Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?

Embla Othea

Anbefalte innlegg

Helgekarjol skrev (Akkurat nå):

Det er jo det mest interessante i denne sesongen.

Nei, da velger jeg en dokumentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er norsk "skuespill" så rart? Det er som å være på teater, lizm...  ???  WHYYY?  

Svensken gjør en allright jobb med å ikke "overskuespille", iaf. -  men det kan ikke redde serien i seg selv... :paff:  Mener å huske jeg synes de andre sesongene var sånn halvveis greie...  Dette er nesten pinlig... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til nå en av de beste norske seriene jeg har sett

Anonymkode: 8b3aa...2c6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor?

Anonymkode: 8f175...7ad

10 minutter i starten av sesong 1, som kun var dop, vold og bruk av prostituerte.  Nei takk. Og dette gidder noen å glo på gjennom 3 sesonger?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sesong 3 har gått i den klassiske oppfølgerfella, hvor karakterene blir enda mer stereotype, handlingen blir enda mer svart hvitt, det mest kontroversielle forsterkes så mye at det blir lite annet igjen og fordi man skal runde av hele greia må resten av plassen brukes på uinteressant og usannsynlig handling som først og fremst drives frem av replikker «hevnen»). 

I tillegg er ikke manuset imponerende, spesielt ikke hvor platt og oppstyltet dialogene mellom personene flyter. 

Anonymkode: a69a9...afe

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det Exit er basert på? Noen som vet?

Anonymkode: 4e2bd...d9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem er det Exit er basert på? Noen som vet?

Førset sesong var løst basert på og inspirert noen intervjuer, men serien handler ikke om konkrete mennesker og hendelser.

Anonymkode: 0ff67...731

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Førset sesong var løst basert på og inspirert noen intervjuer, men serien handler ikke om konkrete mennesker og hendelser.

Driver og ser på Lindmo nå, hvor Simon J. Berger (Adam) er gjest, og han snakker om at sommerfesten til William og Celine i første sesong faktisk har skjedd i virkeligheten. 09:05 ut i episoden sier han: "Det er så mange anekdoter og enkelthendelser i tv-serien som er nesten helt slik de beskrives i opptaket. Dere vet, sommerfesten.... Williams og Celines sommerfest i sesong 1. Det er en episode med mishandling der. Nesten akkurat sånn var det i virkeligheten. Da tenker jeg: "Alle på festen, hundre personer, må kjenne igjen situasjonen og tenke: Det er han!" Å risikere hele sitt liv ved å eksponere seg så mye... Det forundrer meg."

Han snakker jo på svensk, så jeg har skrevet det inn slik tekstingen på NRK var.  Det var dette som gjorde meg nysgjerrig på hvem karakterene kan være basert på!  Legger ved link til dagens episode av Lindmo! 

https://tv.nrk.no/serie/lindmo/2023/MUHU04000923/avspiller

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (4 timer siden):

10 minutter i starten av sesong 1, som kun var dop, vold og bruk av prostituerte.  Nei takk. Og dette gidder noen å glo på gjennom 3 sesonger?  

Ja

Anonymkode: b7c6e...af4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sett de 6 første episodene av sesong 3, og i natt drømte jeg om horer og kokain😃

Anonymkode: e09e5...ab0

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle er lagt ut skal jeg se en eller to episoder å så vurdere om jeg gidder å se resten.

Anonymkode: 142ad...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger sesong 3. Ler som bare det mellom alt alvor. Synes serien er genial og underholdende. 

Anonymkode: 282ce...861

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (11 timer siden):

Denne sesongen kunne de ha spart seg - jeg skjønner at de ønsker å "wrap it up", og det gjør de nok også. Men nå er det for mye foredrag om grønn energi og finansgreier - for ikke å snakke om all sex, drugs and rock and roll som er totalt unødvendig!

Jeg syns det er veldig bra at de tar opp det som er høyst dagsaktuelt med den grønne energien. Det er nok mange som ikke hadde fått med seg at det er slik det har foregått om det ikke var for denne serien.

Anonymkode: 402f4...fda

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Driver og ser på Lindmo nå, hvor Simon J. Berger (Adam) er gjest, og han snakker om at sommerfesten til William og Celine i første sesong faktisk har skjedd i virkeligheten. 09:05 ut i episoden sier han: "Det er så mange anekdoter og enkelthendelser i tv-serien som er nesten helt slik de beskrives i opptaket. Dere vet, sommerfesten.... Williams og Celines sommerfest i sesong 1. Det er en episode med mishandling der. Nesten akkurat sånn var det i virkeligheten. Da tenker jeg: "Alle på festen, hundre personer, må kjenne igjen situasjonen og tenke: Det er han!" Å risikere hele sitt liv ved å eksponere seg så mye... Det forundrer meg."

Han snakker jo på svensk, så jeg har skrevet det inn slik tekstingen på NRK var.  Det var dette som gjorde meg nysgjerrig på hvem karakterene kan være basert på!  Legger ved link til dagens episode av Lindmo! 

Nettopp det jeg skrev, løst basert og inspirert av. Ikke en dokumentarserie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sjokk-effekten" av serien er liksom borte nå, og selv om det fremdeles er underholdende, kan det ikke sammenlignes med sesong 1 og delvis sesong 2. Gleder meg til å se hvordan det ender, men tror det er lurt å gi seg etter sesong 3.

Anonymkode: e6a66...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble uvel av andre sesong. Kvalm. Ekkelt hvordan de prater om og behandler damer. Det ble litt i overkant for mye av den sjargongen.

Anonymkode: 5cb6a...e9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Avstand skrev (19 timer siden):

Hun er forelsket i Henrik. Drar tilbake til Norge, prøver å få jobb, men har ikke riktig dokumentasjon. Heller ikke noe sted å bo. Tar oppdrag som prostituert for å tjene penger igjen. Hva er det du ikke skjønner?

Hun har jo kjærest i Polen.  Hun skulle prøve å finne Henrik for å tyne penger utav han. Hun er ikke forelsket. Men hun havner jo på strøket igjen til slutt, slik vi visste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (43 minutter siden):

Hun har jo kjærest i Polen.  Hun skulle prøve å finne Henrik for å tyne penger utav han. Hun er ikke forelsket. Men hun havner jo på strøket igjen til slutt, slik vi visste. 

Det var da broren hennes vi så i hjemlandet?

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Serien er ikke basert på enkeltpersoner hvor alt skjedde der slik det skjer i virkeligheten. Skjønner ikke at folk enda tror det. Så klart kan enkelte hendelser være lik, eller tilnærmet lik, eller referere noe. Men det er kun løst basert på historier her og der. Serien er ikke en reproduksjon av hendelser i det virkelige liv. Det tar kun inspirasjon eller ideer fra mange ulike hendelser og gjøres om til fiksjonsdrama. 

Anonymkode: cf21d...91a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Djungelvrål said:

Det er broren.. Har du ikke fulgt med eller? 

Anonymkode: cf21d...91a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...