AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #1 Skrevet 31. januar 2023 Hei! Datteren vår er 24 år of studerer i en annen by, men hun kommer ofte til hjembyen og da bor hun her hjemme. Hun er ofte ute med venner, og jeg spør alltid hvor hun skal når hun drar ut. Men nå i det siste har jeg ved flere anledninger funnet ut at hun lyver til meg om hvor hun skal og hvem hun skal møte. For eksempel at hun har fortalt at hun skal overnatte med en venninne, men så ser jeg at den venninnen en bortreist. Mistenker at hun driver å dater en fyr. Burde jeg konfrontere henne og si at det ikke er greit at hun lyver eller burde jeg la det gå og la henne leve livet til hun er klar til å fortelle om han? Anonymkode: 0ff84...d87 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 31. januar 2023 Hun er 24 år og voksen. Anonymkode: 9596f...349 49 13
Einus Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Barn ??? Unnskyld at jeg smiler litt for meg selv…. Voksen ung dame ville jeg vel heller betegne henne som. 16 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 La henne få styre sitt eget liv, hun er voksen. Anonymkode: 2acc5...7e2 11 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Så ditt voksne barn orker ikke utlevere seg selv til deg uoppfordret ? Og du vurderer å lage drama rundt det? tror du at hun er skyldig deg en liste over alle hun henger med, hva hun føler om de og hvilke relasjoner de har til henne? Er du ok ? Fortalte du alt til mammaen din når du var 24 ? 18 ? Nei ? Du er i alle fall på god vei til å slippe å snakke med dattra di i det hele tatt om du fortsetter sånn her. Anonymkode: cc42c...6f3 23 13
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 Hun er voksen og må få lov til å ha et privatliv. Alle lyver til foreldrene sine om sånne ting, for ingen orker at mamma skal legge seg oppi det. Jeg er 42 og jeg kan godt finne på å lyve til min mor bare for å slippe å få masse spørsmål. Anonymkode: 400d2...2ac 15 10
Sølvpilen Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Jeg tror nok, at hun ikke vil at dere skal vite det helt ennå, om hun dater en mann. Hun vil finne ut av dette på egenhånd, så kommer hun nok til å fortelle det til dere, om ikke så lenge. 🙂. Gi henne litt mer tid. 3 2
Phoenix Heart Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 Hun er 24, hun trenger faktisk ikke fortelle alt til deg, hun er voksen. 8 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så ditt voksne barn orker ikke utlevere seg selv til deg uoppfordret ? Og du vurderer å lage drama rundt det? tror du at hun er skyldig deg en liste over alle hun henger med, hva hun føler om de og hvilke relasjoner de har til henne? Er du ok ? Fortalte du alt til mammaen din når du var 24 ? 18 ? Nei ? Du er i alle fall på god vei til å slippe å snakke med dattra di i det hele tatt om du fortsetter sånn her. Anonymkode: cc42c...6f3 Jeg var veldig privat av meg i den alderen, og er det fremdeles, men jeg er av den formening at selv om vi ikke forteller alt, skal det vi forteller være sant. Det samme forventer jeg av de voksne barna mine også. "Det vil jeg ikke snakke om (nå)" er en fin setning hvis det er noe du ikke vil fortelle. Anonymkode: b80e3...a90 1 1 3
Sandie Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 Jeg måtte dobbeltsjekke om det stod 14 eller 24 år i overskriften. En hvit løgn om dating ville ikke gjort meg særlig opprørt. Hvis datingen er i startfasen skjønner jeg at hun kanskje ikke ønsker å dele det med dere foreldre. Da må hun jo også svare på oppfølgingsspørsmål om hvordan det gikk og hvorfor det evt ikke fungerte. Det er ikke noe jeg hadde orket å diskutere med mine foreldre, og med mindre hun har rotet seg borti et dårlig miljø tenker jeg det er noe foreldre ikke har noe med å gjøre. Hvis hun lyver om jobb, økonomi, bosted osv.så blir det straks verre. Da er det jo snakk om livsløgner. Men er det kun dating tenker jeg det er et tegn på at hun ønsker å ha noe privatliv, hvilket er helt rimelig å forvente når man er 24 år- 7
Hjelpsom Skrevet 31. januar 2023 #11 Skrevet 31. januar 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Datteren vår er 24 år of studerer i en annen by, men hun kommer ofte til hjembyen og da bor hun her hjemme. Hun er ofte ute med venner, og jeg spør alltid hvor hun skal når hun drar ut. Men nå i det siste har jeg ved flere anledninger funnet ut at hun lyver til meg om hvor hun skal og hvem hun skal møte. For eksempel at hun har fortalt at hun skal overnatte med en venninne, men så ser jeg at den venninnen en bortreist. Mistenker at hun driver å dater en fyr. Burde jeg konfrontere henne og si at det ikke er greit at hun lyver eller burde jeg la det gå og la henne leve livet til hun er klar til å fortelle om han? Anonymkode: 0ff84...d87 Nei, hun er voksen og synes tydeligvis selv at hun fortjener å ha et privatliv! 4 1
Fireflies Skrevet 31. januar 2023 #12 Skrevet 31. januar 2023 Hvis du vil hun skal slutte å komme hjem så konfronter henne. Hvis du vil få møte fyren (hvis det er en fyr) på et tidspunkt så lar du hun leve sitt liv. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #13 Skrevet 31. januar 2023 Hun lyver sikkert fordi hun ikke orker et 3 grads avhør hele tiden... Hun er voksen, la henne være i fred. Anonymkode: 0c9cc...90d 8 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #14 Skrevet 31. januar 2023 Datteren din må jo få lov til å gjøre akkurat hva hun vil, og føler tydelig ikke at hun kan si sannheten uten at du skal lage styr ut av det, og det at du lager denne tråden er jo ett ganske godt eksempel på det? De fleste mødre hadde nok bare holdt kjeft til datteren selv sa "vet du mamma, jeg har møtt en nydelig fyr..." og da kan du si "jeg hadde min mistanke " uten å lage mer greier ut av det. Anonymkode: 007d8...45e 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #15 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg var veldig privat av meg i den alderen, og er det fremdeles, men jeg er av den formening at selv om vi ikke forteller alt, skal det vi forteller være sant. Det samme forventer jeg av de voksne barna mine også. "Det vil jeg ikke snakke om (nå)" er en fin setning hvis det er noe du ikke vil fortelle. Anonymkode: b80e3...a90 Men da må man jo oppdra barna fra de er små til at det er ok. Min mor ville feks aldri ha godtatt at jeg ikke ville snakke om noe. Så blir det løgner. Anonymkode: 0c9cc...90d 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #16 Skrevet 31. januar 2023 Da jeg var 24 hadde jeg 3 unger. Skulle tatt seg ut om mamma hadde lagt seg opp i livet mitt da. Datteren din er like gammel og har rett til å styre sitt eget liv akkurat slik hun vil uten innblanding fra mamma. Anonymkode: 327a0...6bb 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hei! Datteren vår er 24 år of studerer i en annen by, men hun kommer ofte til hjembyen og da bor hun her hjemme. Hun er ofte ute med venner, og jeg spør alltid hvor hun skal når hun drar ut. Men nå i det siste har jeg ved flere anledninger funnet ut at hun lyver til meg om hvor hun skal og hvem hun skal møte. For eksempel at hun har fortalt at hun skal overnatte med en venninne, men så ser jeg at den venninnen en bortreist. Mistenker at hun driver å dater en fyr. Burde jeg konfrontere henne og si at det ikke er greit at hun lyver eller burde jeg la det gå og la henne leve livet til hun er klar til å fortelle om han? Anonymkode: 0ff84...d87 Er hennes liv. Hun er vel ganske enkelt ikke komfortabel med å fortelle deg hvem hun ligger og ikke ligger med. Ikke har du noe med det heller. Anonymkode: c6ce0...c9a 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Det er ikke løgn. Hun bare skåner deg fra sannheten. Fortalte du alt til din mor?😂😂😂 Anonymkode: c2c14...846 4
kraftwerk Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Datteren vår er 24 år of studerer i en annen by, men hun kommer ofte til hjembyen og da bor hun her hjemme. Hun er ofte ute med venner, og jeg spør alltid hvor hun skal når hun drar ut. Men nå i det siste har jeg ved flere anledninger funnet ut at hun lyver til meg om hvor hun skal og hvem hun skal møte. For eksempel at hun har fortalt at hun skal overnatte med en venninne, men så ser jeg at den venninnen en bortreist. Mistenker at hun driver å dater en fyr. Burde jeg konfrontere henne og si at det ikke er greit at hun lyver eller burde jeg la det gå og la henne leve livet til hun er klar til å fortelle om han? Anonymkode: 0ff84...d87 Hun er ikke et barn, hun er en voksen kvinne som har rett til privatliv. Jeg forstår godt at hun drar en hvit løgn, det er ikke alt man vil dele med foreldre og det er ikke alt du har noe med å gjøre. Du høres ut som en slitsom mor, du blander deg opp i ting du ikke har noe med å gjøre. La datteren din ha privatliv. Og igjen, hun er en voksen kvinne. 9 1
Reign Skrevet 31. januar 2023 #20 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Datteren vår er 24 år of studerer i en annen by, men hun kommer ofte til hjembyen og da bor hun her hjemme. Hun er ofte ute med venner, og jeg spør alltid hvor hun skal når hun drar ut. Men nå i det siste har jeg ved flere anledninger funnet ut at hun lyver til meg om hvor hun skal og hvem hun skal møte. For eksempel at hun har fortalt at hun skal overnatte med en venninne, men så ser jeg at den venninnen en bortreist. Mistenker at hun driver å dater en fyr. Burde jeg konfrontere henne og si at det ikke er greit at hun lyver eller burde jeg la det gå og la henne leve livet til hun er klar til å fortelle om han? Anonymkode: 0ff84...d87 Hvordan kan dette vært et spørsmål engang? En 24-åring har ikke meldeplikt til deg. Hvordan hadde du stilt deg til å bli avhørt av datteren din, eller foreldrene dine for den saks skyld? 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå