AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #21 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bare registrerer at vi har noen fellestrekk. Får en del problemer med luft i magen noen ganger etter inntak av mat eller drikke, men kun under visse omstendigheter - aldri hjemme, så tror ikke det er allergi eller noe slikt. Magen min kan bli så i opprør at jeg kjenner boblene ploppe nedover i tarmene og kjenner tarmbevegelser så tydelig at jeg kan kjenne dem utenpå kroppen, lignende da jeg kjente bevegelsene fra barna mens jeh gikk gravid. Får også problemer med å puste normalt og føler det blir veldig ujevnt og unaturlig - at det ikke går av seg selv. Jeg trenger sikkert vitaminer men klarer ikke huske å ta tabletter jeh skal ha fast en gang. Anonymkode: 1654c...7db Hos meg så er "mageproblemene" ikke knyttet til mat. Har også de boblene i magen. Det er ikke luft som må ut eller at jeg er sulten, veldig flaut når folk tror jeg må på do når det er bare stress. Har vært utredet for det meste, både hjerte, hodet og magen. Hvis jeg får noe nytt galt med kroppen, så konkluderer jeg bare med stress og angst, det er psykisk. For det føles ut som bortkastet tid og energi å utrede det hos lege. For svaret er alltid det samme allikevel, at det sitter i hodet og er stress/angst. Det er svaret hver bidige gang. Skaff deg doseringsbrett, da trenger du ikke å huske hvilke tabletter du skal da og når. Anonymkode: d4ade...642 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #22 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts her. «Godt» å se at jeg ikke er alene. Jeg har blant annet eksem, 6 år med symptomer som ligner lichen sclerosus, nattlig kløe, mye smerter og prikking/nummenhet på de merkeligste steder. Er deres stress traume relatert? Anonymkode: 7c3d5...bf3 Jeg har lichen schlerosis og lichen planus, det er stress som utløser det hos meg og i flg hudlegen så er det to årsaker som går igjen hos pasientene enten stress eller reaksjon på medisiner. Anonymkode: 87aaf...688
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #23 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 17.32): Jeg er utrolig disorganisert. Men skjuler det til en viss grad ute. Tror jeg fremstår som nokså normal, men alt som har med normal organisering er enormt krevende. Sover dårlig og har alltid gjort det. Klarer ikke mange mennesker rundt meg. Spesielt ikke uten forvarsel. Anonymkode: 2098a...3d3 Dette kunne jeg skrevet, har add. Endte med at jeg gikk på en skikkelig smell.. så må leve med lav stressterskel mulig resten av livet. Tok ikke hensyn til at kroppen sa ifra. For meg var symptomene angstanfall og etterhvert fungerte ikke kroppen. Kunne sove i dagesvis, bena var helt gele, hodet kortsluttet og jeg mistet konsentrasjonen helt. Svimmelhet osv. Anonymkode: a56bd...5fa
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #24 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 20.55): Lyn i hodet, med lys. Går du på antidepressiva er det en veldig vanlig bivirkning. Anonymkode: a56bd...5fa
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #25 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Går du på antidepressiva er det en veldig vanlig bivirkning. Anonymkode: a56bd...5fa Jeg vet, men jeg går ikke på antidepressiva og har ikke brukt det på 10 år. Gikk på det i et halvt år bare. Anonymkode: d4ade...642
Eneri Skrevet 4. februar 2023 #26 Skrevet 4. februar 2023 Jeg har svart lengre opp, men kan legge til hårtap som fysisk symptom på stress, eksem inni håndflate, mellom fingrene og på håndbaken og "grunn pust". Jeg føler ikke at jeg har åndenød eller problemer med å puste,men klarer i disse periodene ikke å skikkelig ta et djupt magadrag som fyller lungene og går "langt ned" som når man gjesper leeengeee. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #27 Skrevet 4. februar 2023 Eneri skrev (27 minutter siden): Jeg har svart lengre opp, men kan legge til hårtap som fysisk symptom på stress, eksem inni håndflate, mellom fingrene og på håndbaken og "grunn pust". Jeg føler ikke at jeg har åndenød eller problemer med å puste,men klarer i disse periodene ikke å skikkelig ta et djupt magadrag som fyller lungene og går "langt ned" som når man gjesper leeengeee. Det med pusten, jeg har lært å endelig puste langt ned i magen men jeg må vedlikeholde det så jeg tar bevisste dype drag en 4-5 ganger hver kveld. Anonymkode: 87aaf...688 1
Eneri Skrevet 4. februar 2023 #28 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det med pusten, jeg har lært å endelig puste langt ned i magen men jeg må vedlikeholde det så jeg tar bevisste dype drag en 4-5 ganger hver kveld. Anonymkode: 87aaf...688 Ja, det tror jeg er viktig og lurt. Jeg har blitt mer bevisst på det, men ikke like systematisk med det som du er. Merker at når jeg klarer å hente meg inn ved å legge merke til grunn pust, for så å ta noen dype og gode pust, så klarer jeg å få pusten dypere og dypere ned i magen. Og pulsen går ned, det funker bra til å roe ned plutselig hjerteklapp.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #29 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 17.14): Hvilke uvanlige symptomer har kroppen gitt deg? Anonymkode: 7c3d5...bf3 Lista er så lang at det orker jeg faktisk ikke formidle. Blir stresset bare av å snakke om det. Anonymkode: a4836...d29 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #30 Skrevet 4. februar 2023 Hva er det konkret som stresser dere sånn? Mangler dere redskap for å takle stress? Anonymkode: 78263...8e6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #31 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lista er så lang at det orker jeg faktisk ikke formidle. Blir stresset bare av å snakke om det. Anonymkode: a4836...d29 Ja symptomlista er lang som et vont år, og jeg glemmer alltid halvparten av symptomene når jeg skal liste opp. Anonymkode: 802ae...45b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #32 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det konkret som stresser dere sånn? Mangler dere redskap for å takle stress? Anonymkode: 78263...8e6 Området i hjernen som regulerer stress er underutviklet på grunn av barndomstraume. Fryktsentret er overaktivert. Anonymkode: 802ae...45b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #33 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det konkret som stresser dere sånn? Mangler dere redskap for å takle stress? Anonymkode: 78263...8e6 Har ikke problemer med å takle stress, lever usedvanlig godt under stress faktisk. Men kroppen husker gammelt grums og stress, ikke normalt voksenstress med jobb og barn, for det er jo ikke noe stress egentlig. Når en har levd under stress og dritt fra en ble født til en er relativt voksen så påvirker det jo og selv om jeg har vært heldig og har sluppet unna psykiske problemer så sitter det jo i kroppen. Er veldig reflektert og har kontroll på det meste, ser for meg at hadde jeg vært mer utagerende både i barndom og ungdomsårene så hadde jeg nok hatt mindre kroppslige problemer i dag men men, sånn er det bare. Kunne da hatt det verre. Anonymkode: 8f74a...7d5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #34 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Området i hjernen som regulerer stress er underutviklet på grunn av barndomstraume. Fryktsentret er overaktivert. Anonymkode: 802ae...45b Stemmer. Eneri skrev (1 time siden): Ja, det tror jeg er viktig og lurt. Jeg har blitt mer bevisst på det, men ikke like systematisk med det som du er. Merker at når jeg klarer å hente meg inn ved å legge merke til grunn pust, for så å ta noen dype og gode pust, så klarer jeg å få pusten dypere og dypere ned i magen. Og pulsen går ned, det funker bra til å roe ned plutselig hjerteklapp. Merker fortsatt at jeg kan ha dager hvor pusten sitter fast men det er nå mye enklere å få den ned der den skal nå som jeg lærer kroppen hvordan den skal puste. Det kroppen har holdt på med i årevis må den lære på nytt. Så mange fagfolk har sagt "ikke stress" men jeg har jo ikke visst hvordan en ikke-stresset kropp er. Hva leter jeg etter? Anonymkode: 87aaf...688 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #35 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 17.14): Hvilke uvanlige symptomer har kroppen gitt deg? Anonymkode: 7c3d5...bf3 Opplevde alvorlig stress pga jobb over et par år. Hadde kronisk hodepine, leamus på øyet som vedvarte et par måneder, dårlig hukommelse, klarte ikke jobbe strukturert, dårlig humør, kort lunte, negativ, tungsinn, ekstremt trøtt og stort søvnbehov. La meg ofte kl 20 og sovnet, men våknet likevel utslitt neste morgen kl 7. Sa opp jobben for 6 mnd siden. Hodepinen ga se etter en måneds tid. Mindre irritabel. Søvnbehovet mindre. Men humøret har ikke kommet tilbake ennå🙁 Anonymkode: 9e4b4...bc7
Bergknapp Skrevet 5. februar 2023 #36 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 9.51): Nei ikke sjekket for det. Har ikke diare og slikt så...🙂 Anonymkode: 80883...23e Jeg gikk med udiagnostisert cøliaki i 30 år. Har så og si aldri hatt diare. Hadde mye smerter i magen, da. På cøliaki- kurs på sykehuset husker jeg de sa at det er en myte at man må ha mageproblemer ved cøliaki. 3/4 har problemer med hodet, fatigue osv, sa de.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #37 Skrevet 5. februar 2023 Eneri skrev (7 timer siden): Jeg har svart lengre opp, men kan legge til hårtap som fysisk symptom på stress, eksem inni håndflate, mellom fingrene og på håndbaken og "grunn pust". Jeg føler ikke at jeg har åndenød eller problemer med å puste,men klarer i disse periodene ikke å skikkelig ta et djupt magadrag som fyller lungene og går "langt ned" som når man gjesper leeengeee. Samme her! Anonymkode: 9e4b4...bc7 1
Aristoteles Skrevet 5. februar 2023 #38 Skrevet 5. februar 2023 Stresseksem, kronisk hodepine fra nakken, søvnproblemer, synsforstyrrelser, mageplager, dårlig hud i ansiktet, plutselig nummenhet, svimmel (også fra nakken), høy puls og fullstendig energiløs. Alle blodprøver har alltid vært normale. Øver nå på å stresse ned og har endret kosten. Allerede etter tre uker har søvnen blitt bedre, magen er ok og energinivået mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #39 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Stemmer. Merker fortsatt at jeg kan ha dager hvor pusten sitter fast men det er nå mye enklere å få den ned der den skal nå som jeg lærer kroppen hvordan den skal puste. Det kroppen har holdt på med i årevis må den lære på nytt. Så mange fagfolk har sagt "ikke stress" men jeg har jo ikke visst hvordan en ikke-stresset kropp er. Hva leter jeg etter? Anonymkode: 87aaf...688 Dette 😭😭😭 Anonymkode: 18699...e26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå