Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?

Embla Othea

Anbefalte innlegg

Mezzosoprena skrev (På 9.3.2023 den 23.33):

Denne sesongen kunne de ha spart seg - jeg skjønner at de ønsker å "wrap it up", og det gjør de nok også. Men nå er det for mye foredrag om grønn energi og finansgreier - for ikke å snakke om all sex, drugs and rock and roll som er totalt unødvendig!

Vel de har veldig rett på de finans tingene, sesong 2 viste de noe som er umulig å gjennomføre men det som gjøres med vindkraft er temmelig spot on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eirikol

Registrerte meg bare for å si det her: Er jeg den eneste som syns at det at Hermine lykkes med å få Adam fengslet for å ha myrdet henne, er bullshit? Greit nok, han holdt det hemmelig for henne at han var sterilsert, han fikk henne til å få spontanabort, og han skremte henne og drev psykisk terror. Skikkelig drittsekk. Så at hun stikker av med pengene hans er helt greit. Men å få ham uskyldig innesperret i gud vet hvor mange år, for å ha drept henne, når han ikke har det, og hun lever i beste velgående? Det er alt for drøyt. Det er ikke likevekt mellom hevnen og det hun hevner seg for. Er ikke som om han har voldtatt henne, og så vidt jeg husker, så banket han vel ikke engang henne heller, det fikk hun vel ei anna dame til å gjøre for å frame han? Hun er jo jaggu like ille sjøl. Manipulativ, utspekulert, hevngjerrig, egoistisk og falsk. For ikke å snakke om rimelig gærn.

William fikk som fortjent, og han ble vel i grunn egentlig put out of his misery uansett, så det var greit.

Syns det var veldig convenient og usannsynlige at Henrik får en uhelbredelig sykdom som gjør han blind, så syns det var dårlig skriving, men kan i det minste ikke akkurat si at han ikke fortjener det, så whatever. Hadde vært greit for meg hvis han skjerper seg og hadde blitt sammen med Magdalena, men jaja.

Er fornøyd med at Jeppe klarer seg greit. Han har vært den minst gale av de 4, og den som desidert har hatt mest kontroll på ting, i hele serien.

Så ja, greit nok ellers, men det med Hermine irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siste sesongen var den eneste som var bra. Lite «spenning» i de første, bare dop, idioter og vold. Ingen god historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Eirikol said:

Registrerte meg bare for å si det her: Er jeg den eneste som syns at det at Hermine lykkes med å få Adam fengslet for å ha myrdet henne, er bullshit? Greit nok, han holdt det hemmelig for henne at han var sterilsert, han fikk henne til å få spontanabort, og han skremte henne og drev psykisk terror. Skikkelig drittsekk. Så at hun stikker av med pengene hans er helt greit. Men å få ham uskyldig innesperret i gud vet hvor mange år, for å ha drept henne, når han ikke har det, og hun lever i beste velgående? Det er alt for drøyt. Det er ikke likevekt mellom hevnen og det hun hevner seg for. Er ikke som om han har voldtatt henne, og så vidt jeg husker, så banket han vel ikke engang henne heller, det fikk hun vel ei anna dame til å gjøre for å frame han? Hun er jo jaggu like ille sjøl. Manipulativ, utspekulert, hevngjerrig, egoistisk og falsk. For ikke å snakke om rimelig gærn.

William fikk som fortjent, og han ble vel i grunn egentlig put out of his misery uansett, så det var greit.

Syns det var veldig convenient og usannsynlige at Henrik får en uhelbredelig sykdom som gjør han blind, så syns det var dårlig skriving, men kan i det minste ikke akkurat si at han ikke fortjener det, så whatever. Hadde vært greit for meg hvis han skjerper seg og hadde blitt sammen med Magdalena, men jaja.

Er fornøyd med at Jeppe klarer seg greit. Han har vært den minst gale av de 4, og den som desidert har hatt mest kontroll på ting, i hele serien.

Enig! Spot on ang Hermine.

Anonymkode: b4fad...361

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Flere enn meg som fikk inntrykk av at de også denne gangen hadde lagt inn referanser til/fra andre serier? 😛😅  Det var et pianospill inni der, som jeg syntes mintes veldig om Titanic, samt at legen Henrik ringte het Jack Dawson. Og så var det vel en ganske grei referanse til Dexter der, mtp båt og partering av lik 😛 

Var det bilde av en bamse i et basseng også, eller tuller jeg nå? Men hvis ja, så var nok det en referanse til breaking bad! Men usikker på om jeg husker riktig angående denne! 

Anonymkode: 4e2bd...d9d

Og i scenen med frieriet til Pål har de hentet replikkene, og hvordan personene står, rett ut fra Love Actually 😂

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
harma skrev (22 minutter siden):

Og i scenen med frieriet til Pål har de hentet replikkene, og hvordan personene står, rett ut fra Love Actually 😂

Yes is being my answer. Easy question😂

Anonymkode: f6c02...5d9

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan fikk Hermine tak i alle pengene til Adam? Tror jeg har sovet litt på sofaen...

Anonymkode: e09e5...ab0

Hun arrangerte med han kryptofyren. Når Adam fikk minnepinnen med kryptopengene var den pinnen åpen og uten passord. Da Hermine var i huset til Adam på vin og dopet han tok hun minnepinnen med kryptopengene på og la igjen en annen. Siden Adam og kryptomannen ikke hadde fått satt på passord enda lå pengene åpne. Hun ga minnepinnen til hun dama som ordnet alt for henne dit hun fløy.

Anonymkode: 402f4...fda

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eirikol skrev (2 timer siden):

Adam kastet henne ned trappa, var voldelig psykisk og fysisk, utro, neglisjerte henne mens hun håpet på barn for å ikke være så ensom. Og alle de gangene de har hvitvasket penger, kjøpt og utnyttet mennesker, etc etc.. ikke har hun fått lov til å jobbe heller. 

enig ang william, men Jeppe er jo den verste av alle. Han har banket folk livløse bare de har sett feil på han. Vi har sett utallige ganger at han har regelrett banket noen bare fordi han kan. Han er den verste imo. Uberegnelig og farlig.

Anonymkode: 3d604...38f

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ble poengtert flere ganger at den klinikken som Hermine får utført assistert befruktning ved, har kommet veldig langt i prosessen med å lage "designerbabyer"?  Hvorfor var akkurat det så viktig for henne?

Celine har ikke engang en bankkonto.  Greit nok at hun ikke har mottatt lønn, men hun har vel fått barnetrygd?  Eller kan den også komme i farens navn?

Hva var poenget med de gjentatte samtalene mellom Adam og søsteren?  Jeg hadde håpet vi skulle få se litt av familien hans, men hvis den eneste grunnen var at den siste telefonen skulle få ham ut av stua den siste gangen han treffer Hermine, så kunne det blitt løst med en hvilken som helst telefonsamtale.

Anonymkode: 8e02c...763

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirikol skrev (5 timer siden):

Adam kastet henne ned en trapp i sesong 1 og er vel generelt en voldelig løgner og manipulativ psykopat som har lurt henne i årevis og bevisst ødelagt for ønsket hennes om å få barn. "Fingerer" deretter et selvmord som gjør at hun mister barnet etter hun ble gravid med Henrik. Det hun gjør mot ham, er vel egentlig bare en konsekvens av mange års misbruk og psykisk vold, synes ikke det er så rart at det vokser frem et ønske om å ødelegge for ham. En person med klarere antososiale personlighetstrekk enn Adam, finner man ikke så mange av på TV bortsett fra Patrick Bateman. Personlig syntes jeg det hun gjorde var ganske genialt. Å få han sperret inne på livstid og selv bytte identitet, var vel omtrent det eneste hun kunne gjøre for å kunne føle seg trygg resten av livet. Synes han fikk som fortjent. Litt voldsomt såklart, men ikke nødvendigvis helt usannsynlig. 

Det må også nevnes at han med sitt sjalu og manipulerende vesen har "holdt" henne i rollen som hjemmeværende trofefrue som har brukt dagene på trening og å holde seg pen, slik at hun i en alder av nesten 40 år hverken har arbeidserfaring eller utdannelse. I sesong 1 ymter hun frempå med å studere, da argumenterer han med at "de jo snart skal få barn", så det synes han er en dårlig plan. 

Endret av M**
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M** skrev (Akkurat nå):

Adam kastet henne ned en trapp i sesong 1 og er vel generelt en voldelig løgner og manipulativ psykopat som har lurt henne i årevis og bevisst ødelagt for ønsket hennes om å få barn. "Fingerer" deretter et selvmord som gjør at hun mister barnet etter hun ble gravid med Henrik. Det hun gjør mot ham, er vel egentlig bare en konsekvens av mange års misbruk og psykisk vold, synes ikke det er så rart at det vokser frem et ønske om å ødelegge for ham. En person med klarere antososiale personlighetstrekk enn Adam, finner man ikke så mange av på TV bortsett fra Patrick Bateman. Personlig syntes jeg det hun gjorde var ganske genialt. Å få han sperret inne på livstid og selv bytte identitet, var vel omtrent det eneste hun kunne gjøre for å kunne føle seg trygg resten av livet. Synes han fikk som fortjent. Litt voldsomt såklart, men ikke nødvendigvis helt usannsynlig. 

Synes forøvrig selv at Henrik er den mest sympatiske av de. Jeppe er jo klin gæren han også, men kanskje den som greier best å skjule det. Slår ned folk umotivert flere ganger i serien når det bygger seg opp nok agg, og den greia med en golfball i munnen på en prostituert var jo også rimelig syk. Det er en personlighetsforstyrret og kynisk gjeng det der, forsiktig sagt. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
M** skrev (7 minutter siden):

Jeg tror at Hermine ville vært redd for Adam , særlig etter å ha stjålet pengene hans. Selv med nytt navn og på andre siden av jorda… Derfor måtte hun få sperret inne. Men enig at hevnen var for drøy og jeg tror ikke den hjelp Hermine til å få fred heller. 

Anonymkode: d626f...b58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror at Hermine ville vært redd for Adam , særlig etter å ha stjålet pengene hans. Selv med nytt navn og på andre siden av jorda… Derfor måtte hun få sperret inne. Men enig at hevnen var for drøy og jeg tror ikke den hjelp Hermine til å få fred heller. 

Anonymkode: d626f...b58

Tja, synes egentlig hevnen er ganske "even" jeg. Hun har levd et liv diktert av en annen - som "fengslet" trofekone i 20 år -  og sitter der som en førtiåring uten utdannelse, arbeidserfaring - og med et knust barneønske. Han har "tatt" 20 år av hennes liv, nå tar hun 20 år av hans. 

Men nei, hun får nok ikke fred, men det kan jo hende hun føler en slags balanse og at hun føler seg litt mindre som et offer.

Synes ikke siste scene med henne vitner om at hun har funnet fred. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M** skrev (13 minutter siden):

Adam kastet henne ned en trapp i sesong 1

Han gjorde ikke det nei - han tok kvelertak på henne før hun fikk uskadeliggjort ham. Det var vel i det øyeblikket hun forsto at hun kunne legge en felle for ham, og hun kastet seg selv ned den trappen. 

Jeg sier ikke at Adam er en fin fyr altså, kvelertaket er på ingen måte greit - men hun har overdrevet det meste annet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (3 minutter siden):

Han gjorde ikke det nei - han tok kvelertak på henne før hun fikk uskadeliggjort ham. Det var vel i det øyeblikket hun forsto at hun kunne legge en felle for ham, og hun kastet seg selv ned den trappen. 

Jeg sier ikke at Adam er en fin fyr altså, kvelertaket er på ingen måte greit - men hun har overdrevet det meste annet.

Mulig jeg husker feil, men at hun kastet seg ned den trappa selv, det stemmer ikke. 

Adam er klin gal, han har manipulert henne og utøvd psykisk vold og kontroll i 20 år. Det kommer tydelig fram i sesong 1. Alt hun gjør mot ham er et resultat av 20 år med svik og manipulasjon fra hans side. 

De som portretteres her er jo en klassisk historie om å leve med en psykopat. 

Endret av M**
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M** skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg husker feil, hvorfor falt hun da ned den trappa?

Adam er klin gal, han har manipulert henne og utøvd psykisk vold og kontroll i 20 år. Det kommer tydelig fram i sesong 1. En klassisk psykopat. Alt hun gjør mot ham er et resultat av 20 år med svik fra hans side. 

De som portretteres her er jo en klassisk historie om å leve med en psykopat. 

Jeg skrev jo hvorfor hun gjorde det...

Jada, ha er psykopat - spørsmålet er om det er noen riktigere av henne å drive denne vendettaen mot ham (rent juridisk sett altså...)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev jo hvorfor hun gjorde det...

Jada, ha er psykopat - spørsmålet er om det er noen riktigere av henne å drive denne vendettaen mot ham (rent juridisk sett altså...)

Jeg så det etterpå, men jeg husker ikke at hun kastet seg ned den trappa selv. Hun var jo gravid med et barn hun ville ha. 

Juridisk sett er det ikke greit det hun gjør (åpenbart) - men hennes behov for hevn og gjenopprettelse av kontroll i eget liv er jo egentlig forståelig. Sånn jeg ser det velger hun å tre ut av en offerrolle, og jeg klarer ikke å synes synd på Adam et sekund. Karma biter ham i halen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble poengtert flere ganger at den klinikken som Hermine får utført assistert befruktning ved, har kommet veldig langt i prosessen med å lage "designerbabyer"?  Hvorfor var akkurat det så viktig for henne?

Celine har ikke engang en bankkonto.  Greit nok at hun ikke har mottatt lønn, men hun har vel fått barnetrygd?  Eller kan den også komme i farens navn?

Hva var poenget med de gjentatte samtalene mellom Adam og søsteren?  Jeg hadde håpet vi skulle få se litt av familien hans, men hvis den eneste grunnen var at den siste telefonen skulle få ham ut av stua den siste gangen han treffer Hermine, så kunne det blitt løst med en hvilken som helst telefonsamtale.

Anonymkode: 8e02c...763

Jeg stusset også på det med designerbaby. Hun var liksom ikke typen.

Men jeg kom fram til at hun ville ha et robust barn med de beste forutsetninger til å skape seg et helt annet liv enn hun selv har hatt. Hun portretteres jo selv som en (i utgangspunktet) engstelig person med et dårlig selvbilde, var kanskje redd for å videreføre egne gener. Som alenemor bekymrer man seg jo kanskje også mer for barnet og er opptatt av at barnet skal greie seg så bra som mulig. 

Jeg lurte også på de greiene med Adam og familien. 

Endret av M**
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charminia skrev (12 timer siden):

Imponerende grotesk avslutning der. Likte det egentlig jeg😇

Likte også slutten! Den gjorde at sesong 3 tok seg opp. Herlig grotesk, Williams hode fullt av sjødyr og sjøstjerner tok kaka! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette var en kjedelig sesong... Og hva skjedde videre med finansmennene egentlig? De er finansmenn i dag står det jo, så det gikk vel bra for gutta da, utenom en som sikkert tok livet av seg eller ble skutt. Han Jeppe er basert på, finnes det ingen tvil om lever i beste velgående i dag. 

Hadde vært kult om de avslørte hvem gutta var i siste episode, men avslutningen var så kjedelig og forutsigbar. 

Anonymkode: 17db8...dda

Er det en "kjent sak" hvem disse fire karakterene er basert på? Har lest noen spekulasjoner, men ingen teorier som overbeviser 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...