Gjest nevèsta Skrevet 20. desember 2005 #1 Skrevet 20. desember 2005 Jeg har en oppskrift på fylte horn, der fyllet er røkte pølser og ost. Er det noen som har noen gode forslag til noe annet jeg kan fylle hornene med? Hadde vært gøy å prøve noe nytt, men fantasien stopper meg litt.
Shea Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 taco kjøttdeig, løk og mozarella ost skinke, paprika & ost div grønnsaker kyllingbiter m.litt grønnsaker & litt saus det er masse muligheter. Håper dette hjalp med å få fantasien igang
Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 Fetaost, hakket bladpersille, og svarte oliven
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. desember 2005 #4 Skrevet 20. desember 2005 Sterk sennep, ost og røkt skinke.
Malama Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 pizzafyll og ost eller restene av en gryterett (eller lage en gryterett da, dersom du ikke har rester, og vil lage MAAAAAANGE (eller ha gryterett til middag...). Jeg har alltid rester...) kjøttdeig og løk kjøttbiter (eller kjøttdeig) og sopp? Fantasien min er stor... men det er egentlig bare pizzafyll og taco jeg har smakt....
Lady Lovelylocks Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 Blir veldig godt med ost, røkte pølser og eple.
Lille Silje Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 ååh, det er så godt. Har lett lenge etter en god oppskrift, tror du du kan dele din? Mvh
-Fisken- Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 - Tomatsaus, fetaost og spinat - Peperoni, ost og tomatsaus - Smøreost, kjøttdeig, løk, ost og mais
Nella Skrevet 20. desember 2005 #9 Skrevet 20. desember 2005 Syltetøy kan fint brukes så får du noe til kaffen.
Arkana Skrevet 20. desember 2005 #11 Skrevet 20. desember 2005 - finstrimlet purre, ost og skinke - røkt skinke og naturell smøreost blandet med litt estragon og god sennep - hakkede grønne oliven, mozzarella eller fetaost og soltørkede tomater - stek løk og champignon (rør gjerne en boks kremost inn og la smelte) - stekt paprika, purre og chili - tomatsaus, kokt skinke, revet ost - spinat, purre, skinke og revet ost blandet med litt kesam - stekt bacon, paprika og løk, ridderost
Gjest nevèsta Skrevet 21. desember 2005 #13 Skrevet 21. desember 2005 Takk for mange, gode forslag. Nå kan jeg virkelig bake framover, ser jeg. Gleder meg til å prøve ut dette. ååh, det er så godt. Har lett lenge etter en god oppskrift, tror du du kan dele din? Mvh ← Jeg bruker denne oppskriften: 100 g margarin 6 dl melk 50 g gjær 4 ss sukker 1 ts salt ca. 14 dl hvetemel (bruker gjerne mer) røkt pølse ost Heves først til dobbel størrelse, etterheves i ca en halv time. Stekes på 225 grader i 10-15 minutter.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. desember 2005 #14 Skrevet 21. desember 2005 Jeg er så lett å lokke Baker tacohorn i morgen tidlig slik at vi kan ha dem som niste på bilturen hjem til Vestlandet i morgen.
Lille Silje Skrevet 2. januar 2006 #15 Skrevet 2. januar 2006 takk blir det fylte horn på familien min i morra
Trampe Skrevet 2. januar 2006 #16 Skrevet 2. januar 2006 Jeg må ha oppskrifter inn med teskje... Altså, først lages deigen, så heves den til dobbel størrelse, så deles den inn, kjevles ut og hornene fylles, så heves den igjen? Er det riktig? Hvor mange horn blir det av den oppskriften din, nevèsta?
Væren Skrevet 2. januar 2006 #17 Skrevet 2. januar 2006 Mine er kanskje litt "kjedelige", men gode og kjempepopulære: TORO's pizzafyll med løk og tomat (rød pakke) med kjøttdeig og ost. Kjempestas når gutta boys skal ha data- og spillekvelder. Må gjerne lage 60 i slengen. Litt av en jobb, men så går de unna, også!
Majka Skrevet 2. januar 2006 #18 Skrevet 2. januar 2006 En sjokoladebit eller vaniljekrem er også kjempegod inni horn...
Gjest nevèsta Skrevet 2. januar 2006 #19 Skrevet 2. januar 2006 Jeg må ha oppskrifter inn med teskje... Altså, først lages deigen, så heves den til dobbel størrelse, så deles den inn, kjevles ut og hornene fylles, så heves den igjen? Er det riktig? Hvor mange horn blir det av den oppskriften din, nevèsta? ← Det stemmer. Antallet kommer litt an på hvor store du lager dem. Jeg tyner deigen til det ytterste, men da er ikke all osten igjen inni hornene... Men ca 30 stk går nok fint hvis jeg ikke husker helt feil. De blir forresten finere hvis du pensler med egg før du steker dem - de blir blankere. Takk igjen til alle for gode forslag. Nå kan jeg lage horn en gang i uka, og de vil aldri smake likt
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #20 Skrevet 2. januar 2006 dere som bruker ost å skinke i, åssen skinke bruker dere???? typisk bog skinke eller noe??? føler de jeg har smakt er det litt sånn store skinkebiter og kun det og ost i???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå