Gå til innhold

Hvor burde jeg dra med barna i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Like usikker som i fjor!

Hvor burde jeg + kanskje en voksen til ta med barna (10 og 9) på ferie i sommer?

Vurderer å kanskje reise i august eller se på muligheten for å få det til i september. Evt må det bli sent i juli, men det er vel verste toda mtp priser?

Tidlig på sommeren går ikke i år.

I fjor ble det et lite sted i Spania, mest bading dagen lang.  Litt kjedelig synes jeg…

1 uke er planen.
 

Jeg vurderer:

- Nice eller annet sted på franske riviera (elsker Nice, men ikke bra bading der for barn) - Antibes?

- Italia - men hvor???

- evt «mamma Mia»-øya i Hellas

Andre steder? Hva anbefaler folk som har reist en del med barn? Noe bading er kjekt, men gjerne også mulighet for litt andre opplevelser/mulighet til å se seg rundt!

Jeg leier gjerne bolig via Airbnb forøvrig.

Anonymkode: 39487...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Like usikker som i fjor!

Hvor burde jeg + kanskje en voksen til ta med barna (10 og 9) på ferie i sommer?

Vurderer å kanskje reise i august eller se på muligheten for å få det til i september. Evt må det bli sent i juli, men det er vel verste toda mtp priser?

Tidlig på sommeren går ikke i år.

I fjor ble det et lite sted i Spania, mest bading dagen lang.  Litt kjedelig synes jeg…

1 uke er planen.
 

Jeg vurderer:

- Nice eller annet sted på franske riviera (elsker Nice, men ikke bra bading der for barn) - Antibes?

- Italia - men hvor???

- evt «mamma Mia»-øya i Hellas

Andre steder? Hva anbefaler folk som har reist en del med barn? Noe bading er kjekt, men gjerne også mulighet for litt andre opplevelser/mulighet til å se seg rundt!

Jeg leier gjerne bolig via Airbnb forøvrig.

Anonymkode: 39487...90d

Da barna var i den alderen så reiste vi som regel til Danmark og bodde på feriesenter. Skallerup og Lalandia var favoritten, men også andre av feriesenterne duger. Løveparken og Legoland var kjekt.

Ellers så kan jeg sterkt anbefale Disneyland Paris og Walibi Holland om fornøyelsespark er tingen. 

I stedet for f.eks Nice så ville jeg ha prøvd meg ut på den franske vestkysten eller en av de små kystbyene mellom Montpellier (Frankrike) og Roses (Spania).Man får riviera følelsen, bare at det er roligere (og at man slipper å møte alle naboene)... 

Anonymkode: bbac6...d2c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle litt mer om Skallerup feriesenter? Det ser veldig barnevennlig og fint ut☺️

ts

Anonymkode: 39487...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hva barna liker ☺️ Mine barn liker bading, tivoli, dyr osv.. Altså typisk barn 😅 Lite interessert i museum, utforske øyer osv… Så vi reiser ofte til Gran Canaria. Der har dem fine strender, tivoli, mye spillehaller, badeland, dyrepark. Men for mange blir det litt vel mye charter på Gran Canaria 😅😌 Men vi liker oss godt ! Er også skandinavisk helsepersonell om ulykken først skulle være ute 🙂

Anonymkode: cf845...7db

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barn i samme aldersgruppe. Til sommeren skal vi til England. Først noen dager i London (Harry Potter studio, Madame Tussauds etc.) Så drar vi til en av Badebyene i Sør, har ikke bestemt akkurat hvor ennå: 

https://reisetips.nettavisen.no/storbritannias-strandperler/

Vi er ikke så glade i bare strandliv, liker bedre å gjøre litt forskjellige ting og aktiviteter og bade innimellom. 

Som bonus får de øvd seg litt i Engelsk. 

Anonymkode: 9e1ad...915

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 21.13):

Vi har barn i samme aldersgruppe. Til sommeren skal vi til England. Først noen dager i London (Harry Potter studio, Madame Tussauds etc.) Så drar vi til en av Badebyene i Sør, har ikke bestemt akkurat hvor ennå: 

https://reisetips.nettavisen.no/storbritannias-strandperler/

Vi er ikke så glade i bare strandliv, liker bedre å gjøre litt forskjellige ting og aktiviteter og bade innimellom. 

Som bonus får de øvd seg litt i Engelsk. 

Anonymkode: 9e1ad...915

Brighton er en utrolig kul by. Jeg har selv bodd der men det går ikke an å bade der for barn. Stranda er rullestein, det er sterke strømmer og brådypt. Fra Bournemouth og vestover er det sandstrender. 

Anonymkode: 9092b...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skallerup er fint, og du har alt dere trenger i umiddelbar nærhet, som badeland, strender, masse aktiviteter, butikk, kafé, utleie sv sykler, spa, mm. Lett å dra på dagstur til andre byer også. Men nå skal det jo sies at du ikke er sikra sommervarme ved å dra til Danmark. Masse fint å se i Italia også. Har vært i store deler av landet flere ganger og det er lett å reise der med tog om du ikke vil leie bil. Toscana feks eller Amalfikysten. 

Anonymkode: e0ef3...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over, det er fint på Skallerup klit men veldig værutsatt. Hvis det blåser opp der, kan det bli iskaldt og man kan ikke bruke stranda. 

Anonymkode: 9092b...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...