AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Vi har kjøpt ny sprinkelseng med ny madrass. MEN den første tiden sover jo baby i bedside crib og vugge. Bedside crib har vi fått låne, og der er en brukt "madrass" i polyester. Vugga har stefaren min laget til min halvsøster, og der er det skumgummi. Disse to madrassene har jo litt rare mål, 40x90 og 43,5x78 Må vi få tak i nye madrasser her? Eller holder det med å vaske trekk? Anonymkode: a9c67...bb5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #2 Skrevet 31. januar 2023 I følge Landsforeningen uventet barnedød bør du også sørge for at madrassen er ren og relativt hard - ikke slitt, gammel eller myk. En brukt madrass kan inneholde rester av gammel bakterieflora, noe som ikke er gunstig for spedbarnet. Unngå også at det er for varmt i rommet der barnet skal sove. https://nhi.no/familie/barn/nyfodt-barn/sorg-for-at-babyens-seng-er-trygg/ Anonymkode: c0f1f...99c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi har kjøpt ny sprinkelseng med ny madrass. MEN den første tiden sover jo baby i bedside crib og vugge. Bedside crib har vi fått låne, og der er en brukt "madrass" i polyester. Vugga har stefaren min laget til min halvsøster, og der er det skumgummi. Disse to madrassene har jo litt rare mål, 40x90 og 43,5x78 Må vi få tak i nye madrasser her? Eller holder det med å vaske trekk? Anonymkode: a9c67...bb5 Hadde kjøpt ny, det er frarådet å bruke brukt madrass til baby pga bakterier etter oppkast, avføring og urin blant annet. Madrassen skal være en godkjent babymadrass. En madrass som er for myk kan gjøre at babyen ikke får puste. Anonymkode: faa46...d64
Gjest odin33 Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Madrass 40×90 https://www.babycare.no/madrass-til-vugge-sleepfresh-traumeland-40x90-cm?gclid=CjwKCAiAleOeBhBdEiwAfgmXf5copRYqTmHVcsZ3NPi9duBFTvS3enHHjOohcf1B20x5uAWajx6O6hoC-c0QAvD_BwE Det går også an å kjøpe skummadrass og skjære den til i rett størrelse.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Jeg ville kjøpt ny. Vår sov forøvrig i sprinkelseng fra første natt, med ene langsiden tatt ned, og stroppet til vår seng, og bunnen satt til vår sengs høyde. Så den altså var bedside crib. Anonymkode: 083bb...61a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Vi har også en vugge med rare men. Kjøpte skumgummimadrass og skjærte den til. Det som var mest jobb var å tilpasse trekket til madrassen, det tok svigermor seg av, hun er flink til å sy. Anonymkode: 5a3d1...829
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har også en vugge med rare men. Kjøpte skumgummimadrass og skjærte den til. Det som var mest jobb var å tilpasse trekket til madrassen, det tok svigermor seg av, hun er flink til å sy. Anonymkode: 5a3d1...829 *Vugge med rare mål. Anonymkode: 5a3d1...829
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 Du kjøper den billigste skummadrassen Jysk eller Ikea har og skjærer den til. En er nok til både bedside criben og vugga. Tror jeg betalte 200 kr for en skum madrass i fjor. Anonymkode: f409b...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå