AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Jeg har et virkelig dilemma. Jeg har en katt som er veldig spesiell, han ble født ute og tatt inn til Dyrebeskyttelsen som liten, og fikk ikke den sosialiseringen katter bør ha. Han er trygg med meg og oss her hjemme, men blir fort redd når noe er utenom det vanlige. Nå har han plutselig fått helt skrekk for bur, av en eller annen grunn klikket han helt forrige gang han skulle til dyrlegen, han sprengte seg ut av buret og klorte meg til blods. Hvis jeg løfter han og prøver å nærme meg buret nå blir han helt vill og klorer seg løs, og jeg orker bare ikke flere katteklor og sår. Så hva søren gjør jeg? Jeg har snakket med to dyrleger, men de har ingen råd til meg. Anonymkode: 65021...38d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Hva med å bytte buret til et nytt/ukjent bur og så trene på å bruke det. La døren stå åpen, legg inn noe godt i ny og ne. Gjør buret attraktivt og trygt. Anonymkode: 302cb...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Det er ikke uvanlig at katter gjør sånn som din katt gjør. Men ha buret stående fremme, og la det være åpent. Legg inn et pledd eller håndkle, så kan det hende at pus etterhvert vil begynne å bruke buret. Mange setter buret på høykant og setter pus inn den veien når de skal til veterinæren f.eks. Bruk ekstra stropper rundt buret, og foran gitteret så den ikke sprenger seg ut igjen. Mulig et mykt bur, som ser ut som en bag eller sekk er bedre bur for pus. Spray gjerne buret med Feliway før pus skal inn. Da roer de seg. Anonymkode: 8f3b5...f35
Tabris Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Det beste er jo å gradvis venne den til som nevnt over. Hvis du må ha katten i bur nå snart så kan du be dyrlegen om å få noe beroligende du kan gi den først. Deretter kan du tulle katten inn i et håndkle (slik at den ikke når deg med potene) og fort dytte den i buret.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Slet mye med å få min pus til dyrlege. Både bur og bil var et helvete. Med litt samarbeid og lur taktikk fikk vi den i buret. Og da braket det løs. Hyla hele veien til og fra dyrlege. Huff. Det ble da avliving når pus ble syk. Kunne ikke utsette pus forsåvidt mye traumer. Anonymkode: 0e7c7...738
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå