Gå til innhold

Kan hunden ha svelget noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor hund på snart 12 som spiser alt han kommer over. I noen dager syns jeg han har hatt lite avføring, men fortsatt 1-2 ganger om dagen. På fredag kastet han opp en sånn pose man har mat i (litt tjukkere plast) fra en Fjordlandpakke. Oppkastet lukta råtne egg om det er relevant. 

Har merket at han brekker seg litt innimellom, men han har også gjort dette tidligere. I natt var han veldig urolig, fant ikke roen. Gikk ut med han kl 7 og da tissa han og bæsja, var en del avføring, litt løs. 

Tok tempen på han og tempen begynte å blinke og fløy opp til 39.1. Syns det var rart den blinka har ikke sett det før så tok den 2 ganger til og da var den 37,9 og 38. Så vet ikke hva som er rett? 

Hunden har vært mye syk og i 2022 brukte vi rundt 100 000. Han er selvfølgelig verdt hver krone, men lurer på om jeg kan vente til i morgen med dette? Er redd han har satt fast noe i tarmen. Eller så tror jeg han har vondt i rygg/hofter da han også går ekstremt tregt på tur. Men han ser noe pjusk ut, veldig usikker.

Han roet seg helt ned når jeg lot han sove i senga i dag tidlig, vi har sånn tempurmadrass og virka som han hadde vondt et sted så tenkte det kunne hjelpe, noe det gjorde 

Anonymkode: 870c4...35f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blinker dyrlege  pling pling

Anonymkode: 7855c...2d9

• Nyttig 2
Skrevet

Hvis han spiser, drikker og gjør fra seg begge deler kan det nok vente til i morgen. Men hadde helt klart tatt kontakt med dyrlege da, ja. 

Forøvrig tenker jeg dere må passe mye bedre på alt slags ting han kan spise når dere vet det er et problem. Er kanskje unødvendig å si, men det kan vel ikke sies nok?

• Liker 3
Skrevet
svartkatt skrev (14 minutter siden):

Hvis han spiser, drikker og gjør fra seg begge deler kan det nok vente til i morgen. Men hadde helt klart tatt kontakt med dyrlege da, ja. 

Forøvrig tenker jeg dere må passe mye bedre på alt slags ting han kan spise når dere vet det er et problem. Er kanskje unødvendig å si, men det kan vel ikke sies nok?

Legger også merke til at han er veldig snørrete, hører det når han puster og er mye væske fra nesa. 

Vurderer å ringe bare for å høre, men skal ihverfall sjekke temperaturen hans jevnlig. 

Ja har blitt mye bedre på det, jeg vet ikke engang hvor han har funnet denne posen da vi gjemmer alt av søppelpose osv i skap så han ikke får tak i det. 

• Hjerte 1
Skrevet

Normaltemperatur er mellom 37,5 – 39 grader. 40 grader regnes som feber, og ved 42 grader er tilstanden farlig.

Anonymkode: 6c0db...00d

• Liker 1
Skrevet

Dyrlegen ville ha han inn så han er på røntgen nå. De syns han virker stabil og alt virker ok, men skal sjekke buken for om han kan ha svelget noe 😕 ellers mener de han bare kan være småsyk eller at han har smerter i ryggen 

• Hjerte 1
Skrevet

Om det viser seg at han har noe i tarmen hvor forsvarlig er det av meg å la han operere? Frisk hund, men som har vært mye syk det siste halve året og snart 12. vanskelig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det viser seg at han har noe i tarmen hvor forsvarlig er det av meg å la han operere? Frisk hund, men som har vært mye syk det siste halve året og snart 12. vanskelig 

Tenker dyrlegen er rette til å vurdere dette du er jo der🤭

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker dyrlegen er rette til å vurdere dette du er jo der🤭

Nei spurte om det og hun var usikker 

Skrevet

Mye syk..vel, du kjenner hundens plager i det siste året. jeg ville ant. ikke ha gjort det. Tenk mer på hunden enn deg selv. Det handler om dyrevelferd, et verdig liv. 

Anonymkode: 6c0db...00d

• Liker 1
Skrevet

Dyrlegen kunne ikke se noe på bildene; mye luft som bare kan være tilfeldig eller at noe sitter fast. Skal ta ultralyd og mer prøver i morgen og se an formen hans over natta 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...