekk av blodet. For eksempel magnesium- brist kan lede til disse problemene. Ellers må dere bare handle som at det er en periode. Ikke stress eller overtenk det (gjelder begge), da kan det bli vanskeligere.

Anonymkode: 13e27...54c

• Nyttig 3
Skrevet

Tenker det er viktig dere snakker om det mer. "Tror ikke det", klart det gjør deg usikker. Kanskje kom det feil ut. Om han har mistet tenningen ved penetrasjon, så betyr det ikke at det kommer til å forbli slik. Han tenner jo fortsatt på sex med deg - oral og runking. 

Anonymkode: 2d714...ee3

• Liker 1
Skrevet

Har du blitt videre etter barnefødsler? 

Anonymkode: c11fa...a5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du blitt videre etter barnefødsler? 

Anonymkode: c11fa...a5b

Nei, om ikke annet så er jeg strammere. Det kjenner jeg selv og han har kommentert det flere ganger. Er en stund siden sist fødsel og problemet har kommet nå i det siste. 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Siden han sa "tror", og det fungerer i mørket uten så mye kontakt, så har han nok mista litt av tenninga på deg.

Da må du jo evt bare prøve måter å piffe opp ting på. Om det er parykk, trening, undertøy eller dirtytalk. 

Anonymkode: 4b2fc...3f1

Piffe opp har både jeg og vi gjort i massevis, både med å prøve nye ting, leketøy, sexy undertøy, etc. 

Er jo akkurat dette svaret jeg var redd for å få. Har virkelig vært nede en stund nå. Er du mann eller kvinne? 

ts

Skrevet

Tenker det er viktig dere snakker om det mer. "Tror ikke det", klart det gjør deg usikker. Kanskje kom det feil ut. Om han har mistet tenningen ved penetrasjon, så betyr det ikke at det kommer til å forbli slik. Han tenner jo fortsatt på sex med deg - oral og runking. 

Anonymkode: 2d714...ee3

Vi har snakket mye om det. Og vi begge har lest om det. Han mistenker medisinen han går på (for magetrøbbel) da den kan føre til utmattelse, men finner ingenting om den medisinen knyttet til ereksjonsproblemer. I går sugde jeg ham og han hadde fint mulighet til at jeg skulle suge ham til orgasme, men det var han som ønsket «å kåmme inni meg». Så startet problemet ved penetrasjon. Vi fikk den opp igjen, men så ble den slapp igjen. Tidligere har vi fullført på annet vis, men i går måtte vi vare gi opp. 

Har fått snakket litt etter jeg skrev innlegget også og han betrygger meg på at det ikke har noe med meg å gjøre og beklager måten han ordla seg på. Likevel satte dette så stuck i meg, at jeg strever med å legge det fra meg. Noe som igjen kan gjøre ting verre for ham ved å føre til prestasjonsangst knyttet til ereksjonen sin. 

Bare håper det er noe som ikke har med meg å gjøre. Har aldri tvilt på om han elsker meg - det gjør jeg ikke nå heller. Men vondt å ikke føle seg begjært. 

ts

Skrevet

Helt ærlig kan det være det ja. Kan være han bare er lei av å knulle samme dama.

Eller er han utro? Ikke fysisk, men psykisk? Forelska i en annen på jobb e.l?

Anonymkode: c7f71...8ab

Skrevet

Altså det er veldig vanlig å miste ereksjonen. Mannen min gjør det også i perioder, men ikke hver gang. Eksen min var også sånn. Det har ikke noe med deg å gjøre! Få han til legen å ta en sjekk av blodet. For eksempel magnesium- brist kan lede til disse problemene. Ellers må dere bare handle som at det er en periode. Ikke stress eller overtenk det (gjelder begge), da kan det bli vanskeligere.

Anonymkode: 13e27...54c

Tusen takk for er fint og betryggende svar ❤️ da skal jeg forsøke å ta det til meg, fremfor tidligere svar om at han ikke tenner på meg. Det gjør så vondt å tenke på. Og kanskje overtenker jeg. 

Han er eldre og vi har jo mye som skjer i hverdagen. Jeg har vært liggende grunnet svangerskapsproblemer en god stund, så han har hatt mye ansvar hjemme og med barna, som kanskje kan være årsak? Eller at han stresser rundt det å få et barn til? Selve svangerskapet er ikke problemet for han finner meg mest attraktiv som gravid (har gjort tidligere og han har lenge lengtet etter at jeg skal bli gravid igjen) og vi har aldri hatt så bra sex som når jeg har vært gravid. Men kanskje er det alt rundt? 
han klarer ikke å sette ord på det selv, litt det som er problemet. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig kan det være det ja. Kan være han bare er lei av å knulle samme dama.

Eller er han utro? Ikke fysisk, men psykisk? Forelska i en annen på jobb e.l?

Anonymkode: c7f71...8ab

Fy faen du trykker meg langt nede nå når jeg leter etter støtte og håp. 

Han jobber med bare menn og har liten omgangskrets utenom jobb og hjemme. Han har aldri gjemt telefonen sin, den ligger alltid fremme. Har ikke pc eller annet kommunikasjonsverktøy, så han bedriver ikke noen form for utroskap. Såpass stoler jeg på ham. 

Ts

• Hjerte 8
Skrevet (endret)

Det er vanlig å miste han innimellom. Men er det gjentagende kan det være prestasjonsangst som har blitt til en vond spiral. 

Det skal så lite til når det først har skjedd. Hvis han underveis tenker "ikke mist han nå" eller lignende, så kan du ta deg f.. på at han mister han momentant. Og slike tanker er gjerne noe som skjer når du er anspent og nervøs fra før fordi du har mistet han tidligere.

Tenker at dette er sannsynlig siden han ellers får han til, men mister han under penetrering spesielt.

Hvis det er dette så må du få han skikkelig tent, få han til å slappe av og uskadeliggjøre situasjonene. Gjerne ikke avbryt selv om han mister han. Gi det tid. Fortsett å kose, ta på han, suge osv osv. Få han opp igjen. Og få han til å fullføre.

Ingenting er som å miste han, for så fortsette og få han opp igjen, og da fullføre akten. Medisin nr 1 mot prestasjonsangst.

Tror sjansen er ekstremt små for at dette handler om deg, så den følelsen bør du legge bort selv om han har vært litt tvetydig. Er ikke sikkert at han selv skjønner hva som skjer.

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Bombasi skrev (10 minutter siden):

Det er vanlig å miste han innimellom. Men er det gjentagende kan det være prestasjonsangst som har blitt til en vond spiral. 

Det skal så lite til når det først har skjedd. Hvis han underveis tenker "ikke mist han nå" eller lignende, så kan du ta deg f.. på at han mister han momentant. Og slike tanker er gjerne noe som skjer når du er anspent og nervøs fra før fordi du har mistet han tidligere.

Tenker at dette er sannsynlig siden han ellers får han til, men mister han under penetrering spesielt.

Hvis det er dette så må du få han skikkelig tent, få han til å slappe av og uskadeliggjøre situasjonene. Gjerne ikke avbryt selv om han mister han. Gi det tid. Fortsett å kose, ta på han, suge osv osv. Få han opp igjen. Og få han til å fullføre.

Ingenting er som å miste han, for så fortsette og få han opp igjen, og da fullføre akten. Medisin nr 1 mot prestasjonsangst.

Tror sjansen er ekstremt små for at dette handler om deg, så den følelsen bør du legge bort selv om han har vært litt tvetydig. Er ikke sikkert at han selv skjønner hva som skjer.

Takk for et fint svar. Ja, det har liksom blitt verre for hver gang det har skjedd. Og tydelig at han stresser og er anspent når det først skjer. Som sagt så har vi fått til å fullføre tidligere med litt ekstra kos og andre metoder, men i går fikk vi det ikke til. Så skal jeg forsøke å legge fra meg krisetankene mine. 

ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for et fint svar. Ja, det har liksom blitt verre for hver gang det har skjedd. Og tydelig at han stresser og er anspent når det først skjer. Som sagt så har vi fått til å fullføre tidligere med litt ekstra kos og andre metoder, men i går fikk vi det ikke til. Så skal jeg forsøke å legge fra meg krisetankene mine. 

ts

Klart han blir stresset og anspent av det. Det er ubehagelig. Det nytter liksom ikke hvor mye han vil ha deg når dette inntreffer. Man kan tilogmed være steinkåt, men miste ereksjon. 

Det med prestasjonsangst er at hvis akten avsluttes med at han mistet han, så er det det han vil ta med seg til neste gang dere har sex. Den følelsen, den frustrasjonen, den lave selvtilliten, det stresset og frykten for at det skal skje igjen. Dèt tar han med seg. Derfor er det viktig å fortsette hvis han mister han. Akten må avsluttes med "suksess", hvis du skjønner. Med gode følelser, selvtillit og mestring, slik at han kan ta dèt med seg heller til neste gang. 

Men klart, han må være innstilt på å fortsette også, ellers blir det vanskelig.

Ironisk nok så kan man etter at man har mistet ereksjonen få han til å bli tidenes steinharde påle når du får han opp igjen. Som et morgenbrød. For situasjonen er uskadeliggjort, han har fått tilbake selvtilliten og frykten har forsvunnet. Og det er et vanvittig botemiddel mot prestasjonsangst.

Og prestasjonsangst kan likegodt skje ubevisst. Det har uansett INGENTING med deg å gjøre. Faktisk kan det komme av at han VIL ha deg litt for mye. 

For øvrig trenger det ikke være prestasjonsangst, for hva vet jeg, men jeg synes det lignet og ønsket å lansere teorien. For dette er vanligere enn hva man tror.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke la deg trykke ned av de som prøver å si det er din feil. Slik kan det være i blant selv for de med høy sexdrift. Og menn vet godt at kvinner da ofte kan tro det handler om dem selv, at dere tar det personlig, noe det sjelden er, det kan være så mange årsaker. Det blir nok bedre

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som dere har kommet i en ond sirkel. 

Som tidligere nevnt er det ikke uvanlig i den alderen. Jobber på legekontor, og har endel innom med samme problematikk. 

Anonymkode: 5fe4b...83e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg mistenker at han vil holde stivheten, og det er innmari typisk at stivhet faller dersom man bevisst ønsker å  beholde den.

Kvikkfix? La den bli myk, og aksepter det, og da, når den mister sine ambisjoner, så vokser  den til stive høyder, men ikke  hver gang.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi er et par i starten av trettiårene som har vært sammen i mange år. Han har alltid vært veldig seksuell - mer enn meg - og vi har hatt et veldig godt og aktivt sexliv hele veien. Har selvfølgelig vært perioder med mindre sex som følge av fødsler etc, men generelt alltid hatt et godt sexliv. Vi begge har vært enige om at sexen har blitt bedre med årene. 

Nå har det vært flere ganger hvor han mister ereksjonen ved penetrering. De første gangene gjorde vi ikke noe nummer ut av det, men nå føler jeg at kanskje jeg er problemet… ved at jeg runker ham eller suger ham holder den seg stiv. Han har morgenbrød hver dag og holder ereksjonen når han runker selv. Tenker derfor at dette ikke er fysisk, men heller psykisk. Som sagt er han stiv mens vi har forspill, men med en gang han penetrerer meg blir han slapp… ved å runke eller suge ham blir den stiv igjen, men blir slapp ved ny penetrering. Han har ingen formening om hvorfor, men TROR ikke det har noe med hans tiltrekning av meg å gjøre. Det at han sa «tror ikke» såret meg virkelig og får meg til å tenke at jeg faktisk er årsaken. Føler ikke han ser på meg når jeg runker ham eller suger ham. Bortsett fra når han tar meg bakfra har han ikke så mye valg utenom å se meg. Vi hadde sex en natt her, helt uten kyssing og slik og det var helt mørkt på rommet. Da var han stiv hele akten… kan det være meg? Eller kan jeg håpe på at det ligger på ham likevel?

Problemet er både fysisk, og psykisk !

Har tilsvarende problem selv, og mister ereksjonen under penetrering.  Tidligere merket eiin at dama kunne ein tydleg merke at dama klemte skjædemusklene rundt penisskaftet  under penetreringen,Nå er det omlag som å putte penis i en bøtte lunkent vann. Dessuten er hun lite aktiv, og ligger der liksom bare som eit "slakt" og  er lite delaktig, og sexen er blitt fraverende. 

Anonymkode: e6b7f...de9

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Problemet er både fysisk, og psykisk !

Har tilsvarende problem selv, og mister ereksjonen under penetrering.  Tidligere merket eiin at dama kunne ein tydleg merke at dama klemte skjædemusklene rundt penisskaftet  under penetreringen,Nå er det omlag som å putte penis i en bøtte lunkent vann. Dessuten er hun lite aktiv, og ligger der liksom bare som eit "slakt" og  er lite delaktig, og sexen er blitt fraverende. 

Jeg er ikke slapp nedentil. Han kjenner godt når jeg strammer skjedemusklulaturen rundt penisen hans. Er strammere nå enn for 10 år siden, noe vi begge erfarer. 

Ikke ligger jeg som et slakt heller. Jeg er veldig delaktig; suger ham, masserer prostata, tar han med strapon, rir og er ellers veldig tilstedeværende under sex. 

Vi har et like aktivt sexliv nå som før barn, men må selvfølgelig være mer kreative med tanke på tid og sted. 

Håper dere får liv i sexen deres igjen 😊

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke slapp nedentil. Han kjenner godt når jeg strammer skjedemusklulaturen rundt penisen hans. Er strammere nå enn for 10 år siden, noe vi begge erfarer. 

Ikke ligger jeg som et slakt heller. Jeg er veldig delaktig; suger ham, masserer prostata, tar han med strapon, rir og er ellers veldig tilstedeværende under sex. 

Vi har et like aktivt sexliv nå som før barn, men må selvfølgelig være mer kreative med tanke på tid og sted. 

Håper dere får liv i sexen deres igjen 😊

ts

OK !  Kanskje bør din partner prøve vigara.   Eller eit tips kan vera at han prøver penisring som plasseres ved roten til penis før penetrering-   Sørg for at ringen ikkje er for stramt tilsett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...