Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #1 Skrevet 20. desember 2005 La oss få stengt barn og familie forumet for dem som ikke har barn! Jeg begynner å bli litt lei av at de kommer inn hit og leker besserwissere og svarer på ting de overhodet ikke har greie på.
Gjest Gamle Alex Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 Slutt og hver så forbaska dum!!! Det må være lov og stille ? ved noen av rådene i barn og familie forum og spørre om de som gir rådet har barn selv.
Gjest Miloine Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 (endret) Sikter du til noen spesielle? Ta det opp på ris og ros isteden. Kan ikke tenke meg du får noen særlig respons på det. Syntes det var "idiotisk" sagt av deg. Det er en "kjensgjerning" at de som ikke har barn selv er verdens beste barneopdragere. Det er mange som ikke har barn som faktisk har arbeidet med barn, bare så du er klar over det - og de har faktisk erfaring de også selvom de er frivillig eller UFRIVILLIG barnløse PS!Jeg har barn! Endret 20. desember 2005 av Miloine
Holly Hobbie Skrevet 20. desember 2005 #4 Skrevet 20. desember 2005 For noe tull. Selv om man ikke har foerstehaandskjennskap til det aa vaere forelder, kan man fortsatt ha kunnskaper om barn. Dessuten er det et barne- og familieforum....ikke er foreldreforum.
Gjest Miloine Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Dessuten er det et barne- og familieforum....ikke er foreldreforum. ← NEMLIG, MAKAN????????
LilleBille Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 La oss få stengt barn og familie forumet for dem som ikke har barn! Jeg begynner å bli litt lei av at de kommer inn hit og leker besserwissere og svarer på ting de overhodet ikke har greie på. ← dette må da være dagens beste - så du mener at de som ikke har egne barn - har ikke familie - det må da vel sies å være en relativt grov generalisering.
Gjest Hege Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 La oss få stengt barn og familie forumet for dem som ikke har barn! Jeg begynner å bli litt lei av at de kommer inn hit og leker besserwissere og svarer på ting de overhodet ikke har greie på. ← Tja..kanskje det? Har du et godt tips til hvordan vi skal kontrollere alle brukernes familiestatus da, Gjest?
Trampe Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 Jeg har ikke barn, men jeg har tantebarn og er fadder til flere. Jeg er også ferdig utdannet lærer til våren. Selv om jeg ikke har født egne barn bør jeg da få muligheten til å si min mening her inne? For det første er det umulig å vite hvilke brukere som har eller ikke har barn. For det andre blir det for dumt.
Thomasine Skrevet 20. desember 2005 #9 Skrevet 20. desember 2005 La oss få stengt barn og familie forumet for dem som ikke har barn! Jeg begynner å bli litt lei av at de kommer inn hit og leker besserwissere og svarer på ting de overhodet ikke har greie på. ← Som sagt tidligere er dette forumet også for de som har familie = ALLE!! (nesten...) Ellers ville jeg heller stemt ut alle disse anonyme gjestene jeg ,hvis jeg MÅTTE stemme ut noen...
Jane How Skrevet 20. desember 2005 #10 Skrevet 20. desember 2005 Familie består vel av mer enn barn? Hva med å stenge ute alle som ikke er barna til noen
Gjest 2324 Skrevet 20. desember 2005 #11 Skrevet 20. desember 2005 Jaja, dette var dagens dummeste! Man trenger ikke ha egne barn for å ha en menig om oppdragelse, eller hva det skulle være. Hvis brukerene her inne bare kunne svare på ting som er selvopplevd, hadde det blitt et veldig kjedelig forum, med få svar!
Ann Mari Skrevet 20. desember 2005 #12 Skrevet 20. desember 2005 Jeg har barn, og dersom jeg ikke hadde hatt barn har jeg vært et barn en gang, så alle vet vel noe om dette vel? Nesten dagens Valgerd dette her
Gjest Miloine Skrevet 20. desember 2005 #13 Skrevet 20. desember 2005 (endret) sier som mange har sagt før i andre tråder: "er dette en tulletråd"? ja, dette var dagens Flytte over på Snikk Snakk kanskje Endret 20. desember 2005 av Miloine
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #14 Skrevet 20. desember 2005 La oss få stengt barn og familie forumet for dem som ikke har barn! Jeg begynner å bli litt lei av at de kommer inn hit og leker besserwissere og svarer på ting de overhodet ikke har greie på. ← Jeg tror dette er en ironitråd hvor ting blir satt litt på spissen. Det er jo endel her som er veldig raske med å slenge ut "du har vel ikke unger, så du forstår ikke" når det kommer noen som er uenige i det de sier, så kanskje det er disse trådstarter harselerer med.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #15 Skrevet 20. desember 2005 Jeg tror, som så mange andre, at dette er en ironitråd, men at det er et snev av sannhet inne i bildet. Det er mange fryktelig arrogante mennesker her inne som ikke tåler at folk har andre meninger enn dem. Da er gjerne standardsvaret "du har vel likke barn, så du vet jo ikke hva du snakker om". Jeg har ikke egne barn nei, men jeg har jobbet med barn i over 20 år, så jeg har nok mer erfaring med barn enn mange her. Da er det alltid noen som sier at det er forskjell på å passe barn noen timer på dagen og å ha dem 24 timer i døgnet. Selvfølgelig er det forskjell! Jeg har asvaret for 25 barn, mens de fleste foreldre har ansvaret for 1-3 barn. Det er ikke lenge siden det var en tråd her hvor noen mente at folk som jobbet i barnehage og skoler burde ha barn før de fikk jobbe som lærere, barnehagearbeidere eller hva det nå måtte være, fordi de egentlig ikke visste hva de drev med. Jeg husker også en som mente at folk som adopterte ikke var ordentlige foreldre fordi de ikke hadde "laget" barnet selv. Det synes jeg er toppen av arroganse! Det er folk her med mange års utdannelse og erfaring med barn som i høyeste grad vet hva de snakker om, det samme gjelder folk som har kontakt med barn uten å nødvendigvis ha noen selv. Selvfølgelig er adoptivforeldre like mye foreldre som alle andre. De ønsker seg faktisk et barn så sterkt at de er villig til å bruke et par år på å skaffe seg dette barnet, og jeg tviler ikke på at de vil gjøre sitt absolutt beste når det barnet kommer. Og det er faktisk alt noen av oss kan håpe på å gjøre. Biologiske foreldre er heller ikke perfekte eller sitter på fasiten til alt bare fordi de har født barnet selv. Vi kan bare forsøke å gjøre vårt beste, men vi vil sannsynligvis alle gjøre feil både en og flere ganger. Så er det så farlig å ta i mot råd fra andre? Det er jo opp til en selv om en faktisk velger å følge gitte råd.
Cata Skrevet 20. desember 2005 #16 Skrevet 20. desember 2005 Regner også med at dette er en ironitråd, men hvis vi skal ta trådstarter bokstavelig, så må forumet endre navn til "Barneforumet". Familie er mer enn barn.....
Gjest GreenSky Skrevet 20. desember 2005 #17 Skrevet 20. desember 2005 Og hvordan skal det gjennomføres?
Gjest Carmensita Skrevet 20. desember 2005 #18 Skrevet 20. desember 2005 Ellers ville jeg heller stemt ut alle disse anonyme gjestene jeg ,hvis jeg MÅTTE stemme ut noen... ←
Ciara Skrevet 20. desember 2005 #19 Skrevet 20. desember 2005 Det ville jeg synes var trist. Jeg har ikke barn, og dermed er det masse jeg lurer på, og som jeg kan få svar på her. Og selv om jeg ikke har barn kan jeg vel ha meninger om barn?
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #20 Skrevet 20. desember 2005 Ellers ville jeg heller stemt ut alle disse anonyme gjestene jeg ,hvis jeg MÅTTE stemme ut noen... ← Det hadde jo vært synd. Da kunne dere jo ikke lenger logge dere ut når dere skulle slenge litt med leppa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå