Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og ønsker å ta videreutdanning, men har ikke tid og økonomi til å ta en master. Jeg vurderer videreutdanning som varer 1år, F.eks innen helse og forvaltning 30 studiepoeng 1 år  https://www.hvl.no/studier/studieprogram/helse--og-velferdsforvaltning/

Kan jeg få jobb hos kommunen som saksbehandler? Vet dere hva slags jobb er relevant til denne videreutdanning?

Anonymkode: 42143...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror absolutt du vil være aktuell som saksbehandler hos vedtakskontor, eller få jobb i nav. 😊

Anonymkode: 3c410...1fe

Skrevet

Du kan jo ta masteren over flere år? Dele det opp på for eksempel 3 eller 4 år. Kjenner en som tok sivilingeniøreren på 4 år mens han i tillegg jobbet fulltid. 

Anonymkode: 78c83...b85

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan jo ta masteren over flere år? Dele det opp på for eksempel 3 eller 4 år. Kjenner en som tok sivilingeniøreren på 4 år mens han i tillegg jobbet fulltid. 

Anonymkode: 78c83...b85

Jeg er alenemor med lite nettverk. Det bør ikke ta flere år for å komme meg vekk fra turnuslivet. Om 1 år må jeg skaffe meg en jobb på dagtid. Så det haster for å si det sånn. 

Ts.

Anonymkode: 42143...21c

• Liker 1
Skrevet

Kosmetisk sykepleier? Tar 8 måneder, og er 70% nettbasert. Koster litt, men de har vel nedbetalingsplaner.

Anonymkode: 04086...fb7

Skrevet

Hva med videreutdanning innen helsesykepleier? Karaktersnittet er dog ganske høyt, men om du har karakterene er det et alternativ kanskje? operasjonssykepleiere har og mye dagstillinger, men tror de starter såpass tidlig at det kan bli vanskelig mtp. Levering i barnehage. 

Ellers tenker jeg saksbehandling høres ut som et ypperlig alternativ. 

Skrevet

Nytter ikke å ta utdanning hvis det ikke gir deg jobb. Jeg har aldri hørt om den videreutdanningen du nevner, men du kan jo f.eks kontakte nav eller hjemmetjenesten og høre hvor aktuelt det er hos dem. 

Anonymkode: 8b1a2...161

Skrevet

Har du prøvd å søke en slik jobb uten å ta videreutdanning?

Anonymkode: be553...8da

• Liker 1
Skrevet

Hvis du allerede ikke jobber med saksbehandling, så er du vel ikke i målgruppen for dette studiet?

Det står jo: «Ansatte i kommuner og NAV som arbeider med saksbehandling innen helse- og velferdsforvaltning. I prosjektperioden 2022–2025 har våre samarbeidspartnere hovedprioritet.

Ledige studieplasser tilbys kvalifiserte søkere fra andre kommuner og NAV-kontor.«

Uansett så kan du fint få en saksbehander stilling i kommunen uten å ta videreutdanning. 

Anonymkode: 659f8...5b4

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...