Carrot Skrevet 2. februar 2023 #21 Skrevet 2. februar 2023 for meg er det forskjell på å ha noen gode venner i en klasse og å bevisst holde noen utenfor... det ene er OK det andre ikke. Filmkveld er ikke å holde noen utenfor, det er å henge med de man er gode venner med - det bør virkelig være ok.?? 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #22 Skrevet 2. februar 2023 Carrot skrev (6 minutter siden): for meg er det forskjell på å ha noen gode venner i en klasse og å bevisst holde noen utenfor... det ene er OK det andre ikke. Filmkveld er ikke å holde noen utenfor, det er å henge med de man er gode venner med - det bør virkelig være ok.?? Men filmkveld hjemme med venner er noe annet enn å invitere med seg venner på kino? Her går sønnen min gjerne på kino med de nærmeste kompisene, men jeg betaler ikke for fler enn eget barn.. Skulle jeg betalt for kino for de andre er det ifm bursdagsfeiring, så det handler vel også litt om definisjonen på hva som er hva.. Anonymkode: 9f6b8...f25
Carrot Skrevet 2. februar 2023 #23 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men filmkveld hjemme med venner er noe annet enn å invitere med seg venner på kino? Her går sønnen min gjerne på kino med de nærmeste kompisene, men jeg betaler ikke for fler enn eget barn.. Skulle jeg betalt for kino for de andre er det ifm bursdagsfeiring, så det handler vel også litt om definisjonen på hva som er hva.. Anonymkode: 9f6b8...f25 Nei hvorfor er det noe annet? film er i de aller fleste tilfeller best på kino, hvorfor er det greit å se film med venner hjemme men ikke på kino? Det blir like dumt som å si at er man sykemeldt må man bare holde seg innedørs hjemme og ikke finne på å gå ut
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #24 Skrevet 2. februar 2023 Carrot skrev (24 minutter siden): Nei hvorfor er det noe annet? film er i de aller fleste tilfeller best på kino, hvorfor er det greit å se film med venner hjemme men ikke på kino? Det blir like dumt som å si at er man sykemeldt må man bare holde seg innedørs hjemme og ikke finne på å gå ut Ha, ha, litt av en sammenligning.. Jeg pleier ihvertfall ikke inviterer med 7 av vennene til sønnen min på kino, med en prislapp på godt over 100-lappen per pers. Men, å leie en film hjemme til 50-lappen det gjør jeg gjerne! Så forskjellen går vel på hvem som betaler. Når sønnen min er på kino med kompiser betaler hver av foreldrene for egne barn. Anonymkode: 9f6b8...f25
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #25 Skrevet 2. februar 2023 Hva med å si at "du kan ikke feire to ganger, og vi er nå enige om en feiring med alle. Men du kan avtale med de du har lyst til, at dere går sammen på kino. Men da må alle betale for seg selv." Som mor kan du da tilrettelegge og ordne, ved å ha dialog med foreldrene, bestille billetter og legge ut for evt. drikke og godteri. Og så kan de andre foreldrene vippse deg for det du har lagt ut for deres barn. Da blir det ikke to feiringer, og det er helt OK at en venninnegjeng avtaler å gå sammen på kino. Anonymkode: 638db...37a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #26 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å si at "du kan ikke feire to ganger, og vi er nå enige om en feiring med alle. Men du kan avtale med de du har lyst til, at dere går sammen på kino. Men da må alle betale for seg selv." Som mor kan du da tilrettelegge og ordne, ved å ha dialog med foreldrene, bestille billetter og legge ut for evt. drikke og godteri. Og så kan de andre foreldrene vippse deg for det du har lagt ut for deres barn. Da blir det ikke to feiringer, og det er helt OK at en venninnegjeng avtaler å gå sammen på kino. Anonymkode: 638db...37a 👏👏👏👏👏 Anonymkode: 9f6b8...f25
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #27 Skrevet 2. februar 2023 Takk for mange svar. Tror ikke barna som ikke blir spurt syns det er noe forskjell hvem som betaler sånn egentlig… Men vi kommer nok til å gjøre det sånn som foreslått rett over her. TS Anonymkode: 8a8c9...9c8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #28 Skrevet 2. februar 2023 Hun vil invitere 7 av 19 jenter på trinnet? Og blir 11 år? Helt innafor! Anonymkode: 37070...65a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå