Gå til innhold

Fylte horn


Gjest nevèsta

Anbefalte innlegg

Det beste jeg vet i horn er skinke, ost og purre.

dere som bruker ost å skinke i, åssen skinke bruker dere???? typisk bog skinke eller noe??? føler de jeg har smakt er det litt sånn store skinkebiter og kun det og ost i???

Jeg bruker vanlig pålegg-skinke. Legger ost og strimler av purre på en skinke og ruller skinken sammen. Det har jeg inni hornene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare si at hornene ble knallgode, nevèsta. Deigen ble perfekt, og jeg fikk 32 stykker av den oppskrifta der.

Namnam :sikle:

Endret av ~Tone~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her fikk jeg UTROLIG mange gode tips!

Har bakt snurrer med fyll tidligere, men synes ofte fyllet kan bli litt tørt, da det blir liggende mer "utenpå." Fyller man det i horn, blir det jo straks noe annet.

Takk til alle sammen! Nå fikk jeg lyst til å bake!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å bytte ut noe av hvertemelet med grovt mel? Tror dere det går bra?

Det går garantert helt fint. Har bakt rundstykker etter "fin" oppskrift og erstattet omtrent halvparten av hvetemelet med annet mel. Skal gjøre det med disse hornene neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
Noen som har prøvd å bytte ut noe av hvertemelet med grovt mel? Tror dere det går bra?

Jeg bakte tacohorn med ca 2 deler sammalt grov hvete mot 3 deler siktet hvete, og de ble veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmensita
Takk for mange, gode forslag. Nå kan jeg virkelig bake framover, ser jeg. Gleder meg til å prøve ut dette. :)

Jeg bruker denne oppskriften:

100 g  margarin

6 dl    melk

50 g  gjær

4 ss  sukker

1 ts    salt

ca. 14 dl hvetemel (bruker gjerne mer)

røkt pølse

ost

Heves først til dobbel størrelse, etterheves i ca en halv time.

Stekes på 225 grader i 10-15 minutter.

Takk for bra oppskrift nevèsta! Lagde de nå og de ble kjempegode!! Lagde de litt grovere, og det gikk fint. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå nå ble jeg sulten! Disse hornene høres skikkelig snadder ut :)

Men er det riktig at det skal 4 ss sukker i deigen? Blir den ikke veldig søt da?

Kan jeg lage disse hornene uten kjevle? Kan de trykkes ut med hendene uten at det blir for tykke "vegger"?

Hvordan skal de formes?

*Grønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ruller bare deigen til en stor rund (pannekake) ting.. å så kutter du opp i trekanter som pizza stykker...så store som du vil ha de..så rukker du bare fra kanten (breieste å innover til spissen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lager horn nå, og de ble kjempegode.

brukte deigoppskriften her, og så laget jeg pizzafyll (fra den røde toro?-posen) og jeg hadde ekstra fyll i av surret løkbåter, fersk champinjong, purreløkringer og paprikastrimler, og ost på toppen.

jeg er vant til at vi lager litt større horn, så den første halvdelen ble ikke horn, men knytter med fyll (litt mye fyll på hver ja...) siste halvdel ble litt mer lik horn i fasongen.

nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ruller bare deigen til en stor rund (pannekake) ting.. å så kutter du opp i trekanter som pizza stykker...så store som du vil ha de..så rukker du bare fra kanten (breieste å innover til spissen...)

Takk! Skal lage horn i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det riktig at det skal 4 ss sukker i deigen? Blir den ikke veldig søt da?

Sukker er unødvendig etter min mening. Deigen hever like bra, men trenger kanskje litt lenger tid. Selv forerekker jeg horn av sammalt hvete og vanlig hvete. Gjerne med litt oregano eller andre krydder i deigen og uten sukker eller honning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukker er unødvendig etter min mening. Deigen hever like bra, men trenger kanskje litt lenger tid. Selv forerekker jeg horn av sammalt hvete og vanlig hvete. Gjerne med litt oregano eller andre krydder i deigen og uten sukker eller honning.

Enig i det.

Selv har jeg en gjærdeig med fin sammalt hvete (og litt appelsinjuice) som jeg bruker til "alt." Jenta mi tåler ikke så godt mat med bare hvetemel, så derfor bruker jeg endel sammalt hvete i både boller, horn og pizzabunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carmensita
Smakte noen innamri godt fine horn med makronfyll en gang.

Disse er veeeeeldig gode:

HORN MED MAKRONFYLL

10 dl hvetemel

1/2 dl sukker

200 gr mykt margarin

50 gr gjær

1 dl kaldt vann

1 1/2 dl kald melk

2 egg

FYLL:

1 pk makronfyll

1 - 2 stivpiskede eggehvitter

(variasjon: eplemos)

Smuldre mel, margarin og sukker, ha i resten. Heves på vanlig måte før den bakes ut. Del deigen i 5 deler og kjevle ut hver del til en runding som igjen deles i 8 spisser. Ha på 1 ts fyll på hver og rull sammen. Etterheves og pensles med egg.

Stekes ved 250 gr i 5 - 8 min i midten av ovnen

Har ikke lagd de på lenge. Men nå minnet du meg på de.... :fy_fy: Håper ikke jeg har makronfyll.......

Fikk oppskriften av en venninne for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg lage disse hornene uten kjevle? Kan de trykkes ut med hendene uten at det blir for tykke "vegger"?

Om du ikke har kjevle, kan du bruke en tom vinflaske eller brusflaske. En med rette vegger vil fungere best. Brusflasken kan du fylle med vann slik at den blir tyngere. Vask/legg flasken i varmt vann først, slikt at etikettene løsner.

Endret av Majka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står hornene og hever her.

Halvparten med pølse, ketchup (åtteåringen liker det) og ost, og halvparten med dansk påleggssjokolade.

Så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Evangelina

Henter opp igjen denne. :)

Skal ha kaffegjester imorra, og lurer på å bake horn. Noen som har gode tips til søtere fyll? Kunne feks blåbærsyltetøy og vaniljekrem vært godt inni hornene tror dere?

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...