Gå til innhold

Bursdagsfest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha bursdagsfest (30 årsdag) i min lille leilighet på lørdag, og trenger litt tips og triks. Hadde egentlig tenkt å bare kjøpe inn noe chips og sette på musikk, også kommer folk med alkohol selv, heh. Men innser at det kanskje er vanlig at verten stiller med litt alkohol? Og har dere ev. tips til noe enkel mat jeg kunne servert? (vegetar). Er ikke middagsparty, men tenker det kanskje er hyggelig å ha noe? Ellers tips til aktiviteter man kan ha i løpet av kvelden? Ønsker ikke for mye opplegg, folk vil jo som oftest bare sitte og snakke - men hadde kanskje vært gøy med noe? 

Nå høres det sikkert ut som jeg aldri har arrangert fest før, men det får så være. 

Anonymkode: ecfa5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I og med at det er bursdagsfest gjør jeg regning med at folk kommer med gaver?

Da er det vel hyggelig om du anstrenger deg litt for gjestene. Dersom ja kunne du servert

Stort fat med grønnsaker m/dip.(stangselleri*, gulerøtter*, blomkål*, sukkererter)

Dander det pent på fatet i en ring. Dipskål i midten. Kutt i pene biter*.

Vegetarpizza.

Bursdagskake 

Mimeleken

Lykke til. Ha en gøy fest🎉🎂🎈

 

 

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!
Burde jeg skrive på arrangementet at folk tar med egen drikke, eller er man inneforstått med det? (Tenker å gå til innkjøp av litt øl og to vinflasker feks). 

Anonymkode: ecfa5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje også en faktor at vi blir ca. 13-14 stk. 

Anonymkode: ecfa5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke tar det ille opp, men det er vel vanlig å traktere gjestene man inviterer til bursdagsfest med mat og drikke.

Ellers kunne du jo ha invitert til fest/spleisefest og ikke nevnt i noe særlig grad at du har bursdsg den dagen. Hvor mange blir dere? 2 vin til 14 pers. er lite. Du bør ha 3-4 flasker minst. Da har du til velkomstdrink i hvertfall.

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige typer potetgull, grønnsaker og dip hadde holdt for meg. Lag gjerne en kake også om du har tid og ork. Det skal virkelig ikke mye til for en 30-årsfest for min del :)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er vanlig at det er vanlig å ta med alkohol selv, men du kan sikkert lage et par mugger som du lager sangria i? Det er en hyggelig drikk som får opp stemningen. 

Lag noe små fylte gjærbakst. Fyll med ost og skinke eller bacon alt ettersom hva du har råd til. Du kan også lage potetvafler som du deler opp i hjerter og topper med litt kjøttdeig, løk og ost. Eler annet som passer. Det siste ble spist opp her ihvertfall. Best med kjøttdeig, stekt sopp og rømmeklatt.

Musikkquiz er gøy. Sett sammen en liste av forskjellige sanger fra ulike tiår eller din egen vri. Så må de gjette tittel og kanskje årstall.

 

Så nå at det var vegetar. Dropp kjøttdeig og bacon og skinke 🙂det fins erstatninger!

 

Endret av servitrise&suppe
Fen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Håper du ikke tar det ille opp, men det er vel vanlig å traktere gjestene man inviterer til bursdagsfest med mat og drikke.

Ellers kunne du jo ha invitert til fest/spleisefest og ikke nevnt i noe særlig grad at du har bursdsg den dagen. Hvor mange blir dere?

Vi blir et sted mellom 14/17. Har kalt det for inflyttingsfest/trettiårsdag. Men du har rett, jeg burde kanskje lage noe mat. Har dere tips til hva slags mat man kan servere til en såpass stor gruppe mennesker? Pizza høres bra ut, andre ideer? 

Anonymkode: ecfa5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er vanlig at det er vanlig å ta med alkohol selv, men du kan sikkert lage et par mugger som du lager sangria i? Det er en hyggelig drikk som får opp stemningen. 

Lag noe små fylte gjærbakst. Fyll med ost og skinke eller bacon alt ettersom hva du har råd til. Du kan også lage potetvafler som du deler opp i hjerter og topper med litt kjøttdeig, løk og ost. Eler annet som passer. Det siste ble spist opp her ihvertfall. Best med kjøttdeig, stekt sopp og rømmeklatt.

Musikkquiz er gøy. Sett sammen en liste av forskjellige sanger fra ulike tiår eller din egen vri.

 

 

 

Det var snakk om vegetarmat.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi blir et sted mellom 14/17. Har kalt det for inflyttingsfest/trettiårsdag. Men du har rett, jeg burde kanskje lage noe mat. Har dere tips til hva slags mat man kan servere til en såpass stor gruppe mennesker? Pizza høres bra ut, andre ideer? 

Anonymkode: ecfa5...068

TAPAS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (3 minutter siden):

Det var snakk om vegetarmat.

Ja, jeg overså det. Rettet opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (7 minutter siden):

Jeg tror det er vanlig at det er vanlig å ta med alkohol selv, men du kan sikkert lage et par mugger som du lager sangria i? Det er en hyggelig drikk som får opp stemningen. 

Lag noe små fylte gjærbakst. Fyll med ost og skinke eller bacon alt ettersom hva du har råd til. Du kan også lage potetvafler som du deler opp i hjerter og topper med litt kjøttdeig, løk og ost. Eler annet som passer. Det siste ble spist opp her ihvertfall. Best med kjøttdeig, stekt sopp og rømmeklatt.

Musikkquiz er gøy. Sett sammen en liste av forskjellige sanger fra ulike tiår eller din egen vri. Så må de gjette tittel og kanskje årstall.

 

Så nå at det var vegetar. Dropp kjøttdeig og bacon og skinke 🙂det fins erstatninger!

 

Takk for tips :)

Anonymkode: ecfa5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tror dere det er fint med en velkomstdrink (feks sangria) og mat til gjestene, i tillegg til øl i kjøleskapet?
Også bursdagskake selvsagt. 

Anonymkode: ecfa5...068

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bursdager vi har i omgangskretsen så pleier verten ha en slags velkomtdrink, en del snacks, også ihvertfall en enkel kake. På runde 20- og 30årsdager har det ofte vært muligheter for å få noe mer fyllende mat også, som tacobord, grilling av burger og pølser, bestilt pizza osv. Noe man kan spise når man føler for det, ikke noe større måltid rundt bordet. 

Vi har alltid hatt med egen drikke. Er kun på fest til folk med andre kulturelle opprinnelser at vi har opplevd at de stiller med all alkoholen og massevis av mat. 

Anonymkode: e0fca...d6f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake, musikk og kanskje en quiz høres bra ut 

Endret av Pingleton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke føl på at du MÅ stille med masse drikke. Det kommer da helt an på hva slags økonomisk situasjon man er i :) Du kan fint invitere til feiring og skrive invitasjonen at du stiller med noe å bite i evnt noe å drikke, men at det er fint om man tar med medbragt i tillegg. Hva med å lage et par charcuterie boards med ost og kjeks etc? Google for inspo. Og støtter et par mugger med Sangeria som velkomstdrink dersom du ønsker å servere noe å drikke :) Håper at feiringen blir MAGISK! Og gratulerer så mye med snart 30 år :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...