Gå til innhold

Vanlig at kattunger griser med maten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en på 4 måneder. Når han spiser så er det alltid leking og grising med mat og vann. Griser våtfor utover gulvet, og fisker med potene i vannet og det blir ristet utover gulvet. Legger noen ganger tørrfôr eller leker i vannskåla. Det virker som han syns det er gøy da 😸 Er det noe kattunger pleier å gjøre? Er det for det er gøy? Uansett utrolig søtt, men har ikke hatt katt før så er bare nysgjerrig.

Anonymkode: 6865e...fda

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen forsøker å samle sammen og grave ned griset. 

Noen griser. 

Noen hater å bli våte. 

Noen elsker å leke med vann. 

Noen jakter på maten, og behandler den som et bytte. 

Noen gjør ingen av delene.

Noen søler mer hvis matkoppen har buede kanter, ala suppetallerken, eller vanlig tallerken. 

Det beste er kopp med rette kanter, med form som rund kakebakeform. Det gir minst gris.

Noen trenger kanskje en "mus" å leke med? 

Anonymkode: 9ae34...f1a

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med ny liten god venn❤

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen forsøker å samle sammen og grave ned griset. 

Noen griser. 

Noen hater å bli våte. 

Noen elsker å leke med vann. 

Noen jakter på maten, og behandler den som et bytte. 

Noen gjør ingen av delene.

Noen søler mer hvis matkoppen har buede kanter, ala suppetallerken, eller vanlig tallerken. 

Det beste er kopp med rette kanter, med form som rund kakebakeform. Det gir minst gris.

Noen trenger kanskje en "mus" å leke med? 

Skjønner. Tenkte jeg skulle kjøpe en drikkefontene. Han har mange lekemus da 😸🐭

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gratulerer med ny liten god venn❤

Takk ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Det roer seg ned når den passerer året. Dette griseriet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Tenkte jeg skulle kjøpe en drikkefontene. Han har mange lekemus da 😸🐭

Jeg har hatt noen som har hatet vann. Og noen som har villet være med i både dusjen og badekaret. 

Noen drikker med labben i en periode også. 

Og noen liker å fange vannet, og leke med kraner som drypper, og vann som stråler. 

Ingen er like. 

Din er en helt unik liten skapning. Med sin egen unike personlighet. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan nok være litt vanskelig for en liten pus å spise uten at det blir litt griseri ut av det. Er en læringsprosess.

• Liker 1
Skrevet
jordbær86 skrev (1 time siden):

Det kan nok være litt vanskelig for en liten pus å spise uten at det blir litt griseri ut av det. Er en læringsprosess.

Er jo som med småbarn som lærer å spise.

Skrevet

Gratulerer med katt! Det beste kjæledyret etter min mening❤️

Dette er min favoritt-lyd katten lager, activation noise som denne fyren kaller det for😄

Anonymkode: 5d55e...b54

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gratulerer med katt! Det beste kjæledyret etter min mening❤️

Dette er min favoritt-lyd katten lager, activation noise som denne fyren kaller det for😄

Anonymkode: 5d55e...b54

Tusen takk 😻❤️

Ja, enig i det ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Gi katten våtfor så er du kvitt problemet. Tørrfor er uansett for tørt, katter får ikke drukket nok ved siden av og dette går utover nyrene deres. Så råforing/våtfor er best for katter.

Anonymkode: 663f6...0d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Gi katten våtfor så er du kvitt problemet. Tørrfor er uansett for tørt, katter får ikke drukket nok ved siden av og dette går utover nyrene deres. Så råforing/våtfor er best for katter.

Anonymkode: 663f6...0d5

Han får våtfor.

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Har en på 4 måneder. Når han spiser så er det alltid leking og grising med mat og vann. Griser våtfor utover gulvet, og fisker med potene i vannet og det blir ristet utover gulvet. Legger noen ganger tørrfôr eller leker i vannskåla. Det virker som han syns det er gøy da 😸 Er det noe kattunger pleier å gjøre? Er det for det er gøy? Uansett utrolig søtt, men har ikke hatt katt før så er bare nysgjerrig.

Nei dette er ikke vanlig, denne katten virker defekt. Hadde klaget på den til der du kjøpte den fra og krevd å bytte den i en som ikke er ødelagt 

Anonymkode: acb3f...2e7

Skrevet

Åjada det er det når katten pappa hadde i 1991 var kattunge så satt hun på gulvet og lekte med maten til slutt satt kjøttbollen oppi taket :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Han som er snart 7 mnd er den som spiser og drikker mest skikkelig av mine to. Han som blir 4 år i Mai, tar poten i vannskåla med poten og drikker. Napper tørrfôr ut av matskål med pote og spiser enten fra pote eller på gulvet vedsiden av skålen. Før han fikk sånn matskål med mummi (viktig investering for husholdningen🤣🥰) så fant jeg matskålen hans langt borte, fra der den skal stå. Flytta rundt på den mens han spiste. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei dette er ikke vanlig, denne katten virker defekt. Hadde klaget på den til der du kjøpte den fra og krevd å bytte den i en som ikke er ødelagt 

Haha 😸 Defekt. Han fungerer helt fint ellers.

Skrevet

Lol. Ts beskriver en helt normal kattunge. Kattunger er lekne og romesterer mye i starten. De har altfor mye energi og kan derfor finne på litt "ugagn" . Helt vanlig 

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt. En kattunge på 4 mnd er jo som et lite barn. Ting skal utforskes, prøves, ta på, hoppe på og sånn. 

• Hjerte 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Lol. Ts beskriver en helt normal kattunge. Kattunger er lekne og romesterer mye i starten. De har altfor mye energi og kan derfor finne på litt "ugagn" . Helt vanlig 

Hadde min kattunge på 6 mnd, brent ned leiligheten så hadde jeg ikke blitt sjokkert. Rasert egentlig ganske mye🤣 To hyller, lyslenke i taket der ballene som henger på, var strødd rundt i leiligheten. Ei blomsterpotte er blitt rast ned og knust. 

Leker og koser med han, han herjer med han på 3 år. Insisterer på at Oliver går på noe turbodiesel. Guri det er en effektiv gutt. 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...