Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt ny sprinkelseng med ny madrass.

MEN den første tiden sover jo baby i bedside crib og vugge. Bedside crib har vi fått låne, og der er en brukt "madrass" i polyester. Vugga har stefaren min laget til min halvsøster, og der er det skumgummi.

Disse to madrassene har jo litt rare mål, 40x90 og 43,5x78

Må vi få tak i nye madrasser her? Eller holder det med å vaske trekk?

Anonymkode: a9c67...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge Landsforeningen uventet barnedød bør du også sørge for at madrassen er ren og relativt hard - ikke slitt, gammel eller myk. En brukt madrass kan inneholde rester av gammel bakterieflora, noe som ikke er gunstig for spedbarnet. Unngå også at det er for varmt i rommet der barnet skal sove.

https://nhi.no/familie/barn/nyfodt-barn/sorg-for-at-babyens-seng-er-trygg/

Anonymkode: c0f1f...99c

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi har kjøpt ny sprinkelseng med ny madrass.

MEN den første tiden sover jo baby i bedside crib og vugge. Bedside crib har vi fått låne, og der er en brukt "madrass" i polyester. Vugga har stefaren min laget til min halvsøster, og der er det skumgummi.

Disse to madrassene har jo litt rare mål, 40x90 og 43,5x78

Må vi få tak i nye madrasser her? Eller holder det med å vaske trekk?

Anonymkode: a9c67...bb5

Hadde kjøpt ny, det er frarådet å bruke brukt madrass til baby pga bakterier etter oppkast, avføring og urin blant annet. Madrassen skal være en godkjent babymadrass. En madrass som er for myk kan gjøre at babyen ikke får puste. 

Anonymkode: faa46...d64

Skrevet

Jeg ville kjøpt ny.

Vår sov forøvrig i sprinkelseng fra første natt, med ene langsiden tatt ned, og stroppet til vår seng, og bunnen satt til vår sengs høyde. Så den altså var bedside crib. 

Anonymkode: 083bb...61a

Skrevet

Vi har også en vugge med rare men. Kjøpte skumgummimadrass og skjærte den til. Det som var mest jobb var å tilpasse trekket til madrassen, det tok svigermor seg av, hun er flink til å sy. 

Anonymkode: 5a3d1...829

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har også en vugge med rare men. Kjøpte skumgummimadrass og skjærte den til. Det som var mest jobb var å tilpasse trekket til madrassen, det tok svigermor seg av, hun er flink til å sy. 

*Vugge med rare mål. 

Skrevet

Du kjøper den billigste skummadrassen Jysk eller Ikea har og skjærer den til. En er nok til både bedside criben og vugga. Tror jeg betalte 200 kr for en skum madrass i fjor. 

Anonymkode: f409b...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...