Gå til innhold

Veninne som skjelver i henda


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi går på VGS.  Har ei veninne som stadig skjelver i hender.  Jeg har spurt henne om hun ikke bør til lege, og hun sier nei. 

Hun sier det er like greit hun havner på sykehuset. Virker som at hun søker oppmerksomhet fra sin familie, og vil heller havne på sykehuset enn å fortelle til sin far. 

Jeg er bekymret for at det skal ende opp ille.

 

Anonymkode: e8edb...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst? Evt annet psykisk? Hvis hun later til å søke oppmerksomhet er det ikke sikkert skjelvingen er reell heller, eller? Snakk med helsesøster om din bekymring, så kan evt andre voksne observere og ta tak om det skulle være noe.

Anonymkode: d28a4...8bd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nå ut som om hun ikke har det så greit. Jeg skal da jeg levde i frykt, og i angst. Og om "det er like greit" at hun havner på sykehus så ja, da høres det jo ut som om hun lever i en situasjon som ikke er bra. Her har det skjedd noe, enten i hjemmet eller noe annet hun ikke forteller om. Ville også gått til helsesøster/rådgiver på skolen og fortalt om bekymringen du har, venninnen din har nok behov for hjelp selv om hun ikke tør ta første steget selv. 

Anonymkode: 20ce5...8a9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har den "skjelving på hendene sykdommen" som Sophie Elise har?

Anonymkode: 8a4d3...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bivirkninger av vaksinen. Hører mange klager på det samme.

Anonymkode: d2f6b...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 1.16):

Vi går på VGS.  Har ei veninne som stadig skjelver i hender.  Jeg har spurt henne om hun ikke bør til lege, og hun sier nei. 

Hun sier det er like greit hun havner på sykehuset. Virker som at hun søker oppmerksomhet fra sin familie, og vil heller havne på sykehuset enn å fortelle til sin far. 

Jeg er bekymret for at det skal ende opp ille.

 

Anonymkode: e8edb...ca5

Tremor? 

Anonymkode: a3377...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjelver på hendene uten grunn. Blir riktignok opplevd verre under stress men skjelver når jeg er nøytral også. Tipper det er tremor som personen over meg skriver. Ikke farlig, så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 0f1af...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevrologisk. Venninne er revmatiker, uten synlige skader. Men hun skjelver på hendene når hun konsentrerer seg veldig eller heller i drikke

Anonymkode: c2357...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være stress, en type angst eller mer alvorlige sykdommer. Kanskje dere kan gå til helsesøster sammen?

Anonymkode: 63da8...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...