Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men TS spurte jo ikke om å låne 1 kr.

Hun spurte om venninnen kunne kjøpe det hun skulle ha i kiosken for henne.

Vi vet jo ikke om denne venninnen hadde kontanter nok til det.

Anonymkode: cf006...2d8

Da kunne vennen klart å svare på spørsmålet og sagt det, istedenfor å ignorere. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 9.07):

Ganske vanlig når man fortsatt går på vgs. Det er uansett ikke dine venners ansvar at du ikke har med det nok penger. At de ignorerer deg sier meg at dette har skjedd før, og nå er de lei. 

Anonymkode: b8d1a...db4

Min tanke også, jeg hadde en slik venninne selv. Ting hun skulle ha i butikken havnet fort sammen med mitt, for det var bare en ting og da orket hun ikke stille seg i kø selv. Spurte støtt og stadig om å få halve sjokoladen, skolebollen osv fordi hun hadde sååååå lavt blodsukker. Etter at vi ble 18 klarte hun alltid å bli full på fest enda hun ikke hadde med seg noe selv, for hun gikk rundt og tagg om en boks her og der, et halvt glass vin osv. Gadd aldri bidra med drivstoffpenger for det var jo ikke lange biten ekstra hun skulle. I følge henne selv var hun selvfølgelig verdens mest spandable person. 

Anonymkode: 270eb...df1

• Liker 2
Skrevet (endret)
On 2/2/2023 at 7:49 PM, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg går nå andre året på vgs, og jeg vil si at vennegjengen min er ganske spesiell.

Forresten: Alle har jobb og tjener ganske bra.

En gang skulle vi på kino, men før filmen startet gikk vi til butikken for å kjøpe noe snacks. Alle fant det de skulle ha, men jeg manglet én krone. Jeg spurte hun ene (siden de andre ventet utenfor, men merk at alle er som hun jeg spurte!) om hun kunne betale for meg, så kunne jeg vippse med en gang siden hun er veldig nøye på sånn. Hun ignorerte meg og lot som hun ikke hørte meg. Jeg spurte en gang til, men hun svarte ikke/ristet littegranne på hodet. Sært, men oki, tenkte jeg.

Jeg kunne ikke kjøpe det jeg ville ha, og så vi gikk inn i kinosalen. Jeg var skikkelig sulten siden jeg ikke hadde spist noe tidligere, så da fikk jeg sykt vondt i hodet (lite energi sikkert). Jeg spurte dem om jeg kunne få litt chips/popkorn, men de nektet å dele. De spiste alt selv og delte ikke noe med noen. Husker ikke hva som skjedde etter det, for jeg sovnet visst.

Jeg har også lagt merke til at de er syyyykt nøye på penger. La oss si at venn 1 kjøper en bolle til 19,95 kr til venn 2. Venn 2 spør venn 1: Hvor mye kostet bollen igjen? Venn 1 svarer: "19,95kr". Da overfører altså venn 2 akkurat 19,95kr til venn 1. En gang var vi hjemme hos hun ene, og vi spiste grandiosa. Etter besøket ba hun alle om å vippse 7kr eller noe sånt. Er dette vanlig?? Jeg mener jo at det er ganske barnslig, for vi er jo snart 18. Men tydeligvis er dette normalt for dem.

De gjør hva som helst for å spare penger. Husker godt da 10klassingene hadde sånn besøkdag og de skulle få pizza/sandwicher. Vennene mine ventet utenfor kantinen helt til møtet var ferdig, og de lot som de var 10klassinger. De tok fordi det var "gratis, og hvem sier nei til gratis mat?". Jeg blir helt sprø!

Personlig vil jeg si at jeg er veldig spandabel. Jeg deler alltid ting, og jeg spanderer gjerne brus eller noe annet hvis vi er på butikken. Er bare lært opp slik. Tenker ikke noe over det akkurat, jeg bare spør "vil dere ha?" hvis jeg har kjøpt noe/har med noe. Vil også si at hvis jeg skylder noen feks 186 kr, så runder jeg det opp. Jeg driter i de "jeg skylder deg nøyaktig 186kr" greiene, da jeg synes det er stress og litt barnslig. Men jeg lurer på om jeg er kanskje for spandabel? Er det dem som er normale, og jeg deler for mye? Eller er de gjerrige?

Er det noen her som også har slike venner? Er dette normalt?!??!? Beklager dårlig oppsett, blir stressa av de her :P

Anonymkode: 03feb...2c8

Uff, er det mulig for deg å finne andre venner via sportklubber noe andre arenaer? For disse folka blir ikke bedre med årene. Man kan jo stemme og kjøpe alkohol når man er 18. Definitivt for gammel til slik oppførsel. 

Sist gang jeg opplevde noe liknende da var jeg 9-10år. En nabo vennine ringte på døren kun fordi hun skulle ha 5 kroner tilbake. Trodde hun hadde lyst å henge, men nei, skulle bare ha 5kr tilbake 🤣.Holder meg langt fra onkel skruer fordi det finnes mye hyggelige folk å henge med som ikke ødelegger stemningen. Man har brukt 200kr for kinobilletten, pluss transport, og tid for å ha det gøy, hvorfor da ødelegge stemningen for andre og sitt eget omdømme for å spare 2kr? Skjønner ikke hva folk tenker med. Syns dette er skikkelig anti-social behavior 😂

Endret av Btw
Skrevet

Du kaller vennene dine gjerrige ts, men jeg vil heller si det er du som heller mot å bli en snylter, noe som er mye verre. Har du ikke råd til det du vil ha på butikken så kjøper du noe du HAR råd til. Og velger du da å ikke kjøpe noe, kan du heller ikke forvente å få spise de andres snop. Er du sulten spiser du før du går hjemmefra, evt kjøper en banan, et eple eller et rundstykke på butikken, du forventer ikke å spise deg mett på andres chips. Jeg tipper dette er noe som har skjedd mange ganger, og de andre er lei. Dere er unge og har ikke mye å rutte med, ta ansvar for deg selv og ditt forbruk, ikke forvent at venner skal betale for deg. 

Anonymkode: 8e73f...169

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...