Ny Bruker Skrevet 17. august 2023 #41 Del Skrevet 17. august 2023 SoroMoro skrev (På 30.1.2023 den 21.34): Jeg lurer oppriktig på hvorfor ikke flere tar del i det politikken? Er det fordi det virker vanskelig/terskelen er for høy? Jeg har de tre siste valgene stilt meg til disposisjon, og uten enormt mye politisk innsats har jeg stått som nr.3 på kommunestyrelista, 2. på stortingslista, og nå er jeg blitt ordførerkandidat (1) (er snakk om et godt etablert stortingsparti). Skriver litt leserinnlegg, står på stand noen lørdager, deltatt i noen debatter, og ellers har det egentlig vært det. Samtidig går diskusjonene om at det noen steder faktisk er vanskelig å stille liste for flere parti, fordi en mangler folk. Så spørsmålet er, hvorfor vurderer ikke flere vurderer å stille? Særlig nå når det er lokalvalg og det er ganske mange tusen folkevalgte som velges? Resten er idioter (gresk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bli medlem Skrevet 17. august 2023 #42 Del Skrevet 17. august 2023 I Norge blir ikke politikere valgt av velgerne. De blir valgt av sine partifeller, jo større et parti er, desto flere partifeller. Politikk handler om renkespill, allianser og nettverksbygging osv. Folk flest koser seg med Game of Thrones. Men de færreste hadde giddet å delta. Å spørre hvorfor folk ikke deltar i politikken er som å spørre hvorfor ikke flere melder seg på Robinsonekspedisjonen på TV3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 17. august 2023 #43 Del Skrevet 17. august 2023 SoroMoro skrev (På 30.1.2023 den 21.34): Jeg lurer oppriktig på hvorfor ikke flere tar del i det politikken? Er det fordi det virker vanskelig/terskelen er for høy? Jeg har de tre siste valgene stilt meg til disposisjon, og uten enormt mye politisk innsats har jeg stått som nr.3 på kommunestyrelista, 2. på stortingslista, og nå er jeg blitt ordførerkandidat (1) (er snakk om et godt etablert stortingsparti). Skriver litt leserinnlegg, står på stand noen lørdager, deltatt i noen debatter, og ellers har det egentlig vært det. Samtidig går diskusjonene om at det noen steder faktisk er vanskelig å stille liste for flere parti, fordi en mangler folk. Så spørsmålet er, hvorfor vurderer ikke flere vurderer å stille? Særlig nå når det er lokalvalg og det er ganske mange tusen folkevalgte som velges? Mange folk opplever seg ikke representert av noe parti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 17. august 2023 #44 Del Skrevet 17. august 2023 SoroMoro skrev (På 30.1.2023 den 21.34): Jeg lurer oppriktig på hvorfor ikke flere tar del i det politikken? Er det fordi det virker vanskelig/terskelen er for høy? Jeg har de tre siste valgene stilt meg til disposisjon, og uten enormt mye politisk innsats har jeg stått som nr.3 på kommunestyrelista, 2. på stortingslista, og nå er jeg blitt ordførerkandidat (1) (er snakk om et godt etablert stortingsparti). Skriver litt leserinnlegg, står på stand noen lørdager, deltatt i noen debatter, og ellers har det egentlig vært det. Samtidig går diskusjonene om at det noen steder faktisk er vanskelig å stille liste for flere parti, fordi en mangler folk. Så spørsmålet er, hvorfor vurderer ikke flere vurderer å stille? Særlig nå når det er lokalvalg og det er ganske mange tusen folkevalgte som velges? Ingen har kapasitet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå