Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva bruker du da? 

Anonymkode: d5a65...78c

Tampong, med bind og papir under for å ta unna det som slipper gjennom. 

Anonymkode: 742bb...68e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kløverpiken skrev (2 timer siden):

Etter at jeg fikk barn i fjor, fikk jeg virkelig heavy blødninger. Nesten like ille som blødningene etter fødselen. Jeg har ikke kunnet bruke bind eller tamponger lenger, alt blir soaked etter veldig kort tid. Etter flere netter med blod i senga og dryppende hele veien til badet, bestemte jeg meg for å prøve menstrusene fra Lindex. Kjøpte den som skal holde på mest blod, og som er høy i livet. Heldigvis fungerer det utmerket. Jeg er så fornøyd. Nå har jeg tre stykker som jeg veksler mellom, men kommer til å investere i en fjerde truse. I lengden sparer man penger på det, også. Det fortsetter at absorpsjonsevnen vedvarer over lang tid. Foreløpig har jeg hatt første truse i ni måneder, og den er som ny. Jeg har ikke opplevd en eneste lekkasje. 

Forresten, absorpsjonsevnen er veldig god. Trusa føles ikke våt under bruk. Man kan bruke samme truse hele dagen, eller evt. bytte hvis man vil. Jeg bruken en truse pr. dag, og en ny en pr. natt. Det lukter ikke vondt under bruk. Ja, trusene holder på mye blod, men det forsvinner i vaskemaskinen. Jeg vasker trusene sammen, men separat fra annet tøy, og trusene er helt rene etter en 40-60 graders vaske på en time.

Det lukter jo sikkert fælt 

Skrevet

Jeg bruker! Kjøpt en billig 5-pakning  på Zalando for et års tid siden. Funker kjempefint for min del. Er sorte så ser ikke flekker. Bruker det ofte i kombinasjon med menskopp da, men funker helt fint de dagene jeg bruker kun menstruser også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, ikke annerledes enn å bruke bind eller tampong 😊 Det er fordi trusene absorberer såpass godt. Men hvis du pleier å stappe nesa helt inni skrittet på folk, så kanskje du merker en eim av mens-lukt, vet du ❤️

• Liker 1
Skrevet
Courgette skrev (23 minutter siden):

Jeg bruker! Kjøpt en billig 5-pakning  på Zalando for et års tid siden. Funker kjempefint for min del. Er sorte så ser ikke flekker. Bruker det ofte i kombinasjon med menskopp da, men funker helt fint de dagene jeg bruker kun menstruser også.

Er det shorts eller bikinitruser? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det shorts eller bikinitruser? 

2 store bestemortruser, 2 mer bikini og 1 string 😊

Skrevet

Jeg bruker det! Kjøpt fra AliExpress. De er svart på det stoffet i skrittet, så blir ikke blodflekker - ingenting som synes i alle fall. Står at de skal vaskes på 40°, men jeg har vasket de på 60 og 90 og de er like fine. Har brukt de 4 sykluser nå.

Kan brukes lenger enn bind, lekker ikke, lukter ikke, men jeg skifter jo hvis jeg er på do. Bruker de kun hjemme, eller hvis jeg skal ut en såpass kort at jeg ikke regner med å måtte skifte. 

Synes de trusene er GENIALE!!!!! Spesielt på natten, men også rett før mensen når man er redd for at det plutselig skal komme noe.. med mensentrusa gjør det jo liksom ingenting!

Anonymkode: 0e9ef...cd6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Niks! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kunne ikke ha brukt dette, av samme grunn som det ikke funker med bind. Klarer bare ikke konseptet at man skal late som ingenting mens blodet renner og man håper det beste. Heldigvis snart ferdig med hele problemet.

Anonymkode: 742bb...68e

Jeg kjente mye mer at det rant med bind enn med disse trusene. Du kan evt bruke trusene som en ekstra trygghet ved tampong da☺️

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, kløverpiken said:

Etter at jeg fikk barn i fjor, fikk jeg virkelig heavy blødninger. Nesten like ille som blødningene etter fødselen. Jeg har ikke kunnet bruke bind eller tamponger lenger, alt blir soaked etter veldig kort tid. Etter flere netter med blod i senga og dryppende hele veien til badet, bestemte jeg meg for å prøve menstrusene fra Lindex. Kjøpte den som skal holde på mest blod, og som er høy i livet. Heldigvis fungerer det utmerket. Jeg er så fornøyd. Nå har jeg tre stykker som jeg veksler mellom, men kommer til å investere i en fjerde truse. I lengden sparer man penger på det, også. Det fortsetter at absorpsjonsevnen vedvarer over lang tid. Foreløpig har jeg hatt første truse i ni måneder, og den er som ny. Jeg har ikke opplevd en eneste lekkasje. 

