Gå til innhold

Stenge forumet for folk uten barn!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barn, men familie.... Men det teller kanskje ikke.. :sjenert:

Skrevet
Jeg tror, som så mange andre, at dette er en ironitråd, men at det er et snev av sannhet inne i bildet.

Det er mange fryktelig arrogante mennesker her inne som ikke tåler at folk har andre meninger enn dem. Da er gjerne standardsvaret "du har vel likke barn, så du vet jo ikke hva du snakker om".

Jeg har ikke egne barn nei, men jeg har jobbet med barn i over 20 år, så jeg har nok mer erfaring med barn enn mange her. Da er det alltid noen som sier at det er forskjell på å passe barn noen timer på dagen og å ha dem 24 timer i døgnet. Selvfølgelig er det forskjell! Jeg har asvaret for 25 barn, mens de fleste foreldre har ansvaret for 1-3 barn.

Det er ikke lenge siden det var en tråd her hvor noen mente at folk som jobbet i barnehage og skoler burde ha barn før de fikk jobbe som lærere, barnehagearbeidere eller hva det nå måtte være, fordi de egentlig ikke visste hva de drev med. Jeg husker også en som mente at folk som adopterte ikke var ordentlige foreldre fordi de ikke hadde "laget" barnet selv. Det synes jeg er toppen av arroganse!

Det er folk her med mange års utdannelse og erfaring med barn som i høyeste grad vet hva de snakker om, det samme gjelder folk som har kontakt med barn uten å nødvendigvis ha noen selv.

Selvfølgelig er adoptivforeldre like mye foreldre som alle andre. De ønsker seg faktisk et barn så sterkt at de er villig til å bruke et par år på å skaffe seg dette barnet, og jeg tviler ikke på at de vil gjøre sitt absolutt beste når det barnet kommer.

Og det er faktisk alt noen av oss kan håpe på å gjøre. Biologiske foreldre er heller ikke perfekte eller sitter på fasiten til alt bare fordi de har født barnet selv. Vi kan bare forsøke å gjøre vårt beste, men vi vil sannsynligvis alle gjøre feil både en og flere ganger.

Så er det så farlig å ta i mot råd fra andre? Det er jo opp til en selv om en faktisk velger å følge gitte råd.

Dette er vel det eneste fornuftige i hele tråden.

Skrevet (endret)

Mitt forslag er:

alle dere som ikke har hatt sex, kan holde dere unna forumet: sexualitet!!!!!

Dere har ikke peiling! :ler:

:ironi:

Endret av Miloine
Skrevet
Mitt forslag er:

alle dere som ikke har hat sex, kan holde dere unna forumet. sexualitet!!!!!

Dere har ikke peiling!  :ler:

Enig, og alle dere som ikke spiser kan holde dere unna Mat og Drikke forumet. :ler:

Skrevet
La oss få stengt barn og familie forumet for dem som ikke har barn! Jeg begynner å bli litt lei av at de kommer inn hit og leker besserwissere og svarer på ting de overhodet ikke har greie på.

Hvordan tror du de skal kunne klare dette? Skal de ha avstemning på hvem som har barn først da, sånn at de finner ut hvem som har barn?

Beklager, men det er bare til å heve seg over det. For det er nok komplett umulig å få til noe slikt. For det andre er ikke forumet bare for de med barn, men også de med familie. Og de fleste har familie, enten det er barn, søsken, foreldre osv ;)

Skrevet
La oss få stengt barn og familie forumet for dem som ikke har barn! Jeg begynner å bli litt lei av at de kommer inn hit og leker besserwissere og svarer på ting de overhodet ikke har greie på.

hihi.. moroklumpen!

Kan ikke du komme med et tips eller to om hvordan dette kan gjennomføres?

Skrevet

Og hvor gamle bør forresten førstefødte være før man har lov til å komme med råd? Man er neppe utlært i foreldrerollen når småttassen er fire uker gammel, eller?

Blir man det overhodet?

Som regel er det vel sunn fornuft som gjelder, ikke antall egenfødte barn...

Skrevet

ja og hvordan skal det gå til da,må kg ta kontakt med folkeregisteret da??

Og de som har frivillig adoptert vekk barna sine får ikke delta her fordi de regelrett ikke har barn??

Eller de som har mistet et barn i død??

De som har barna sine i fosterhjem??

Eller de som ikke kan få barn??

Hva med de som jobber med barn da??

De som vier sitt liv til andres barn, men de kan ikke skrive her inne fordi det ikke er deres barn??

osv osv

Tenk litt da.

Hvordan i alle dager har du grunnlag for å si noe slikt??

Er det mulig??

Gjest såå artig tråd
Skrevet
Mitt forslag er:

alle dere som ikke har hatt sex, kan holde dere unna forumet: sexualitet!!!!!

Dere har ikke peiling!  :ler:

:hoho:

Enig, og alle dere som ikke spiser kan holde dere unna Mat og Drikke forumet.  :ler:

:lol: tror jeg, jo :klø: men, :grine: unnskyld meg :hoho:

Skrevet
ja og hvordan skal det gå til da,må kg ta kontakt med folkeregisteret da??

Og de som har frivillig adoptert vekk barna sine får ikke delta her fordi de regelrett ikke har barn??

Eller de som har mistet et barn i død??

De som har barna sine i fosterhjem??

Eller de som ikke kan få barn??

Hva med de som jobber med barn da??

De som vier sitt liv til andres barn, men de kan ikke skrive her inne fordi det ikke er deres barn??

osv osv

Tenk litt da.

Hvordan i alle dager har du grunnlag for å si noe slikt??

Er det mulig??

I følge enkelte så har man ikke uttalerett her når man ikke har barn. Det har jeg sett flere, meg selv inkludert, som har fått slengt i fjeset når de har postet noe her. Som oftest kommer dette fra de "ekte" foreldrene som skal ha seg frabedt at andre er uenige med dem.

Det er opp til en selv om man vil følge de rådene som blir gitt her, men så lenge folk har lov til å si hva de vil i dette landet, så blir vel neppe forumet stengt for alle som ikke har "ordentlige" barn. Og hvordan skulle i så fall dette bli gjennomført?

Skrevet

Jeg vil gjerne ha svar, også fra mennesker uten barn. :)

Skrevet

Antakelig kommer dette ønske fra en mor som har fått svar hun ikke liker, og det fra personer uten barn.

Det er vel da man reagerer sånn?

Hadde hun fått svar hun selv synes var gode, hadde det antakelig ikke spilt noen rolle om personen som ga svaret/rådet ikke hadde egne barn.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det kommer fra en gjest som ble forbanna på Piper etter hun sa at gjesten ikke kunne ha barn på bakgrunn av et råd h*n ga i tråden om VM i fotballog barne tv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...