AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #21 Skrevet 30. januar 2023 Det finnes da mange organsisasjoner for de med rusproblemer som er villig til å hjelpe deg hvis du tar kontakt. Tror også du kommer langt ved å bare ringe dit du skal på avrusning. De har garantert kontakter som kan skaffe klær og sko. Du er ikke den første som ikke eier slike ting. Anonymkode: 51952...95f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #22 Skrevet 31. januar 2023 Aintnofun skrev (På 29.1.2023 den 18.24): Har sjekka finn, men er desverre veldig lite som gis bort eller av billig av denne type klær. Snakk med klinikken. Disse tingene er dyrt, og klart man særlig i disse tider sliter ekstra. Har du en BUA eller frivillighetssentral/hjelp oss å hjelpe i din kommune? Anonymkode: b2d99...a24
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #23 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 13.06): Nokså mange verdensmestre her. Dere skjønner at når det er snakk om avrusning gjelder det sannsynligvis en person med et rusproblem? Anonymkode: a6327...77d Virkelig? Tror du det altså? Og poenget var? Anonymkode: 6580e...308
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #24 Skrevet 1. februar 2023 Det er greit at jeg skal på en rusklinikk, men jeg er ikke helt idiot av den grunn. Og det er ingen grunn til at noen skal stigmatisere. Greia er at jeg ikke har råd til å kjøpe masse klær og her i området hvor jeg bor er det dessverre ikke så mange tilbud.. Tenker at jeg tar med meg det jeg har. Måtte prioritere en hårklipp over å kjøpe sko. Kanskje en dårlig prioritering, men har ikke vært til frisør på mange år.. Og jeg fikk hjelp med min mor for å betale mesteparten. Vet ikke helt hvorfor jeg skal prøve å rettferdigjøre noe. Men her så får man jo kjeft for spørre om noe uansett hva det gjelder.. Anonymkode: 5cf04...184 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #25 Skrevet 1. februar 2023 Aintnofun skrev (På 29.1.2023 den 18.24): Har sjekka finn, men er desverre veldig lite som gis bort eller av billig av denne type klær. Jeg har noen tursko, fjellsko. Samt en turbukse, sånn innerbukse, no fleece. Hvilken str bruker du? Anonymkode: 0b61b...782
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #26 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 20.49): Hva slags klær trenger man for å gå tur, da? Vanlig bukse og joggesko holder vel i massevis? Går nesten ut fra at det blir rolig vandretur i skauen eller noe slikt, så lista ligger neppe høyere enn at folk flest allerede har klær som passer i skapet. Anonymkode: 24c46...27f Nja. Hvis det er Tyrili så er det fort snakk om hundekjøring, overnatting ute, skiturer osv. Anonymkode: f638a...e50
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #27 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er greit at jeg skal på en rusklinikk, men jeg er ikke helt idiot av den grunn. Og det er ingen grunn til at noen skal stigmatisere. Greia er at jeg ikke har råd til å kjøpe masse klær og her i området hvor jeg bor er det dessverre ikke så mange tilbud.. Tenker at jeg tar med meg det jeg har. Måtte prioritere en hårklipp over å kjøpe sko. Kanskje en dårlig prioritering, men har ikke vært til frisør på mange år.. Og jeg fikk hjelp med min mor for å betale mesteparten. Vet ikke helt hvorfor jeg skal prøve å rettferdigjøre noe. Men her så får man jo kjeft for spørre om noe uansett hva det gjelder.. Anonymkode: 5cf04...184 Kan du sjekke kommunesida dit du skal, om den kommunen har «BUA» eller lignende? Det funker som et bibliotek. Du kan låne utstyr og klær gratis noen uker. Anonymkode: f638a...e50
CrazyCatLady2500 Skrevet 1. februar 2023 #28 Skrevet 1. februar 2023 Jeg ville ringt og spurt. Du er helt sikkert ikke den første med dette problemet.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #29 Skrevet 1. februar 2023 Vet ikke hvem som har søkt deg inn på avrusning, men dersom du følges opp av fastlege og f.eks rus-og psykiatritjeneste i kommunen kan du be om et hastemøte hvor de også kaller inn nav. Evnt få skriftlig uttalelse fra fastlege og rus-og psyktj.om at det er viktig at du får stønad til klær sånn at du kan gjennomføre planlagt avrusning. Anonymkode: 9a0cf...7b0
Nassenøff Skrevet 2. februar 2023 #31 Skrevet 2. februar 2023 Her jeg bor er det en arve side på Facebook. Kanskje der du bor også? Spør på den siden om noen har noe. Det er så mange som sitter på klær og sko som ikke brukes
Nassenøff Skrevet 2. februar 2023 #32 Skrevet 2. februar 2023 Er det tyrili som noen nevner og du trenger utstyr har bua masse å låne bort også. Tursko, skisko, ski, truger osv
Maestro Skrevet 2. februar 2023 #33 Skrevet 2. februar 2023 Har dere typ en gi bort gruppe på facebook? Spør der om noen har noe liggende?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #34 Skrevet 2. februar 2023 Som sagt så har jeg noe liggende, det ligger for salg ute på Finn. Men er det noe du trenger så kunne du fått det. Men du bør jo bo i nærheten hvis du skal rekke å motta det før du skal inn.. Anonymkode: 0b61b...782
Maestro Skrevet 2. februar 2023 #35 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 18.50): Hvorfor har du ikke forberedt deg bedre? Du skal på avrusning og der sitter ikke folk og glor på telefonen og tv hele døgnet. Det er viktig å komme deg ut og aktivitet, og så må du selv sette inn annonse og gå i gjenbruksbutikker. Du trenger heller ikke det dyreste utstyret, så det trenger ikke koste mange tusen. Anonymkode: f14bf...456 Ikke alle tenker like strategisk som deg da🤦🏼♀️ En venn av meg er på avrusning. Fra godkjent innleggelse til faktisk innleggelse gikk fort.
Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2023 #36 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 20.49): Hva slags klær trenger man for å gå tur, da? Vanlig bukse og joggesko holder vel i massevis? Går nesten ut fra at det blir rolig vandretur i skauen eller noe slikt, så lista ligger neppe høyere enn at folk flest allerede har klær som passer i skapet. Anonymkode: 24c46...27f Hvorfor innbiller du deg at alt en rusavhengig klarer er vandreturer i skogen? Vi var på både fjellturer, klatreturer og overnattingsturer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå