Gå til innhold

Hvorfor stikker folk bare av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt minst 20 biler siden jeg fikk førerkortet. Ikke en eneste bil har unngått "hit n run" mentalitet. Jeg fikk meg helt ny bil for noen uker siden, og i dag så jeg at noen har vært borti skjermen min. Finnes det ikke ærlige sjeler der ute? Har folk bare samvittighet til å stikke? Jeg har ikke råd til slike overraskelser. Som jeg nevnte har jeg i årene eid over 20 biler, og jeg har opplevd å få skader på samtlige uten at noen legger igjen beskjed. Noen av bilene mine har det til og med skjedd flere ganger med. Det er utrolig surt å måtte betale for noe man er uskyldig i. 

Hvis noen her inne har gjort det samme og stukket av, så håper jeg du skjønner hvor vanskelig du gjør ting for andre, og hvor mye smerte og sårhet du påfører andre. I dag med høye matpriser, stigende rente, dyr strøm osv, så har man ikke penger til overs. 

Anonymkode: 6fe9e...d82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Samme med jævlene som kjører ned dyr uten å varsle, slik at dyrene i verste fall blir liggende i store smerter over lang tid. Fader for noen kryp.

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (3 timer siden):

Dashcam er viktig og en billig løsning. 

Jeg har, men denne gangen skjedde det i en "dødsone", så jeg fikk det ikke opp. Jeg har også kjørt mye de siste dagene så er usikker når det skjedde. Vasket bilen på mandag og da var den fin. 

Anonymkode: 6fe9e...d82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (4 timer siden):

Jepp. Samme med jævlene som kjører ned dyr uten å varsle, slik at dyrene i verste fall blir liggende i store smerter over lang tid. Fader for noen kryp.

Ja, de uhyrene er enda verre! Synd jeg ikke tror på helvete eller karma! Jeg vet om noen som fant en påkjørt elg som lå med brukne ben og blodig væske rennende ut av nesten. Hun glemmer aldri det vettskremte blikket til elgen. Hun ringte en jeger som raskt kom og avlivet den. Egentlig hadde hun ikke lov til å ta saken i egene hender slik, men politiet laget ikke noen problemer for henne eller jegeren.

Som svar på Ts sitt spørsmål så er det vel bare de feige som selv vet svaret. Kanskje er de unge og uansvarlige? Noen slike bør svare i denne tråden.
 

Endret av MyMichelle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke en eneste bil har unngått "hit n run" mentalitet

Merkelig. Ingen av mine 6 biler har vært utsatt for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (16 minutter siden):

Merkelig. Ingen av mine 6 biler har vært utsatt for dette.

Det kommer vel litt an på hvor du bor og hvor mye du bruker bilen. Jeg er veldig forsiktig når jeg parkerer etter å ha tapt så mye penger på hit n run. Parkerer gjerne lengst unna slik at jeg slipper å få biler ved siden av meg osv. Likevel er det folk som skal parkere klin oppi selv om det er «100» ledige plasser andre steder. Smeller opp døren. Dunker borti med handlevogn osv.

Dette er 4 gangen på ett år at jeg opplever det. To av gangene var riktig nok på en eldre bil. Irriterende uansett når bilen er strøken ellers. Jeg forsøker alt jeg kan for å parkere lengst unna, og gjerne parkere slik at jeg bare har bil på den ene siden, og ekstra god avstand til den andre bilen. Jeg prøver også å dra på butikken og senteret når det er litt roligere og mindre folk. 

Jeg parkerer aldri ved siden av varebiler eller gamle shabby biler. Unngår også å parkere ved siden av hvis jeg ser bil med barnesete.

Vært på 4 forskjellige verksteder i dag og  har fått takst. Det kommer på mellom 5 og 6000 kroner. Lønner seg derfor ikke å ta på forsikring da egenandelen er 6000.

Anonymkode: 6fe9e...d82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har hatt minst 20 biler siden jeg fikk førerkortet. Ikke en eneste bil har unngått "hit n run" mentalitet. Jeg fikk meg helt ny bil for noen uker siden, og i dag så jeg at noen har vært borti skjermen min. Finnes det ikke ærlige sjeler der ute? Har folk bare samvittighet til å stikke? Jeg har ikke råd til slike overraskelser. Som jeg nevnte har jeg i årene eid over 20 biler, og jeg har opplevd å få skader på samtlige uten at noen legger igjen beskjed. Noen av bilene mine har det til og med skjedd flere ganger med. Det er utrolig surt å måtte betale for noe man er uskyldig i. 

Hvis noen her inne har gjort det samme og stukket av, så håper jeg du skjønner hvor vanskelig du gjør ting for andre, og hvor mye smerte og sårhet du påfører andre. I dag med høye matpriser, stigende rente, dyr strøm osv, så har man ikke penger til overs. 

Anonymkode: 6fe9e...d82

Hvor bor du siden du får så mange skader påført bilene dine? Jeg bor og kjører i en by daglig og har aldri fått skader påført av andre. Har hatt biler i snart 38 år. Jeg parkerer også på parkeringsplasser og parkeringshus hvor det stort sett er stappfullt.

Anonymkode: 7354a...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke rart folk unngår å si fra om mindre kosmetiske skader de har påført andre biler. Man kan være uheldig å treffe på en sinna person som smører på endel ekstra som ikke er grunnet deg osv.

Folk vegrer seg sikkert for å møte på slike, selv om de egentlig har lyst å gjøre opp for seg.

Anonymkode: a093d...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har hatt minst 20 biler siden jeg fikk førerkortet. Ikke en eneste bil har unngått "hit n run" mentalitet. Jeg fikk meg helt ny bil for noen uker siden, og i dag så jeg at noen har vært borti skjermen min. Finnes det ikke ærlige sjeler der ute? Har folk bare samvittighet til å stikke? Jeg har ikke råd til slike overraskelser. Som jeg nevnte har jeg i årene eid over 20 biler, og jeg har opplevd å få skader på samtlige uten at noen legger igjen beskjed. Noen av bilene mine har det til og med skjedd flere ganger med. Det er utrolig surt å måtte betale for noe man er uskyldig i. 

Hvis noen her inne har gjort det samme og stukket av, så håper jeg du skjønner hvor vanskelig du gjør ting for andre, og hvor mye smerte og sårhet du påfører andre. I dag med høye matpriser, stigende rente, dyr strøm osv, så har man ikke penger til overs. 

Anonymkode: 6fe9e...d82

Kanskje det er du selv som har dultet ani?! Siden det har skjedd så mye. 

Jeg har aldri fått slike skader av andre biler. 

Anonymkode: 584f6...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 5-6 biler. To ganger har noen vært borti den og begge gangene ventet de på meg og sa ifra. 

Anonymkode: 71d32...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det er du selv som har dultet ani?! Siden det har skjedd så mye. 

Jeg har aldri fått slike skader av andre biler. 

Anonymkode: 584f6...87a

Seriøst???? 

 

 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sikkert ikke rart folk unngår å si fra om mindre kosmetiske skader de har påført andre biler. Man kan være uheldig å treffe på en sinna person som smører på endel ekstra som ikke er grunnet deg osv.

Folk vegrer seg sikkert for å møte på slike, selv om de egentlig har lyst å gjøre opp for seg.

Anonymkode: a093d...733

Det er derfor man har bilforsikring. Hvis man ikke klarer å bli enig seg i mellom kan forsikringsselskapet hjelpe til. Min erfaring er at folk stort sett er hyggelige hvis man vil gjøre opp for deg. De fleste stikker av, noe som er veldig feigt. Det skaper så mye problemer for andre. Selv sliter jeg med å få endene til å møtes etter å ha blitt singel og har derfor ikke råd til å fikse bilen min nå. Hvis jeg er heldig har jeg kanskje råd til å fikse bilen når jeg får feriepenger, men da kan jeg ikke ta meg råd til å reise bort. Siden bilen er såpass ny må det i hvert fall fikses før den skal selges. Det er billigere å fiske skader før salg enn å selge den billigere pga skader.

Anonymkode: 6fe9e...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (23 timer siden):

Jepp. Samme med jævlene som kjører ned dyr uten å varsle, slik at dyrene i verste fall blir liggende i store smerter over lang tid. Fader for noen kryp.

Da jeg var i viltnemda så opplevde jeg dette var fra 2008-2010 nå er jeg ikke der lengre klarte ikke mer stakkars dyr ♥️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 0.15):

Jeg har hatt minst 20 biler siden jeg fikk førerkortet. Ikke en eneste bil har unngått "hit n run" mentalitet. Jeg fikk meg helt ny bil for noen uker siden, og i dag så jeg at noen har vært borti skjermen min. Finnes det ikke ærlige sjeler der ute? Har folk bare samvittighet til å stikke? Jeg har ikke råd til slike overraskelser. Som jeg nevnte har jeg i årene eid over 20 biler, og jeg har opplevd å få skader på samtlige uten at noen legger igjen beskjed. Noen av bilene mine har det til og med skjedd flere ganger med. Det er utrolig surt å måtte betale for noe man er uskyldig i. 

Hvis noen her inne har gjort det samme og stukket av, så håper jeg du skjønner hvor vanskelig du gjør ting for andre, og hvor mye smerte og sårhet du påfører andre. I dag med høye matpriser, stigende rente, dyr strøm osv, så har man ikke penger til overs. 

Anonymkode: 6fe9e...d82

Dette problemet har da Tesla løst for mange år siden.

Anonymkode: a858a...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 13.16):

Det kommer vel litt an på hvor du bor og hvor mye du bruker bilen. Jeg er veldig forsiktig når jeg parkerer etter å ha tapt så mye penger på hit n run. Parkerer gjerne lengst unna slik at jeg slipper å få biler ved siden av meg osv. Likevel er det folk som skal parkere klin oppi selv om det er «100» ledige plasser andre steder. Smeller opp døren. Dunker borti med handlevogn osv.

Dette er 4 gangen på ett år at jeg opplever det. To av gangene var riktig nok på en eldre bil. Irriterende uansett når bilen er strøken ellers. Jeg forsøker alt jeg kan for å parkere lengst unna, og gjerne parkere slik at jeg bare har bil på den ene siden, og ekstra god avstand til den andre bilen. Jeg prøver også å dra på butikken og senteret når det er litt roligere og mindre folk. 

Jeg parkerer aldri ved siden av varebiler eller gamle shabby biler. Unngår også å parkere ved siden av hvis jeg ser bil med barnesete.

Vært på 4 forskjellige verksteder i dag og  har fått takst. Det kommer på mellom 5 og 6000 kroner. Lønner seg derfor ikke å ta på forsikring da egenandelen er 6000.

Anonymkode: 6fe9e...d82

Vel, jeg har stort sett bodd i Oslo eller en av nabokommunene. Til og med gateparkering innenfor Ring 2 et par år. Må være et lokalt fenomen fra et lite sted i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (32 minutter siden):

Vel, jeg har stort sett bodd i Oslo eller en av nabokommunene. Til og med gateparkering innenfor Ring 2 et par år. Må være et lokalt fenomen fra et lite sted i ditt tilfelle?

Nei, jeg bor i Bergen og jeg opplever det stadig vekk. Kanskje jeg opplever det oftere fordi jeg bruker bilen mer enn vanlig. Det er uansett ikke greit. 

Anonymkode: 6fe9e...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette en gang, så skaffet vi oss dashcamera som dekker 360 grader rundt bilen. Den beste investeringen..

Anonymkode: 33d90...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...