AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Og jeg er voksen og bor ikke hos dem mer engang. Men de gangene jeg er hos dem ender det som regel med kjefting og krangel. Hvis jeg svarer tilbake så sier de at jeg skal tie stille og ikke være sur for det får jeg ikke lov til, men de har liksom lov til det da… Har sagt at jeg ikke liker det, men de sier at jeg må tåle det for de er foreldrene mine. De prøver å behandle meg som et barn enda, virker nesten som de nyter det. Hva er galt med dem? Hvorfor mener de at de har rett til å kjefte på meg for alt og bestemme over meg, mens jeg ikke får lov til å svare tilbake en gang? Er de redd for å miste makt over meg eller noe? Det nytter ikke å snakke med dem om dette. Flere som har sånne foreldre? Hvordan svarer du dem tilbake? Anonymkode: 615a4...b57
svartkatt Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Jeg hadde ikke giddet besøke dem om de behandlet meg sånn. Hadde kanskje bedt dem holde kjeft og behandle meg som en voksen og likeverdig. Men er ikke lett å endre seg når man blir eldre. 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Hva skjer hvis du dropper å besøke dem? Anonymkode: 8e8b8...e60 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har sagt at jeg ikke liker det, men de sier at jeg må tåle det for de er foreldrene mine. Svar tilbake at du er voksen og forventer å bli behandlet deretter. Hvis ikke så kommer du ikke dit. Det er altfor mange foreldre som mener akkurat det de gjør, at kjefting og smelling mot et annet menneske er greit når det er ens barn. De gjør ikke det mot andre. Hvor er respekten?? Velkommen til 2023 Anonymkode: 69ed8...1bd 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skjer hvis du dropper å besøke dem? Anonymkode: 8e8b8...e60 Ikke så mye. De blir vel kanskje sure for at de da ikke har kontroll på meg. Anonymkode: 615a4...b57
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svar tilbake at du er voksen og forventer å bli behandlet deretter. Hvis ikke så kommer du ikke dit. Det er altfor mange foreldre som mener akkurat det de gjør, at kjefting og smelling mot et annet menneske er greit når det er ens barn. De gjør ikke det mot andre. Hvor er respekten?? Velkommen til 2023 Anonymkode: 69ed8...1bd Ja, for det er veldig voksent å true med å ikke komme på besøk om man ikke får det som man vil😜 Hva er det foreldrene dine kjefter for, ts? Anonymkode: 1940d...e7e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, for det er veldig voksent å true med å ikke komme på besøk om man ikke får det som man vil😜 Hva er det foreldrene dine kjefter for, ts? Anonymkode: 1940d...e7e Tja… Alt mulig av småting, og legger skylden på meg for det meste. Anonymkode: 615a4...b57 2
Fionas Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Hva kjefter de på? Ønsker de at du skal forbedre deg for å få det bedre. Det kan være kjærlighet i det. At de bryr seg så mye om deg at det frustrerer de når du feiler.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 Fionas skrev (Akkurat nå): Hva kjefter de på? Ønsker de at du skal forbedre deg for å få det bedre. Det kan være kjærlighet i det. At de bryr seg så mye om deg at det frustrerer de når du feiler. Det er småtteri bare og noe jeg feiler i. Tror ikke dette har noe med kjærlighet å gjøre akkurat. De mener jo at de har rett til å kjefte. Kan være så lite som at de ikke synes klærne mine er noe fine, eller at jeg ikke går ut og er ute til tross for at det er 20 minusgrader osv… Anonymkode: 615a4...b57 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er småtteri bare og noe jeg feiler i. Tror ikke dette har noe med kjærlighet å gjøre akkurat. De mener jo at de har rett til å kjefte. Kan være så lite som at de ikke synes klærne mine er noe fine, eller at jeg ikke går ut og er ute til tross for at det er 20 minusgrader osv… Anonymkode: 615a4...b57 *ikke noe jeg feiler i skulle det stå Anonymkode: 615a4...b57
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, for det er veldig voksent å true med å ikke komme på besøk om man ikke får det som man vil😜 Hva er det foreldrene dine kjefter for, ts? Anonymkode: 1940d...e7e Ja, det er voksent å sette grenser for seg selv. Der er ingen grunn til at ts skal høre på kjeftig og smelling fra sine foreldre. Anonymkode: 69ed8...1bd 4 2 5
Fionas Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er småtteri bare og noe jeg feiler i. Tror ikke dette har noe med kjærlighet å gjøre akkurat. De mener jo at de har rett til å kjefte. Kan være så lite som at de ikke synes klærne mine er noe fine, eller at jeg ikke går ut og er ute til tross for at det er 20 minusgrader osv… Anonymkode: 615a4...b57 Kanskje de ønsker at du skal kle deg fint så du får den respekten fra folk som du fortjener.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 Fionas skrev (Akkurat nå): Kanskje de ønsker at du skal kle deg fint så du får den respekten fra folk som du fortjener. Hæ? Jeg kler meg da helt vanlig. Kler meg ikke slaskete. Men er ingen pyntedukke Anonymkode: 615a4...b57 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #14 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er småtteri bare og noe jeg feiler i. Tror ikke dette har noe med kjærlighet å gjøre akkurat. De mener jo at de har rett til å kjefte. Kan være så lite som at de ikke synes klærne mine er noe fine, eller at jeg ikke går ut og er ute til tross for at det er 20 minusgrader osv… Anonymkode: 615a4...b57 Ok, men da kan du jo gi svar som at dere har hver deres klesstil, og at det er bra. Også gir du beskjed om «at du nå er voksen, og dermed kan sette disse grensene/reglene for deg selv. De trenger ikke å være enig i at det du gjør er bra, for det vil mennesker uansett ha ulike meninger rundt. Men at du krever at de snakker til deg med respekt» Anonymkode: 1940d...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #15 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er voksent å sette grenser for seg selv. Der er ingen grunn til at ts skal høre på kjeftig og smelling fra sine foreldre. Anonymkode: 69ed8...1bd Ja, selvsagt skal man sette grenser for seg selv. Men slike trusler er ikke voksent, man kan sette grenser for seg selv på andre måter☺️ Anonymkode: 1940d...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Og jeg er voksen og bor ikke hos dem mer engang. Men de gangene jeg er hos dem ender det som regel med kjefting og krangel. Hvis jeg svarer tilbake så sier de at jeg skal tie stille og ikke være sur for det får jeg ikke lov til, men de har liksom lov til det da… Har sagt at jeg ikke liker det, men de sier at jeg må tåle det for de er foreldrene mine. De prøver å behandle meg som et barn enda, virker nesten som de nyter det. Hva er galt med dem? Hvorfor mener de at de har rett til å kjefte på meg for alt og bestemme over meg, mens jeg ikke får lov til å svare tilbake en gang? Er de redd for å miste makt over meg eller noe? Det nytter ikke å snakke med dem om dette. Flere som har sånne foreldre? Hvordan svarer du dem tilbake? Anonymkode: 615a4...b57 Hvem i all verden er det som har en slik relasjon med sine foreldre.. Var du krevende som ung, måtte de "rydde ofte opp etter at du kom i situasjoner du ikke evnet å håndtere å løse selv? Anonymkode: 49e9f...d34
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #17 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, selvsagt skal man sette grenser for seg selv. Men slike trusler er ikke voksent, man kan sette grenser for seg selv på andre måter☺️ Anonymkode: 1940d...e7e Men hvis man har prøvd å sette grenser og det ikke fungerer så må man faktisk trekke seg unna for å beskytte seg selv Anonymkode: e5145...e52 3 4
Fionas Skrevet 2. februar 2023 #18 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Men hvis man har prøvd å sette grenser og det ikke fungerer så må man faktisk trekke seg unna for å beskytte seg selv Anonymkode: e5145...e52 Ja det er det nye. No skal alle som har problemer med noe bare bryte kontakten. Håper dere unge blir perfekte foreldre.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #19 Skrevet 2. februar 2023 Fionas skrev (1 time siden): Ja det er det nye. No skal alle som har problemer med noe bare bryte kontakten. Håper dere unge blir perfekte foreldre. Jeg håper at jeg i det minste vil høre på barnet mitt om hun sier jeg kjefter så mye at hun ikke liker å være med meg. Anonymkode: e5145...e52 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #20 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og jeg er voksen og bor ikke hos dem mer engang. Men de gangene jeg er hos dem ender det som regel med kjefting og krangel. Hvis jeg svarer tilbake så sier de at jeg skal tie stille og ikke være sur for det får jeg ikke lov til, men de har liksom lov til det da… Har sagt at jeg ikke liker det, men de sier at jeg må tåle det for de er foreldrene mine. De prøver å behandle meg som et barn enda, virker nesten som de nyter det. Hva er galt med dem? Hvorfor mener de at de har rett til å kjefte på meg for alt og bestemme over meg, mens jeg ikke får lov til å svare tilbake en gang? Er de redd for å miste makt over meg eller noe? Det nytter ikke å snakke med dem om dette. Flere som har sånne foreldre? Hvordan svarer du dem tilbake? Anonymkode: 615a4...b57 Snu ryggen til å gå når de oppfører seg dårlig. Spør de etterhvert hvorfor så fortell at de ikke behandler deg som en likeverdig Så lærer de nok etterhvert. Anonymkode: 76240...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå