Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2023 #21 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg angrer på at jeg oppsøkte hjelp. Det kom ingen hjelp ut av det, kun konsekvenser. B preparater kan jeg glemme, selv om jeg aldri i mitt liv har rørt piller og uansett hvor lenge jeg har vært rusfri. Har klart det på egen hånd, det viktigste er å jobbe med årsaken, ha en sunn livsstil og rutiner. MYE prøving og feiling, vær raus men streng mot deg selv. Lykke til, det klarer du❤️ Anonymkode: 24704...048 Jeg har heller ikke pleid å ruse meg på piller og får både A og B-preparater. Og jeg var tungt avhengig oh var ett år i rusbehandling.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #22 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 17.42): Hei jeg er en kvinne i slutten av 30-årene og har rusa meg på alt mulig i mange år. Det siste året på oxycontin som jeg har inntatt med sprøyte. Jeg tar det kun for å holde meg «frisk». Jeg har prøvd utallige ganger å bli rusfri. Har også vært i rusbehandling. jeg har jobb og lappen, og ber jeg legen om hjelp så ryker både jobben og lappen. Og uten det så er veien til rus enda kortere… men NÅ føler jeg meg VIRKELIG klar for å legge dette på hylla for alltid. Jeg har lagt inn sunnere vaner, og klarer mer og mer å holde meg unna. jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, jeg ønsker kanskje å høre fra andre at det er mulig å klare dette selv uten å innvolvere helsevesenet…… er det noen der ute med lignende erfaring som har kommet seg ut av det på egenhånd? Isåfall hvordan klarte du det? Anonymkode: b93b9...25e Jeg har selv drevet med rus. Ble sendt på avrusning på sykehus og videre til en avrusnings anstalt i 14 dager. Flere der mistet lappen til tross for jobb. Jeg hadde en god samtale med legen og fikk beholde lappen. Det ble ikke satt noen krav om testinger heller da det jeg dopet meg på var medisin jeg fikk på resept. Vi ble enige med min fastlege om å aldri skrive ut visse medisiner mer. Det var veldig tøft i flere uker, men det måtte jo bare gå så lenge jeg aldri ville finne på å kjøpe ting på gata. Nå er dette 5 år siden og nå er det ikke ett ønske om å ruse meg igjen. Hvis du fikk dette på resept, så inngå avtale med legen din. Så lenge du da ikke får mer å ruse deg på, så beholder du lappen. Du må bare være 100% ærlig på problemet og be legen skrive uttrykkelig i journalen din at du ikke skal ha sånne medisiner mer. Dette går mye bedre enn du tror. Anonymkode: de28f...804 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #23 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har selv drevet med rus. Ble sendt på avrusning på sykehus og videre til en avrusnings anstalt i 14 dager. Flere der mistet lappen til tross for jobb. Jeg hadde en god samtale med legen og fikk beholde lappen. Det ble ikke satt noen krav om testinger heller da det jeg dopet meg på var medisin jeg fikk på resept. Vi ble enige med min fastlege om å aldri skrive ut visse medisiner mer. Det var veldig tøft i flere uker, men det måtte jo bare gå så lenge jeg aldri ville finne på å kjøpe ting på gata. Nå er dette 5 år siden og nå er det ikke ett ønske om å ruse meg igjen. Hvis du fikk dette på resept, så inngå avtale med legen din. Så lenge du da ikke får mer å ruse deg på, så beholder du lappen. Du må bare være 100% ærlig på problemet og be legen skrive uttrykkelig i journalen din at du ikke skal ha sånne medisiner mer. Dette går mye bedre enn du tror. Anonymkode: de28f...804 Glemte å skrive at etter operasjoner så har jeg fått utskrevet nøyaktig samme medisin som jeg ruset meg på. Dette har skjedd 3 ganger og har da fått minste pakning selv av fastlegen. Han ser jo at jeg snakker sant for han har jo fått skriv om at operasjonene er utført og trenger smertestillende en stund etterpå. Anonymkode: de28f...804
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #24 Skrevet 2. februar 2023 Tusen takk for svar og støtte alle sammen det betyr mye ❤️ nå er jeg på andre dagen uten oxycontin og sprøyter. Har tatt litt tramadol for å ikle brå-seponere på en stor dose opioider. Planen er å trappe ned hver dag på tramadol den neste uka. Jeg har snakket med legen om rusproblemer tidligere og jeg får ikke lenger a eller b-preparater. Jeg har fortalt om noen sprekker og har fått streng beskjed om at neste gang så ryker lappen. jeg har vært i rusbehandling for noen år siden, det var et bra opplegg, men det hjalp ikke for meg under lange løp. men jeg er så inderlig motivert for og slutte med sprøyter og opioider nå, og det å måtte oppsøke det illegale markedet og bruke masse penger jeg egentlig ikke har. og ikke minst samvittigheten overfor familie, spesielt min mor, selvom ingen vet om hva jeg sliter med og hva jeg bruker. Jeg kjenner at jeg har så lyst til å fortelle om dette til hele verden, men det blir konsekvenser i form av å miste lappen og jobb, og det er to ting som holder meg nogen lunde flytende. det er godt å kunne dele dette her, så takk igjen for alle svar og all støtte det betyr mye ❤️ Anonymkode: b93b9...25e 3
Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2023 #25 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for svar og støtte alle sammen det betyr mye ❤️ nå er jeg på andre dagen uten oxycontin og sprøyter. Har tatt litt tramadol for å ikle brå-seponere på en stor dose opioider. Planen er å trappe ned hver dag på tramadol den neste uka. Jeg har snakket med legen om rusproblemer tidligere og jeg får ikke lenger a eller b-preparater. Jeg har fortalt om noen sprekker og har fått streng beskjed om at neste gang så ryker lappen. jeg har vært i rusbehandling for noen år siden, det var et bra opplegg, men det hjalp ikke for meg under lange løp. men jeg er så inderlig motivert for og slutte med sprøyter og opioider nå, og det å måtte oppsøke det illegale markedet og bruke masse penger jeg egentlig ikke har. og ikke minst samvittigheten overfor familie, spesielt min mor, selvom ingen vet om hva jeg sliter med og hva jeg bruker. Jeg kjenner at jeg har så lyst til å fortelle om dette til hele verden, men det blir konsekvenser i form av å miste lappen og jobb, og det er to ting som holder meg nogen lunde flytende. det er godt å kunne dele dette her, så takk igjen for alle svar og all støtte det betyr mye ❤️ Anonymkode: b93b9...25e Jeg håper virkelig det går dun vei.❤
Margo Skrevet 2. februar 2023 #26 Skrevet 2. februar 2023 Vil bare si at jeg heier på deg ❤️ Dette klarer du ❤️
got2go Skrevet 2. februar 2023 #27 Skrevet 2. februar 2023 Så lenge du går på opioder så er du fucked med å klare det selv. Du har ikke sjangs. Hva med avrusning privat sektor i utlandet? Da trenger du ikke å inolvolvere rettsapparatet her hjemme.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #28 Skrevet 2. februar 2023 Har respekt for situasjonen du står i. Disse tankene er sikkert naive eller foreslått før, men uansett Finnes det ikke organisasjoner du kan søke hjelp hos som ikke har plikt til å angi deg til politi og diverse? La oss si du prater med lege i en slik organisasjon og F.eks. frivillig gir fra deg bilnøkler for en periode, inntil du har klart startfasen av avrusningen - du vil vel kunne få en sykemelding for de ukene uansett? - hvorfor skal man da se seg nødt til å ta fra deg lappen om det ikke foreligger risiko for ruskjøring? Det kan ligge i fortiden men er ikke en risiko så lenge du holder deg unna bilen under nedtrapping, og jobben sykemeldee du deg fra en stund. Lite vits i å melde deg for ting som ligger i fortiden. Det er fremtidig skade som skal forhindres. Tenker jeg helt feil?? Anonymkode: 7ec9d...5d9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #29 Skrevet 2. februar 2023 BE Jesus Kristus om hjelp! Dette er ikke tull, jeg var selv rusavhengig, og var på et dårlig sted, da jeg fikk en "epiphany" om å be Jesus om hjelp. Det er ikke vits å greie ut om min egen spirituelle opplevelse med Han, men det fikk meg ut av rusen for godt. Jeg gikk på en smell én gang etterpå, og da kjente jeg hvor LITE lyst jeg hadde til å ruse meg, fordi Gud fjernet avhengigheten hos meg. Følelsen var helt annerledes, og jeg så hvilken "filth" det var å ruse seg. Anonymkode: da121...113
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #30 Skrevet 8. februar 2023 denne ble skrevet for mange dager siden,jeg vet ikke om den ble lagt ut så jeg legger den ut nå Tusen takk for svar og støtte alle sammen det betyr mye ❤️ nå er jeg på andre dagen uten oxycontin og sprøyter. Har tatt litt tramadol for å ikle brå-seponere på en stor dose opioider. Planen er å trappe ned hver dag på tramadol den neste uka. Jeg har snakket med legen om rusproblemer tidligere og jeg får ikke lenger a eller b-preparater. Jeg har fortalt om noen sprekker og har fått streng beskjed om at neste gang så ryker lappen. jeg har vært i rusbehandling for noen år siden, det var et bra opplegg, men det hjalp ikke for meg under lange løp. men jeg er så inderlig motivert for og slutte med sprøyter og opioider nå, og det å måtte oppsøke det illegale markedet og bruke masse penger jeg egentlig ikke har. og ikke minst samvittigheten overfor familie, spesielt min mor, selvom ingen vet om hva jeg sliter med og hva jeg bruker. Jeg kjenner at jeg har så lyst til å fortelle om dette til hele verden, men det blir konsekvenser i form av å miste lappen og jobb, og det er to ting som holder meg nogen lunde flytende. det er godt å kunne dele dette her, så takk igjen for alle svar og all støtte det betyr mye ❤️ Anonymkode: b93b9...25e 1
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 8. februar 2023 #31 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 17.42): Hei jeg er en kvinne i slutten av 30-årene og har rusa meg på alt mulig i mange år. Det siste året på oxycontin som jeg har inntatt med sprøyte. Jeg tar det kun for å holde meg «frisk». Jeg har prøvd utallige ganger å bli rusfri. Har også vært i rusbehandling. jeg har jobb og lappen, og ber jeg legen om hjelp så ryker både jobben og lappen. Og uten det så er veien til rus enda kortere… men NÅ føler jeg meg VIRKELIG klar for å legge dette på hylla for alltid. Jeg har lagt inn sunnere vaner, og klarer mer og mer å holde meg unna. jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, jeg ønsker kanskje å høre fra andre at det er mulig å klare dette selv uten å innvolvere helsevesenet…… er det noen der ute med lignende erfaring som har kommet seg ut av det på egenhånd? Isåfall hvordan klarte du det? Anonymkode: b93b9...25e Så du er kun avhengig av opioider nå? Du driver ikke med tungt blandingsmisbruk? Vil dessverre råde deg til å starte i LAR, etter så mye misbruk av oxy har det skjedd ting oppi hjernen og omegn. Det er nye retningslinjer nå enn bare for to år siden? Lappen kan beholdes om du er edruelig nok pt, men jeg vet ikke om Du klassifiserer som det. Mulig det går uten at alt ryker.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #32 Skrevet 9. februar 2023 Snakk med noen som har klart å trappe ned å blitt rusfri. Sørg for å ha noen der når abstinensene kommer og det blir jævlig.. bruk god tid på nedtrapping. Søk hjelp hos noen uten for helse Norge hvis du ikke vil ha det i papirene dine. Stå støtt al et fjell når det blir tøft, for det er bare en periode på et par uker.. da kan du sykmelde deg pga «ryggen» eller noe.. Dette klarer du! Anonymkode: 15f4d...39d 1
tøydokka Skrevet 9. februar 2023 #33 Skrevet 9. februar 2023 Det er ikke sånn at jobb og lappen automatisk ryker om du søker deg til rusbehandling. Jeg jobber med kvinner i rusbehandling, og ofte får de et muntlig kjøreforbud som ikke varer så lenge. Fra jobben får du sykemelding. Den forsvinner ikke. Flere av de innlagte pasientene vi har i behandling disponerer egen bil. Men du må godta å levere rene urinprøver jevnlig over en viss tid, hvor lenge varierer litt, for å beholde lappen. Om du klarer det på egenhånd er det jo veldig bra, men det er veldig vanskelig å slutte med opioider på egen hånd. Det har du jo selv erfart. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for ❤️
_popcorn_ Skrevet 9. februar 2023 #34 Skrevet 9. februar 2023 Ryddet for medisindosering og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #35 Skrevet 20. februar 2023 Ts her vil bare komme med en liten oppdatering jeg har hatt sprekk på både oxy og subutex som jeg tilfeldigvis fant som har lagt i boden i noen år. Men tar ikke sprøyter, og er tilbake på å trappe ned med tramadol. Det har gått bedre enn på lenge, dette er noe jeg har prøvd lenge og hardt med å slutte på. Jeg er redd for depresjon, angst osv etter seponering, men vet jo at det vil gå over. noen her med erfaringer på det området? Kan man seponere opiater uten å bli deprimert i ettertid? Anonymkode: b93b9...25e 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå