Gå til innhold

Fastpris eller Spotpris på strøm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fastpris eller Spotpris på strøm?

 

Hva lønner seg:)?

Anonymkode: eb363...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke fastpris avtaler har du tilgang til da? Fastpris under 1,2kr kwt hadde funket greit nå, noe høyere kan være risky. 

Tjente endel penger på å bruke strøm med fastpris, men avtalen gikk dessverre ut. Så nå har jeg spot og har ikke orket å sjekke fastprisavtalene da jeg blir overrasket om de er ned mot 1kr

Anonymkode: b5b3f...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, lurt å binde boliglånsrenten også for dem som har boliglån. Kommer et skikkelig gust rentestigning som ikke engang bankene later som å vite om, ca 6-12 mnd. 

Anonymkode: b5b3f...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler lønner seg. Om man hadde visst hva prisen blir fremover.

Anonymkode: 60eac...cec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ett fastpris tilbud, ligger på hele 3kr kwt så det lønner seg ikke. De er livredd for å tape mer penger til sånne som meg 😁

Anonymkode: b5b3f...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei trådstarter

Får fastpris til 100øre ca.

Bor i midtnorge

Anonymkode: eb363...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei trådstarter

Får fastpris til 100øre ca.

Bor i midtnorge

Anonymkode: eb363...c6d

Bra, globalistene nærmer seg nordnorge også. Kjør på!

Anonymkode: b5b3f...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt regnet, så ville du spart på en fastpris på 100 øre/kwt, tre dager i januar.
De resterende dagene ville du betalt mer enn spotprisen. 
Det var kun 1,2 og 19 januar at snittprisen var over 100 øre i Trondheim.
Sommeren var prisen nede på ca 1,5 øre. Med fastprisavtalen du sikter til, ville du altså betalt nesten 100 ganger mer for strømmen da. 
Strømprisen akkurat nå er 66,90, og snittprisen i dag er 71,41 øre. 

Og det blir spådd en betraktelig lavere snittpris det neste året enn 100 øre, selv om det selvfølgelig er usikkerhet rundt det. 

Anonymkode: e0f8e...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

BTW, lurt å binde boliglånsrenten også for dem som har boliglån. Kommer et skikkelig gust rentestigning som ikke engang bankene later som å vite om, ca 6-12 mnd. 

Anonymkode: b5b3f...751

Uten at jeg får høre en god forklaring på hvorfor eller noen kilder som forklarer det så caller jeg bullshit og svada.

Anonymkode: bc3cd...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg Fjordkraft sin "spot med forvaltning" og den avtalen ga en pris på 42 øre under spot i gjennomsnitt i fjor. Godt fornøyd med den med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fastpris på 76 øre pr kWh. Vil si det har lønnet seg det siste året, ja. 

Om jeg ville fått meg fastpris nå, er jeg ikke sikker på. De er vel ganske høye nå?

Anonymkode: 2b633...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som lønner seg er egentlig umulig å svare på, fordi ingen vet prisene fremover. Dessuten kommer det selvsagt an på hvilken fastpris du får, hvor lang periode den er for, hvilket prisområde du bor i, og også hvordan forbruksmønsteret ditt er.

Generelt sett er det lurere å inngå fastprisavtaler om våren/sommeren enn nå, for da er gjerne prisen på avtalene lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i region midt. Det siste året tror jeg det var en eller to mnd snittprisen jeg betalte var over 100 øre inkl moms per mnd.

Ser man på min strømleverandør (norgesenergi) sine sider, ser man at gjennomsnittlig spotpris har vært over 100 øre per kWh kun en måned.

Det hadde altså overhode ikke lønnet seg med en slik fastprisavtale de siste 12 mnd, og jeg tror det fortsatt ikke vil lønne seg. 

Anonymkode: 6281d...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...