Gjest thaliasollia Skrevet 1. februar 2023 #1 Del Skrevet 1. februar 2023 Hei! Jeg sitter her undrende og spørrende midt i skoledagen og har kun ett spørsmål som surrer rundt i hodet mitt: hvor mange hull har et sugerør?🤯 Noen spurte meg det her forleden som en spøk, og de var nok ikke klar over at dette var det eneste jeg kom til å tenke på den neste tiden, men jeg må si at jeg får virkelig ikke fred!😰 Så nå spør jeg dere, fordi jeg er rett og slett DESPERAT etter et svar, fordi jeg trenger virkelig nattesøvnen min tilbake🍷🙏😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandelay Skrevet 1. februar 2023 #2 Del Skrevet 1. februar 2023 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thaliasollia Skrevet 1. februar 2023 #3 Del Skrevet 1. februar 2023 Sultan skrev (Akkurat nå): 1 Men hvor mange hull/åpninger er det da i en tunnell??😰🤯🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 1. februar 2023 #4 Del Skrevet 1. februar 2023 Det kommer an på perspektivet 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandelay Skrevet 1. februar 2023 #5 Del Skrevet 1. februar 2023 thaliasollia skrev (Akkurat nå): Men hvor mange hull/åpninger er det da i en tunnell??😰🤯🧐 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Del Skrevet 1. februar 2023 To vel. En i hver åpning! Da blir det to. Det hadde vært et hull om det bare var åpent på begge ender🤣 wow.... Anonymkode: ce648...e41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): To vel. En i hver åpning! Da blir det to. Det hadde vært et hull om det bare var åpent på begge ender🤣 wow.... Anonymkode: ce648...e41 Om det bare var åpent på en ende sku det stå... Anonymkode: ce648...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 1. februar 2023 #8 Del Skrevet 1. februar 2023 thaliasollia skrev (3 minutter siden): Men hvor mange hull/åpninger er det da i en tunnell??😰🤯🧐 Ett hull, to åpninger? spennende, denne tråden vil jeg følge 😅 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AttilaTheHun Skrevet 1. februar 2023 #9 Del Skrevet 1. februar 2023 Et sugerør har to hull, ett i hver ende, som en væske eller annet stoff kan føres gjennom. Det hullet på toppen av sugerøret brukes vanligvis til å inhalere eller nippe til innholdet, mens det hullet i bunnen lar luft komme inn i sugerøret og utjevne trykket. En tunnel, derimot, er en underjordisk eller undersjøisk passasje som typisk har to åpninger i motsatte ender. Så, nei. Sugerør og tunneler har ikke bare et hull… 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #10 Del Skrevet 1. februar 2023 Gipetto skrev (Akkurat nå): Ett hull, to åpninger? spennende, denne tråden vil jeg følge 😅 Det er TO ender på et sugerør. Hver ende har et ull hvor mangen hull blir det da?? Anonymkode: ce648...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #11 Del Skrevet 1. februar 2023 Googlet og fant dette Kilde illvitt.no "Topologi er geometriens søstervitenskap. Mens geometrien arbeider med lengder, areal og volum, undersøker topologien for eksempel om en gjenstand er avgrenset, eller om det er hull i den. Og topologer vil svare at et sugerør er ett hull med to åpninger." Anonymkode: f0f74...929 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. februar 2023 #12 Del Skrevet 1. februar 2023 Må jo være to hull. Ett i hver ende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Del Skrevet 1. februar 2023 Gipetto skrev (2 minutter siden): Ett hull, to åpninger? spennende, denne tråden vil jeg følge 😅 Hvis det hadde vær et hull i midten på sugerøret hadde det fortsatt vært et stort hull da. Det er jo det du sier. Anonymkode: ce648...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 1. februar 2023 #14 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er TO ender på et sugerør. Hver ende har et ull hvor mangen hull blir det da?? Anonymkode: ce648...e41 Sikkert to hull, selv om det er ull i hver ende 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Del Skrevet 1. februar 2023 Svaret er 2. Anonymkode: 3aabf...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 1. februar 2023 #16 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det hadde vær et hull i midten på sugerøret hadde det fortsatt vært et stort hull da. Det er jo det du sier. Anonymkode: ce648...e41 Da hadde det blitt vanskelig å drikke av sugerøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. februar 2023 #17 Del Skrevet 1. februar 2023 Hvis et sugerør kun hadde ett hull, ville jo ikke væsken gått igjennom. Det må to hull til, ett i hver ende, for at noe skal kunne renne gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 1. februar 2023 #18 Del Skrevet 1. februar 2023 Et rør har to ender med åpning i hver ende, er det hull er det i siden på røret og det lekker. Selv om røret er hult har det ingen hull, men to åpninger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #19 Del Skrevet 1. februar 2023 2 hull. Om du har to hull i bakken som sammen utgjør en U-tunell, så faller du bare i det ene hullet, ikke i begge. Anonymkode: 260b6...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #20 Del Skrevet 1. februar 2023 Det virker som om dette kommer an på hvordan man definerer "hull". I følge sitatet over så vil noen definere hele sugerøret som et hull, og at det dermed har to åpninger. Andre vil definere hver åpning som et hull. Så dette går mer på orddefinisjoner. Anonymkode: 7992a...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå