Gå til innhold

Slå opp med venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en i livet som de siste årene desverre suger livet ut av meg . 

Lyst å "slå" opp med litt sånn det er ikke meg det er det. 😅 

Tips til hvordan man kan gjøre det drama fritt uten all pratinga? Er litt ferdig med det 😅

Anonymkode: 50fca...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare å ta mindre kontakt, svare mindre, so man ikke er tilgjengelig.

Ingen grunn til å komme med noen stor kunngjøring.

Anonymkode: 0dce3...960

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo en kunngjøring er greit så denne personen slepper å lure på hva faen som har skjedd eller hva som er feil eller om de har gjort noe galt osv. Fortell det sånn som det er. Vist denne personen er glad i deg og vill savne deg blir det faktisk en sorg å da er det bedre å hjelpe dem litt på vei. Å si hva det er direkte så de forhåpentlig kan bli litt sint på deg gjør det lettere. Å er det noe de faktisk gjør så er det greit å si det så den personen blir obs på det. Jeg har selv en som svarer meg sjeldent å sånn som jeg er glad i å jeg kunne ønske han i stede får å overså meg bare sa at vi ikke var venner. Litt dumt å tro man er venn med noen uten å være det også 

Anonymkode: 0d669...2d1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du er ferdig med all gråtingen så si det å blokker men gi en forklaring. Synes vennen din burde vite at du tenker det å hvorfor 

Anonymkode: 0d669...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vist du er ferdig med all gråtingen så si det å blokker men gi en forklaring. Synes vennen din burde vite at du tenker det å hvorfor 

Anonymkode: 0d669...2d1

Skulle stå pratingen 

Anonymkode: 0d669...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en litt perifer venn, har jeg kommet til at det beste er utfasing, for da kan denne personen fases inn igjen om livet til begge endrer seg så mye at det kan bli aktuelt. Om det er en av de to-tre beste vennene som du har mye kontakt med, kan det være lurt å gi en grunn til at du trenger pause (på ubestemt tid/noen år). Da er det ikke mulig å ikke såre, så det beste er kanskje bare å rive av plasteret fort og så trekke seg unna.

Anonymkode: b47e5...0ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er bare å ta mindre kontakt, svare mindre, so man ikke er tilgjengelig.

Ingen grunn til å komme med noen stor kunngjøring.

Anonymkode: 0dce3...960

Men når man har prøvd utfasing noen år, er det vel på tide å anonnsere»brudd»? jeg har et par som overhodet ikke lar seg fase ut🥹

Anonymkode: b36a2...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å slette nummeret til vedkommende og ikke svare på mld eller telefoner?

Anonymkode: a261e...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd. Skal man ghoste venner. Jeg synes ghosting er det verste som finnes. Det er ubehagelig med kontrontasjon, men for å ikke være en person jeg ikke liker tror jeg at jeg ville prøvd å si fra. 

Hvis det var noen som stadig tok kontakt, la oss si de sa "Hei, vi skulle ikke møttes en dag? Hva med tirsdag" så kunne svaret vært sånn "Hei Janne, jeg har merket den siste tiden at det å tilbringe tid sammen ikke gir meg så mye lenger. Derfor vil jeg fremover prioritere annerledes. Tusen takk for alt det flotte vi har delt, du har vært en virkelig god venn og jeg kommer til å ha med meg minnene i hjertet for alltid. Kanskje være veier møtes igjen ved neste korsvei. Ønsker deg alt godt til neste gang". 

Noe sånt? 

Aner ikke. Men ghosting er virkelig ille. 

Anonymkode: f60ad...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slå opp med en venn kan være vanskelig, men det er viktig å håndtere det på en respektfull og hensynsfull måte for å unngå unødvendig dramatikk. Her er noen tips:

1. Vær ærlig: Forklar årsakene til at du ønsker å avslutte vennskapet på en grei og direkte måte.

 

2. Velg riktig tid og sted: Velg et rolig, privat sted hvor du kan ha en rolig og respektfull samtale.


3. Ikke klandre eller kom med unnskyldninger: Unngå å skylde på den andre personen eller komme med unnskyldninger for din beslutning om å avslutte vennskapet. Bare si at du føler det er best for dere begge å gå videre.


4. Vær respektfull: Lytt til vennens perspektiv og svar med empati.


5. Sett grenser: Fortell tydelig hvilke grenser du må sette for å komme videre.

 

6. Lytt til deres svar: La vennen din svare og uttrykke følelsene sine. Det kan være vanskelig å høre, men det er viktig å være åpen for deres perspektiv


7. Vær snill: Husk at vennen din var viktig for deg på et tidspunkt, og behandle dem med vennlighet og respekt, selv om du ikke lenger ønsker å være venner.


8. Avslutt på en positiv tone: Hvis mulig, prøv å avslutte samtalen på en positiv tone og ønsk vennen din lykke til i fremtiden.


Husk at det er greit å avslutte et vennskap hvis det ikke lenger er sunt for noen av personene. Vær snill og hensynsfull, og fokuser på å finne avslutning på en dramafri måte.

Endret av AttilaTheHun
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...