Gå til innhold

Russegruppen min ekskluderer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er russ i år og er med i en russegruppe. For noen måneder siden spurte jeg om en jente ville være med i gruppen siden hun ikke har noen andre å være med pga hun er ett år eldre, hun svarte ja og at det var skikkelig hyggelig at jeg spurte og at hun gjerne ville være med. Da jeg sa dette til gruppa mi så sa de at det bare blir dumt å ta med flere og alle var bare i mot meg. Siden det var 3-4 stykk som ville være med i mai/juni i fjor, og da sa gruppa også nei. Så de synes det er slemt ovenfor disse også å ta med hun jeg spurte. Jeg sa at vi  gjerne kunne ta med alle, siden vi bare er russ en gang og man skal ha en kjekk russetid. Alle var i mot meg og var negative til dette. Det er noen som "bestemmer" mer i gruppa enn andre, og når hun sier nei så tør ingen å si noe annet. 

Vi er heller ikke mange, vi er 17 stykk og vi er nesten aldri alle sammen på vors siden ikke alle alltid kan komme. Så om det hadde blitt 3-4 stykk flere med i gruppa så hadde det ikke gjort noe. I tillegg har læreren vår snakket masse om utestenging og hvor dårlig russegrupper er siden folk ikke blir inkludert osv. Da sier læreren til jentene i gruppa mi at de må inkludere og de sier ja. Men Tydligvis så skjønner de ikke alvoret siden de ikke vil inkludere folk.

 

Læreren vår har nettopp snakket om dette igjen, at det er mange som blir utestengt og elever som vil bytte skole siden de ikke blir inkludert. Jeg vil ta opp dette med å ta inn flere folk i gruppen igjen, for jeg vil bare at alle skal ha en fin russetid siden vi bare er russ en gang. Men jeg vet alle kommer til å være i mot meg og si det samme som sist. De som er enige med meg tør ikke å si noe i gruppen siden det som sagt er noen som bestemmer mer, og de tør ikke å si i mot dem. Jeg vil bare inkludere folk!

 

Hva skal jeg gjøre??

Anonymkode: 8db5c...10b

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skulle ha gjort var å spørre de andre først før du inviterte flere. Du sier en jente bestemmer mer enn de andre, men du forsøkte jo å gjøre det samme selv. Man spør jo selvfølgelig alle i en gruppe før man tar en avgjørelse på vegne av den, det gjelder for hele gruppen. Særlig om det er økonomiske forhold også som buss osv.

men ja jeg er enig med det som blir foreslått over her. Start en gruppe du da, med de 5 utelatte? 6stk er mange det.

Anonymkode: 37cfe...317

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du skulle ha gjort var å spørre de andre først før du inviterte flere. Du sier en jente bestemmer mer enn de andre, men du forsøkte jo å gjøre det samme selv. Man spør jo selvfølgelig alle i en gruppe før man tar en avgjørelse på vegne av den, det gjelder for hele gruppen. Særlig om det er økonomiske forhold også som buss osv.

men ja jeg er enig med det som blir foreslått over her. Start en gruppe du da, med de 5 utelatte? 6stk er mange det.

Anonymkode: 37cfe...317

Jeg kjenner bare hun ene, starter ikke en ny gruppe med 5 stykk jeg ikke kjenner, alle utenom hun jeg spurte er med i en ny gruppe uansett. Og man skal invitere andre som er alene, vi har ikke buss så det er ikke snakk om noe for lite plass eller noe. Det handler om inkludering. 

Anonymkode: 8db5c...10b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lærdom.

Er du i en gruppe så skal slike initiativ tas opp med gruppen først. Hva om de andre også tok seg slike friheter, da ville det til slutt bli for mange til bilen. 

Anonymkode: 9a7ed...371

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det dere ikke forstår med at det er en jente som ikke har noen å være med. Tenk om det var dere som var 18/19 år om var helt alene i russetiden, hun jenten skal ikke være russ fordi hun ikke har noen å være med. Da er det fint om hun hadde fått vært med oss. Tenk dere om!

Anonymkode: 8db5c...10b

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi er få, Bare 17... Wow 

Anonymkode: d7bfc...fea

hva er problemet? sa ikke vi var få heller? fy søren så stygge folk er her, tror ikke dere skjønner situasjonen!

Anonymkode: 8db5c...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men hva er det dere ikke forstår med at det er en jente som ikke har noen å være med. Tenk om det var dere som var 18/19 år om var helt alene i russetiden, hun jenten skal ikke være russ fordi hun ikke har noen å være med. Da er det fint om hun hadde fått vært med oss. Tenk dere om!

Anonymkode: 8db5c...10b

Det er veldig snilt av deg, hadde alle vært som deg så hadde det ikke vært noen utestenging ❤️

Anonymkode: 6c357...856

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig snill og søt TS. Hold på den verdien. Det var dumt du ikke spurte de andre i gruppen først. Men jeg er veldig enig med deg. Det er svært spesielt å ikke inkludere hun ene og heller ikke de 3-4 andre fra tidligere. Det er ikke så mye du får gjort med det annet enn å spørre på tomannshånd hun som bestemmer? Men om du tror det er nytteløst, så la det være. 
 

Hun som er alene, vet du om andre som ikke har en gruppe? De kunne slått seg sammen dem. Det viktigste er at de har noen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensi skrev (5 minutter siden):

Du er veldig snill og søt TS. Hold på den verdien. Det var dumt du ikke spurte de andre i gruppen først. Men jeg er veldig enig med deg. Det er svært spesielt å ikke inkludere hun ene og heller ikke de 3-4 andre fra tidligere. Det er ikke så mye du får gjort med det annet enn å spørre på tomannshånd hun som bestemmer? Men om du tror det er nytteløst, så la det være. 
 

Hun som er alene, vet du om andre som ikke har en gruppe? De kunne slått seg sammen dem. Det viktigste er at de har noen. 

hun kjenner ikke noen fordi hun var på utveksling i gjort og er ett år eldre enn oss, så hun har ingen andre å være med... ble kjent med henne i en av fagene mine i år og synes hun er en kjempe snill og koselig jente. er så trist at hun ikke får være med noen..

Anonymkode: 8db5c...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken din var veldig god, ts - men du kan ikke som enkeltperson ta med en ny i en gruppe uten å snakke med de andre. Når dere/de i tillegg har sagt nei til andre før, så er det faktisk dårlig gjort overfor dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det han over sa ^

Anonymkode: 6d950...a25

Hen* mente jeg 

Anonymkode: 6d950...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hen* mente jeg 

Anonymkode: 6d950...a25

Kunne skrevet hun også, siden jeg har haket av for at jeg er kvinne 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Kunne skrevet hun også, siden jeg har haket av for at jeg er kvinne 🤣

Åja unnskyld for det😂 

Anonymkode: 6d950...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men unnskyld meg😂

Hva er poenget med å ha en "russegruppe" uten buss? Kan man ikke bare invitere de man vil på vors da og være med litt forskjellige folk hver dag?

Grunnen til at det er så mye utestenging på buss er jo fordi det er begrenset plass. Å skape et tenkt plassproblem i en gruppe der ikke alle møter opp en gang virker helt sykt i mitt hode.

Anonymkode: f8cbd...777

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (24 minutter siden):

Sett igang ett nytt prosjekt 🙂 3 måneder igjen til 17 Mai 🙂 

har ingen andre venner. 

Anonymkode: 8db5c...10b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

har ingen andre venner. 

Anonymkode: 8db5c...10b

Åh føler med deg ikke jeg heller ☹️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...