Gå til innhold

Fylte horn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som tidligere nevnt syns jeg der er godt å putte en sjokoladebit eller vaniljekrem inni horn. Husker vi lagde med syltetøy på skolen en gang i tiden også, men jeg personlig liker de to andre variantene bedre.

De med sjokoladefyll er kjempegode nystekt, med smeltet sjokolade. Har prøvd både med melkesjokolade, kokesjokolade og smil. Alt etter hvilken sjokolade en en liker. Bruker ca en til to ruter på hver. Da blir det som en overraskelse i midten!

Endret av Majka
Gjest Evangelina
Skrevet

Mmm, det hørtes deilig ut med sjokolade inni:)

Skrevet

Jeg synes kanskje det høres litt mye ut med både syltetøy og vaniljekrem (selv om kombinasjonen høres veldig god ut), mest fordi det ikke er så fryktelig god plass i horn uten at det tyter ut. Jeg ville brukt enten eller (evt sjokolade som andre foreslår her). Kanskje du kan lage noen med syltetøy og noen med vaniljekrem, så får man litt av hvert?

Gjest Evangelina
Skrevet

Lur ide det, Arkana :) Har smakt noen boller med begge deler skjønner du, og det var deilig med kombinasjonen vaniljekrem og blåbærsyltetøy. Men er jo som du sier ikke så god plass i hornene.. Kanskje jeg lager litt av hvert!

Skrevet

Av søte fyll er det sinnsykt godt med mandelfyll.

Jeg bruker ca 100g malte mandler, 75g melis og en eggehvite som røres sammen til en fast masse. Det går vel ca 1 toppet ts i hvert horn. Supergodt! :sikle:

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Hei !

Vi bruker ost og bacon(baconterninger) i horn, smaker kjempegodt :)

Men, mange forslag her fra før som frister, det er helt sikkert :)

Gjest Begonia
Skrevet

Har hendt jeg har hatt det veldig travelt før foreningsmøter. Og da har jeg brukt "hurtigvarianten".

Tar rett og slett en pakke med ferdig grovbakstblanding, og setter deigen etter oppskriften på posen. Så kjevler jeg ut en avlang firkant (rektangel heter det kanskje). Legger på revet ost, finhakket skinke og paprika. Ruller det hele sammen til en kringle, og strør litt revet ost på toppen. Serverer den lunken. Alltid en suksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...