Gå til innhold

Tør du ha katten din i senga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gigantisk Maine Coon som får rykninger når hun sover. I natt kom jeg borti henne mens hun drømte tydeligvis, og hun klorte meg i øyet OG slo til meg :( Det ser ut som jeg har fått skikkelig bank og jeg har fått mange rare blikk i dag.. Heldigvis gikk det bra, det var bare en rift på øyelokket men det kunne jo gått veldig ille. Jeg har renset såret og blåmerkene forsvinner vel etterhvert. 

Det har skjedd noe lignende før også, da var det armen som fikk gjennomgå. Nå vet jeg ikke om jeg tør å ha henne i senga lenger.. hun er vant til å sove på puta mi hver eneste natt og sover vanligvis rolig. Men jeg vil ikke risikere å bli blind! Går det an å venne en katt til å sove i stua tror dere?

En annen ting er at jeg er redd henne nå. Hun virker lei seg og følger etter meg som vanlig men jeg tør ikke ta på henne en gang.. 

Er det vanlig at Maine Coon er voldelige sånn når de sover?

Anonymkode: 5fc86...752

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe unnskyld meg, men er dette seriøst? 

Jeg har ikke hatt noen problemer med kattene, men har aldri hatt en så svær katt heller. Å kalle katten voldelig er helt feil. Den gjør det jo ikke med vilje. 😆 huff...

  • Liker 15
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vel Ts jeg har en Main Coon også, en hannkatt og han ligger seg i sengen min når jeg ligger meg, og står opp når jeg står opp. Han har vekket meg med å gå opp på meg osv, men det har gått bra. Rart hvis det ikke går bra for deg da. 

Anonymkode: 4739e...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to Maine coons som er ut og inn av senga hele natta. Har gått litt utover tærne til samboer, ellers ingen problemer med angrep i søvne.

Anonymkode: 3a7a6...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pleide sove i senga, han ene lå kun i fotenden på andre halvdel, en lå alltid ved siden av hodeputa mi, og siste stakkaren prøvde sove oppå meg, og fikk gjennomgå (jeg har alltid sovet urolig)😂

Men de har alltid vært vant til å sove på stue også, for jeg har ikke gjesterom, og når jeg har gjester så er soverommet kattefritt. Så når ene pusen begynte vekke meg hver natt, så ble alle forvist til stua. Null problem!

Nå går jeg inn på rommet før leggetid, og sier "det er natta nå!" Så går en ut, en bæres ut på stua, sistemann bæres til sofa, og blir liggende akkurat der jeg la han!

Anonymkode: 0b2f7...4d5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i grunn ikke noe valg. Det blir hyl og skrik hvis vi lukker igjen døren når  vi legger oss  :ler: Jeg har også en Maine Coon. Ingen problem 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd katten for at den slo og klorte deg når den sov? Er du redd den planlegger å drepe deg?

Anonymkode: cf4af...5e8

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MCO, vanskelig å se for seg at hun skal klare å gi noen blåmerker. Hun sover i fotenden.

Anonymkode: e20eb...396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både tør og vil gjerne ha katten i senga, her er det han selv som ikke vil.  Katten er adoptert, er en trygg og glad katt som sover absolutt alle andre steder.  Vi vet ikke så mye om hvordan han hadde det før han kom hit, men det er tydelig at han ikke fikk lov til å ligge der.

Anonymkode: de29d...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tørr å ha både katt og hund i senga. Men jeg vil ikke grunnet røyting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å lukke døra siden sengen røytes ned men da skriker han hele natten og klorer manisk på døren. Har nå sovet sammen 1 år med han på skulderen og aldri opplevd noe annet enn at han småklorte tærne mine et par ganger. Hadde han klort ved øynene i søvne hadde jeg ikke turt det

Anonymkode: fb533...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøvd å lukke døra siden sengen røytes ned men da skriker han hele natten og klorer manisk på døren. Har nå sovet sammen 1 år med han på skulderen og aldri opplevd noe annet enn at han småklorte tærne mine et par ganger. Hadde han klort ved øynene i søvne hadde jeg ikke turt det

Anonymkode: fb533...af7

Det er nettopp det, de gangene jeg har forsøkt å lukke igjen døra blir det ramaskrik her. I tillegg har jeg en katt til som sover i fotenden, men han er aldri noe problem. 

Får litt dårlig samvittigheten over Grete (min Maine Coon heter det haha) for nå kom hun og krevde kos.. la seg oppå meg og nussa meg på nesa. Vet jo at dyr følger instinkter og hun klorer meg jo ikke med vilje. Men jeg ser helt fjern ut nå med stort lilla opphovnet øye! Og det kunne gått veldig galt om Grete klorte meg inni øyet 😮

Er det noen her på forumet som har blitt skadet av katten sin? 

Anonymkode: 5fc86...752

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det skjedde ikke. 

Du har mulig fått et raskt kloremerke før katten løp unna. 

Men ser ut som at du har fått "bank" etter at katten "slo til deg"? 😜🤣

Hadde mulig trudd deg om det var 14-åringen du samsov med. 

Anonymkode: 103b9...274

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den ikke ligge på et pledd i fotenden av senga da?

Anonymkode: debc5...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Neida, det skjedde ikke. 

Du har mulig fått et raskt kloremerke før katten løp unna. 

Men ser ut som at du har fått "bank" etter at katten "slo til deg"? 😜🤣

Hadde mulig trudd deg om det var 14-åringen du samsov med. 

Anonymkode: 103b9...274

Vil du se bilde?? Katten lå og sov, og skvatt til da jeg snudde meg. Så jeg fikk labben i øyet og hun klorte meg. Det blødde ganske mye og så jeg ble stressa for om jeg måtte på legevakta. men jeg tok på et litt tykt plaster og har renset flere ganger i dag. 

Anonymkode: 5fc86...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan den ikke ligge på et pledd i fotenden av senga da?

Anonymkode: debc5...d4a

Dette er en veldig sosial katt som ligger på meg som et klistremerke.. Hun vil kun ligge på puta mi helt inntil meg. Skal se hva hun gjør om jeg legger henne på et annet rom i dag. Har aldri opplevd maken til innpåsliten katt altså. 

Anonymkode: 5fc86...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han ligger i senga å sover hver eneste dag/natt .Jeg koser i magen hans.ligger med ansiktet i magen.Han klorer aldri. En snill gammel katt🥰🥰😍

Anonymkode: 139f2...d35

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA katten elsker å ligge mellom meg og mannen min, ved beina, sover med tykke ulltøflesokker , for å unngå at kittykatt tar tærene mine:)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt slike problemer med mine katter. Han jeg har nå ligger og sover som en søt liten ball, og den som er mest urolig er meg. Har sparket han ut av senga i halvsøvne flere ganger, så det er vel strengt tatt han som burde være skeptisk til å ha meg i sin seng. 

Anonymkode: 04955...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...