timbar Skrevet 17. mars 2023 #201 Skrevet 17. mars 2023 On 2/2/2023 at 1:44 PM, Embla Othea said: Ja - skal du se den nye sesongen av Exit? Jeg skal ikke - jeg blir sjokkert og uvel av hvordan det er i finansmiljøet. Dette er ikke det som er mest vanlig i finansmiljøet, jo det finnes nok drittsekker der som i alle miljøer, men tror ting er satt veldig på spissen da, Jeppe er en utrolig usympatisk person, vil gå så langt som å definere han som sosiopat, de andre er heller ikke spesielt sympatiske, men sånn er det, blir bare veldig overveldende fordi det er fra finansmiljøet. Jeg husker godt en masse drittsekker som kom fra såklart finere hjem med riktig adresse allerede på 80 tallet. Vet ikke om det høres så mye bedre ut å ha en adresse som gjør at man føler man kan utnytte jenter i lavere klasser jeg, disse har i det minste penger, den gang var det fullt av drittgutter som trodde de kunne høvlet over jenter av lavere klasse fordi de var barn av noen som hadde klart seg bedre enn de fleste. Har sett siste sesong av Exit, og den var ganske ekkel, så hvis du ønsker å se sosiolo patiske finansmenn gå til helvete er dette en god sesong, dog makaber. 3
Gjest Eirikol Skrevet 17. mars 2023 #202 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Adam kastet henne ned trappa, var voldelig psykisk og fysisk, utro, neglisjerte henne mens hun håpet på barn for å ikke være så ensom. Og alle de gangene de har hvitvasket penger, kjøpt og utnyttet mennesker, etc etc.. ikke har hun fått lov til å jobbe heller. enig ang william, men Jeppe er jo den verste av alle. Han har banket folk livløse bare de har sett feil på han. Vi har sett utallige ganger at han har regelrett banket noen bare fordi han kan. Han er den verste imo. Uberegnelig og farlig. Anonymkode: 3d604...38f M** skrev (10 timer siden): Adam kastet henne ned en trapp i sesong 1 og er vel generelt en voldelig løgner og manipulativ psykopat som har lurt henne i årevis og bevisst ødelagt for ønsket hennes om å få barn. "Fingerer" deretter et selvmord som gjør at hun mister barnet etter hun ble gravid med Henrik. Det hun gjør mot ham, er vel egentlig bare en konsekvens av mange års misbruk og psykisk vold, synes ikke det er så rart at det vokser frem et ønske om å ødelegge for ham. En person med klarere antososiale personlighetstrekk enn Adam, finner man ikke så mange av på TV bortsett fra Patrick Bateman. Personlig syntes jeg det hun gjorde var ganske genialt. Å få han sperret inne på livstid og selv bytte identitet, var vel omtrent det eneste hun kunne gjøre for å kunne føle seg trygg resten av livet. Synes han fikk som fortjent. Litt voldsomt såklart, men ikke nødvendigvis helt usannsynlig. Det må også nevnes at han med sitt sjalu og manipulerende vesen har "holdt" henne i rollen som hjemmeværende trofefrue som har brukt dagene på trening og å holde seg pen, slik at hun i en alder av nesten 40 år hverken har arbeidserfaring eller utdannelse. I sesong 1 ymter hun frempå med å studere, da argumenterer han med at "de jo snart skal få barn", så det synes han er en dårlig plan. OK, greit nok. Adam er en skikkelig jævel. Ingen tvil om det. Men nå tror jeg på likt nivå av straff/hevn/gjengjeldelse for hva man har gjort. Hvis noen slår meg ned, så syns jeg de fortjener å bli slått ned/banket selv, men de fortjener ikke å bli stukket ned med kniv. Hvis noen misbruker/voldtar en person, ja, så bur de inne i fengsel en god stund, men ikke henrett dem. Etc. Jeg synes Adam fortjener fengselstid for en rekke jævelskap han har gjort, men jeg syns i grunn ikke han fortjener 21 år i fengsel (livstid, som du nevner M**, er ikke en greie i Norge, by the way. Jeg la merke til at han Økokrim fyren også sa at "du skal aldri ut", så tror han har misforstått norsk regelverk der) for et drap han ikke har begått. Det blir for drøyt. Er bare det jeg mener. Jeg er vel for blaut, I guess. :-P
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #203 Skrevet 17. mars 2023 Har ikke sett de siste episodene enda. Tenker at noen dør, havner i fengsel, blir blinde og kanskje blir sammen med ei prostituert Anonymkode: 7f369...f1a
Helgekarjol Skrevet 17. mars 2023 #204 Skrevet 17. mars 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke sett de siste episodene enda. Tenker at noen dør, havner i fengsel, blir blinde og kanskje blir sammen med ei prostituert Anonymkode: 7f369...f1a 3 av 4 er ikke så dårlig.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #205 Skrevet 17. mars 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke sett de siste episodene enda. Tenker at noen dør, havner i fengsel, blir blinde og kanskje blir sammen med ei prostituert Anonymkode: 7f369...f1a Dette blir som å gjette på lotto-tallene etter trekningen har blitt sendt på TV. Anonymkode: f4877...f81 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #207 Skrevet 17. mars 2023 Loke37 skrev (15 minutter siden): Var testen til Hermine positiv ? Ja. Selvfølgelig, hadde jeg nesten sagt, for det er jo Hermines "tur" til å lykkes nå. Han økokrim-etterforskeren, jobber han på voldsavsnittet også? I en stor by som Oslo er det kanskje ikke vanlig at samme etterforsker tar seg av både økonomisk kriminalitet og vold/drap? Anonymkode: 8e02c...763 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #208 Skrevet 17. mars 2023 Tragisk slutt. For en dårlig slutt. Håper ikke de lager exit 4. Det er nok nå. Anonymkode: 65cad...246 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #209 Skrevet 17. mars 2023 1 hour ago, Eirikol said: OK, greit nok. Adam er en skikkelig jævel. Ingen tvil om det. Men nå tror jeg på likt nivå av straff/hevn/gjengjeldelse for hva man har gjort. Hvis noen slår meg ned, så syns jeg de fortjener å bli slått ned/banket selv, men de fortjener ikke å bli stukket ned med kniv. Hvis noen misbruker/voldtar en person, ja, så bur de inne i fengsel en god stund, men ikke henrett dem. Etc. Jeg synes Adam fortjener fengselstid for en rekke jævelskap han har gjort, men jeg syns i grunn ikke han fortjener 21 år i fengsel (livstid, som du nevner M**, er ikke en greie i Norge, by the way. Jeg la merke til at han Økokrim fyren også sa at "du skal aldri ut", så tror han har misforstått norsk regelverk der) for et drap han ikke har begått. Det blir for drøyt. Er bare det jeg mener. Jeg er vel for blaut, I guess. :-P Sant vi har ikke livtid i Norge. Normalstraff for overlagt drap er 12 år. Nå har jeg aldri jobbet som politi eller vært vært i avhør. Men ikke bare har økokrim-fyren misforstått. Men det er også etter min mening uprofesjonelt å fortelle en i avhør at han aldri skal ut. Det var sånn vi fikk justismordet mordet mot Viggo Kristiansen. Samt det er jo godt argument for forsvarerne når de kan si at politiet sa rett ut at de gikk inn i etterforskningen for å sørge for at Adam skulle fengsles og da er det ikke rart at de kun fant bevisene som pekte mot han. Men igjen jeg er ikke i politiet og har aldri vært i avhør så jeg skal ikke si hvordan ting foregår i virkeligheten. Anonymkode: f4877...f81 2
Chupacabra Skrevet 18. mars 2023 #210 Skrevet 18. mars 2023 Jeg lo meg hele veien gjennom episode 7 og 8. Dette ble skit, på alle tenkelige måter. 2
K_mb Skrevet 18. mars 2023 #211 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han økokrim-etterforskeren, jobber han på voldsavsnittet også? I en stor by som Oslo er det kanskje ikke vanlig at samme etterforsker tar seg av både økonomisk kriminalitet og vold/drap? Det er sånne detaljer jeg også reagerer på. Helt usannsynlig at en økokrim-etterforsker også jobber i volds og drapsavsnittet. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #212 Skrevet 18. mars 2023 Hermine er så irriterende. Kittelsen kan ikke spille, sorry. Det samme ansiktsuttrykket uansett hvilken film hun er i. Skjønner ikke hvordan det er mulig at Henrik ikke ble mistenkt for å drepe Magdalena. Anonymkode: 1795c...027 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #213 Skrevet 18. mars 2023 Chupacabra skrev (6 timer siden): Jeg lo meg hele veien gjennom episode 7 og 8. Dette ble skit, på alle tenkelige måter. Bra du ler så lett, da. Anonymkode: 7e2c4...84e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #214 Skrevet 18. mars 2023 K_mb skrev (1 time siden): Det er sånne detaljer jeg også reagerer på. Helt usannsynlig at en økokrim-etterforsker også jobber i volds og drapsavsnittet. De første sesongene ble vel spilt inn for ett par år siden, så kanskje den karakteren arbeidet i voldsavsnittet den gangen. Men så har det vel gått ett par år siden den gang, og i mellomtiden har han blitt forflyttet til avdelingen for økonomisk kriminalitet? Anonymkode: ffe0e...037 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #215 Skrevet 18. mars 2023 Ganske kjip slutt, følte det sluttet så brått. Finansgjengen fikk som fortjent, jeg lurer på Jeppes "straff" ble. Er det at han mistet vennene sine? Anonymkode: 4ddf6...e7e 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #216 Skrevet 18. mars 2023 Jeg syns det bare var trist at William ble drept når han slet så mye De barna mistet en far, og han Pål fortjente ikke å ta over livet hans. Skulle ønske Magdalena og Henrik endte opp sammen, selv om han egentlig ikke fortjente henne når han ignorerte henne så lenge og på en stygg måte Jeppe som var den største drittsekken og som jeg hadde minst sympati med fikk best slutt 🙄🤪 Anonymkode: e0aa2...3c4 8
FruR Skrevet 18. mars 2023 #217 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ganske kjip slutt, følte det sluttet så brått. Finansgjengen fikk som fortjent, jeg lurer på Jeppes "straff" ble. Er det at han mistet vennene sine? Anonymkode: 4ddf6...e7e Vennene og kona, og han fikk kreditorene som egentlig var etter William etter seg 1
M** Skrevet 18. mars 2023 #218 Skrevet 18. mars 2023 Eirikol skrev (20 timer siden): OK, greit nok. Adam er en skikkelig jævel. Ingen tvil om det. Men nå tror jeg på likt nivå av straff/hevn/gjengjeldelse for hva man har gjort. Hvis noen slår meg ned, så syns jeg de fortjener å bli slått ned/banket selv, men de fortjener ikke å bli stukket ned med kniv. Hvis noen misbruker/voldtar en person, ja, så bur de inne i fengsel en god stund, men ikke henrett dem. Etc. Jeg synes Adam fortjener fengselstid for en rekke jævelskap han har gjort, men jeg syns i grunn ikke han fortjener 21 år i fengsel (livstid, som du nevner M**, er ikke en greie i Norge, by the way. Jeg la merke til at han Økokrim fyren også sa at "du skal aldri ut", så tror han har misforstått norsk regelverk der) for et drap han ikke har begått. Det blir for drøyt. Er bare det jeg mener. Jeg er vel for blaut, I guess. :-P Neida, jeg var ikke så nøye på reell lengde på fengselsstraff. Kan jo tenkes at et så "brutalt drap" med det som finnes av forhistorie (både reellt og iscenesatt) kunne utløst forvaring. Men det er vel tvilsomt. Uansett; Jussen satt til side og kun sett fra et slags moralsk perspektiv/likevekt synes jeg egentlig det hun gjorde mot ham var helt greit. Han ødela livet hennes og førte henne bak lyset i rundt 20 år (såvidt jeg forsto ut fra serien). 3
M** Skrevet 18. mars 2023 #219 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sant vi har ikke livtid i Norge. Normalstraff for overlagt drap er 12 år. Nå har jeg aldri jobbet som politi eller vært vært i avhør. Men ikke bare har økokrim-fyren misforstått. Men det er også etter min mening uprofesjonelt å fortelle en i avhør at han aldri skal ut. Det var sånn vi fikk justismordet mordet mot Viggo Kristiansen. Samt det er jo godt argument for forsvarerne når de kan si at politiet sa rett ut at de gikk inn i etterforskningen for å sørge for at Adam skulle fengsles og da er det ikke rart at de kun fant bevisene som pekte mot han. Men igjen jeg er ikke i politiet og har aldri vært i avhør så jeg skal ikke si hvordan ting foregår i virkeligheten. Anonymkode: f4877...f81 Enig i at måten retterforskeren arbeider på hverken er profesjonell eller helt troverdig. Tror de er "strikt" saklige i slike saker i dag. Se på måten Breivik ble behandlet på, f.eks.
M** Skrevet 18. mars 2023 #220 Skrevet 18. mars 2023 FruR skrev (55 minutter siden): Vennene og kona, og han fikk kreditorene som egentlig var etter William etter seg Mistet han kona? Prøvde han ikke å kvitte seg med henne helt bevisst? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå