Gå til innhold

10 minutter hoppetau om dagen...


Svisle

Anbefalte innlegg

Svisle skrev (På 2.2.2023 den 12.02):

Har endelig funnet en treningsform jeg føler at jeg kan mestre på sikt og som er GØY - nemlig hoppetau. :)

Kjøpt en startpakke med to forskjellige tau (ett tungt med "perler" på og ett vanlig i tau) hvor det fulgte med en hoppetaumanual med ulike programmer og steg. Har forferdelig dårlig kondis/utholdenhet men klarer å hoppe i sånn 3-4 minutter etterfulgt at noen enkle husmorsstyrkeøvelser. Regner med at dette klarer jeg å øke gradvis og relativt fort, men så sier jo reklamen for dette at 10 minutter med hoppetau om dagen tilsvarer 20-30 minutter løping. 

Men trenger ikke kroppen å hente seg inn litt innimellom eller er det bare å kjøre på med litt hopping hver dag?

Kjenner jeg er dritsår i leggene etter tre dager på rad...

Hvordan går det nå? 😊 Jeg kom over Tove jumps og ble så inspirert at jeg bestilte hoppetau med det samme 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkedykker skrev (På 2.2.2023 den 12.05):

Ja, jeg og elsket hoppetau. Det og sykling. Men så bestemte kroppen min seg for å kødde det til, med bekhterevs og artrose i knær. Så som følge av det har vekta mi økt en del, og har en del problemer nå. Svømming er visst det som skal være beste treningsformen for meg, men hater vann, så litt vanskelig der. Må bare prøve å finne meg noe nytt jeg kan like like godt som hoppetau.

Tåle knærne sykling? Hvis de f.eks bare tåler lett sykling så kan du kjøpe el-sykkel eller bruke en sykkel som har lette gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattugla skrev (14 timer siden):

Hvordan går det nå? 😊 Jeg kom over Tove jumps og ble så inspirert at jeg bestilte hoppetau med det samme 😄

Det gikk veldig bra en stund helt til jeg ble operert for livmorhalskreft. Da måtte jeg ta det med ro i noen uker og de ukene ble dessverre til noen måneder. 🙈 Men hoppetauet ligger klart og venter på lysta mi. 😅

Er Tove Jumps som jeg også ble inspirert av og handlet hos. Men må innrømme at den hoppetausmanulaen skulle jeg ikke ha lest - da ble det plutselig så mye mer komplisert og ikke så gøy lenger. Dritet rett og slett i alle de stegene hennes og bare hopper jeg tror jeg. 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisle skrev (7 timer siden):

Det gikk veldig bra en stund helt til jeg ble operert for livmorhalskreft. Da måtte jeg ta det med ro i noen uker og de ukene ble dessverre til noen måneder. 🙈 Men hoppetauet ligger klart og venter på lysta mi. 😅

Er Tove Jumps som jeg også ble inspirert av og handlet hos. Men må innrømme at den hoppetausmanulaen skulle jeg ikke ha lest - da ble det plutselig så mye mer komplisert og ikke så gøy lenger. Dritet rett og slett i alle de stegene hennes og bare hopper jeg tror jeg. 😅

Ja, en jeg kjenner begynte også med dette takket være Tove jumps, men hun omfavnet manualen og klarte nesten ikke slutte, hun syntes det var så gøy - tror ikke jeg er helt der, men allikvevel litt spent på å prøve dette! 

Stakkars deg, så guffent med kreft 😨 Skjønner godt at da ble det en pause fra hoppetau! Håper det går bedre med deg nå? ❤️🍀🍀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattugla skrev (17 timer siden):

Ja, en jeg kjenner begynte også med dette takket være Tove jumps, men hun omfavnet manualen og klarte nesten ikke slutte, hun syntes det var så gøy - tror ikke jeg er helt der, men allikvevel litt spent på å prøve dette! 

Stakkars deg, så guffent med kreft 😨 Skjønner godt at da ble det en pause fra hoppetau! Håper det går bedre med deg nå? ❤️🍀🍀

Manualen ble litt for teknisk for meg - hoppe OG tenke samtidig var ikke helt greia. 😅

Takk for omtanken. 💗 Kontroll i juli så venter spent på svar da.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme, tror vanlig hopping er mer enn nok avansert for meg 😄

Krysser fingre for at det går bra på kontrollen! ❤️🍀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...