Forresten, absorpsjonsevnen er veldig god. Trusa føles ikke våt under bruk. Man kan bruke samme truse hele dagen, eller evt. bytte hvis man vil. Jeg bruken en truse pr. dag, og en ny en pr. natt. Det lukter ikke vondt under bruk. Ja, trusene holder på mye blod, men det forsvinner i vaskemaskinen. Jeg vasker trusene sammen, men separat fra annet tøy, og trusene er helt rene etter en 40-60 graders vaske på en time.

Åh, så bra at de funker! :klappe: Takk for den grundige tilbakemeldingen :klem:

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har du hørt om flekkfjerner? Har aldri hatt problemer med å få vekk blod fra truser med flekkfjerner, enda blodet har størknet.

Bare spray på selve blodflekken og kast trusen(e) i vaskemaskinen, og sett det på 60 grader. 

Anonymkode: f9227...136

:nikke: 👍

Endret av Tradegy
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjente mye mer at det rant med bind enn med disse trusene. Du kan evt bruke trusene som en ekstra trygghet ved tampong da☺️

Så bra at de finnes i "vanlige" butikker! 🙂 Jeg trodde jeg måtte på apoteket for å få tak i de :klaske:

Høres ut som om de er verdt å forsøke :hjerte:

Skrevet
3 hours ago, Courgette said:

Ah! Dette har tydeligvis nådd et mye større marked enn jeg har rukket å få med meg :nikke: Takk for tilbakemelding! :klappe:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Wuka sine High Raise Super Heavy Flow.

Jeg elsker det at jeg føler meg komfortabel. Ikke noe mer bind som smushes sammen bak nært rumpa, som lett fører til lekkasje.

En truse, der det er absorberende del som går fra toppen helt fremme til toppen helt bak. Komfort delux.

Jeg angrer på at jeg ikke har kjøpt tidligere.

Anonymkode: f8bb1...996

Skrevet
On 2/4/2023 at 8:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg bruker det! Kjøpt fra AliExpress. De er svart på det stoffet i skrittet, så blir ikke blodflekker - ingenting som synes i alle fall. Står at de skal vaskes på 40°, men jeg har vasket de på 60 og 90 og de er like fine. Har brukt de 4 sykluser nå.

Kan brukes lenger enn bind, lekker ikke, lukter ikke, men jeg skifter jo hvis jeg er på do. Bruker de kun hjemme, eller hvis jeg skal ut en såpass kort at jeg ikke regner med å måtte skifte. 

Synes de trusene er GENIALE!!!!! Spesielt på natten, men også rett før mensen når man er redd for at det plutselig skal komme noe.. med mensentrusa gjør det jo liksom ingenting!

:klappe:

23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er veldig fornøyd med Wuka sine High Raise Super Heavy Flow.

Jeg elsker det at jeg føler meg komfortabel. Ikke noe mer bind som smushes sammen bak nært rumpa, som lett fører til lekkasje.

En truse, der det er absorberende del som går fra toppen helt fremme til toppen helt bak. Komfort delux.

Jeg angrer på at jeg ikke har kjøpt tidligere.

Anonymkode: f8bb1...996

Åh! Takk for tips! :klappe:

Hvordan er de ulike merkene i størrelsen? Skal definitivt skaffe meg til neste måned :hoppe:

Skrevet

Min tenåring bruker det, og liker det kjempegodt. Fra Lindex

Anonymkode: cab1d...909

• Nyttig 2
Skrevet

Skjønner ikke at folk gidder å ha mensen i det hele tatt i 2023.

Anonymkode: 1fd9f...40f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil ikke ta hormoner. Prøvd mange ulike pluss spiral. Bare trøbbel. Men du må bare fortsette å tro at alt du gjør er riktig for alle. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg vil heller ikke ha hormoner. Det er bedre å ha mensen enn kjipe bivirkninger fra prevensjonsmidler. 

Anonymkode: fe7db...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...