AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #1 Skrevet 29. januar 2023 Jeg har fått en liste med klær jeg må ha med meg for å delta på nødvendige aktiviteter. Men jeg eier ikke noen turklær. Heller ikke tursko. Og jeg har heller ikke råd til å bruke mange tusen på å kjøpe dette før jeg skal dra. Skjønner ikke helt hvordan de kan kreve dette. Om så jeg hadde hatt råd er det sure lenger å bruke på noe jeg ikke kommer til å bruke igjen.. Anonymkode: 5cf04...184
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #2 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har fått en liste med klær jeg må ha med meg for å delta på nødvendige aktiviteter. Men jeg eier ikke noen turklær. Heller ikke tursko. Og jeg har heller ikke råd til å bruke mange tusen på å kjøpe dette før jeg skal dra. Skjønner ikke helt hvordan de kan kreve dette. Om så jeg hadde hatt råd er det sure lenger å bruke på noe jeg ikke kommer til å bruke igjen.. Anonymkode: 5cf04...184 penger* Anonymkode: 5cf04...184
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 Se om du finner noe gratis på finn. Ellers får du si det som det er når du kommer dit. Du kan ikke være den første med dette problemet. Men jeg ville sjekket finn for gratisgreier 😊 Anonymkode: 742ac...8ef 10 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #4 Skrevet 29. januar 2023 Jeg fikk hjelp av nav, og en kommuneansatt kjørte meg så jeg fikk handlet inn alt på listen. Sikkert for å passe på at jeg brukte pengene på det jeg skulle også😅 Det er mye aktivitetskrav på avrusning/rehab, så du bør få utstyret i orden. Lykke til! Anonymkode: 2b8b2...998 6
Aintnofun Skrevet 29. januar 2023 #5 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Se om du finner noe gratis på finn. Ellers får du si det som det er når du kommer dit. Du kan ikke være den første med dette problemet. Men jeg ville sjekket finn for gratisgreier 😊 Anonymkode: 742ac...8ef Har sjekka finn, men er desverre veldig lite som gis bort eller av billig av denne type klær. 1
hjärterdam Skrevet 29. januar 2023 #6 Skrevet 29. januar 2023 Jeg jobbet på avrusning og da fikk pasienter hjelp i forkant fra Nav, også hadde vi alltid noe liggende som kunne lånes, du kan jo ringe og høre med klinikken? 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #7 Skrevet 29. januar 2023 Du skal gjøre en livstilsendring. Du skal være med i et dagsprogram hvor det kreves elementer utstyr som innbefatter riktig klær til riktig anledning sånn er det bare. Jeg kjøpte en del turutstyr da jeg skulle bli innlagt men jeg hadde nettopp fått feriepenger av jobben. Og når jeg ikke ruste meg så er jeg glad i å gå tur men hadde lagt på meg for mye til at de gamle turklærene passet. Du kan nok søke nav også. Turlaget leier ut klær og utstyr også noen plasser, Tise er en annen plass billige klær kan kjøpes. Bergans leier ut noe turklær https://www.bergans.com/no/baerekraft/lenge-leve-produktet/utleie https://norskfriluftsliv.no/nyfrelst-pa-friluftslivet-men-mangler-utstyr/ Anonymkode: a04cb...3d3 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Skrevet 29. januar 2023 hjärterdam skrev (9 minutter siden): Jeg jobbet på avrusning og da fikk pasienter hjelp i forkant fra Nav, også hadde vi alltid noe liggende som kunne lånes, du kan jo ringe og høre med klinikken? Problemet er at det er veldig kort tid til jeg skal reise. Nav ordner vel ikke ting så fort? Anonymkode: 5cf04...184
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Hvorfor har du ikke forberedt deg bedre? Du skal på avrusning og der sitter ikke folk og glor på telefonen og tv hele døgnet. Det er viktig å komme deg ut og aktivitet, og så må du selv sette inn annonse og gå i gjenbruksbutikker. Du trenger heller ikke det dyreste utstyret, så det trenger ikke koste mange tusen. Anonymkode: f14bf...456 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skal på avrusning og der sitter ikke folk og glor på telefonen og tv hele døgnet. De stedene jeg har vært var det det mye tv, stillesitting og sjokoladespising. Anonymkode: 64813...eb3 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Nokså mange verdensmestre her. Dere skjønner at når det er snakk om avrusning gjelder det sannsynligvis en person med et rusproblem? TS, ring klinikken og spør. Ta med det du har, du trenger sikkert ikke fullt utstyr første dagen, og så får du ordnet noe etter hvert. Anonymkode: a6327...77d 10
hjärterdam Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Problemet er at det er veldig kort tid til jeg skal reise. Nav ordner vel ikke ting så fort? Anonymkode: 5cf04...184 Den biten som jobber med sosiale tjenester kan jobbe raskt ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Nå synes jeg vel ts får en del kritikk spm kanskje kan føles berettiget om en ikke har selv vært på avrusning eller i behandling men det er vel en grunn til at en skal i behandling.. Trenger ikke være så jækla dømmende og ekle i måten dere svarer på 🙄 Når en skal på avrusning så forbereder en seg ikke i det vide og brede og hjernen er ikke rusfri selv om en ikke er ruset. Det å være godt forberedt og ha alt av utstyr, være mentalt og fysisk tilstede for en pakkeliste en får vite om kanskje 14 dager i forveien, kanskje 3 uker eller kanskje bare noen dager er ikke alltid like lett. Også har de ulike behandlingsplasser ulike tilbud. Noen vektlegger mer fysisk aktivitet enn andre. Og når en er rusavhengig så flyr en ikke på fjellet, er ute i regnvær og har alt av turutstyr. Det går an å bare svare ts hvordan h*n skal gjøre dette på best mulig måte fremfor å være et hespetre i svarene deres om at dette skulle ts tenkt på før. Ts; mange kommuner og ulike organisasjoner tilbyr lån av utstyr og på de fleste plasser av behandling så utviser de forståelse for at ikke alle har alt av utstyr den første uken eller så. Sosialtjenesten i nav er også som nevnt ganske kjappe med behandling og vedtak når det gjelder slike ting. Masse lykke til med behandling Anonymkode: 257cf...0f4 6 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått en liste med klær jeg må ha med meg for å delta på nødvendige aktiviteter. Men jeg eier ikke noen turklær. Heller ikke tursko. Og jeg har heller ikke råd til å bruke mange tusen på å kjøpe dette før jeg skal dra. Skjønner ikke helt hvordan de kan kreve dette. Om så jeg hadde hatt råd er det sure lenger å bruke på noe jeg ikke kommer til å bruke igjen.. Anonymkode: 5cf04...184 Du må ikke ha alt det. De hjelper pasienter med å skaffe hvis nødvendig Anonymkode: ae53f...511
BobbySocks Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Akkurat dette kan Nav være veldig rask på. Kontakt dem i morgen. 1
_popcorn_ Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Ryddet for krenkende innlegg og svar til det. _popcorn_, adm 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #17 Skrevet 30. januar 2023 Finn noe gratis på Finn eventuelt superbillig. Jeg trengte noe billige turklær og bestilte fra tights.no, om det ikke skal brukes så mye trenger det ikke å være de dyreste merkene Anonymkode: 95d62...739
Baktus2024 Skrevet 30. januar 2023 #18 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har fått en liste med klær jeg må ha med meg for å delta på nødvendige aktiviteter. Men jeg eier ikke noen turklær. Heller ikke tursko. Og jeg har heller ikke råd til å bruke mange tusen på å kjøpe dette før jeg skal dra. Skjønner ikke helt hvordan de kan kreve dette. Om så jeg hadde hatt råd er det sure lenger å bruke på noe jeg ikke kommer til å bruke igjen.. Anonymkode: 5cf04...184 Sykehus må stille med nødvendigheter , uansett om du ligger i senga og trenger reine klr eller om de arrangerer utflukter..
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #19 Skrevet 30. januar 2023 Hva slags klær trenger man for å gå tur, da? Vanlig bukse og joggesko holder vel i massevis? Går nesten ut fra at det blir rolig vandretur i skauen eller noe slikt, så lista ligger neppe høyere enn at folk flest allerede har klær som passer i skapet. Anonymkode: 24c46...27f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #20 Skrevet 30. januar 2023 Hvis du bodde i min kommune ville jeg tipset deg om en organisasjon her som tar i mot klær og annet utstyr folk ikke trenger og gir videre til dem som har behov. Finnes det noe slikt i nærheten av deg? "Hjelp oss å hjelpe kommunenavn" e.l.? Anonymkode: f96d9...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå