sicario Skrevet 29. januar 2023 #21 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Har vært mye i USA, i mange stater. Bodde også 3 år i USA tidligere. Aldri hatt noen negative erfaringer med politiet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #22 Del Skrevet 29. januar 2023 Hvis du mot all formodning skulle bli stoppa av politiet i USA, bare pass på at de ikke tror du prøver å ta frem et våpen. Hold hendene så de kan se dem. Om du blir stoppet i bil, hold hendene på rattet. Om du blir stoppa på gata, ikke stikk hånda i innerlomma for å sjekke mobilen. Også bare gjør du som de sier. Anonymkode: cfb3c...a35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #23 Del Skrevet 29. januar 2023 Ikke vær en plagsom tulling som skal motsette deg alt og filme dem opp i trynet mens du ref til lover du ikke har greie på så går det som oftest bra. Gi dem det de spør etter, vær hyggelig så vil du få respekt tilbake. Anonymkode: b0a4b...0d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 29. januar 2023 #24 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Jeg tror det viktige å huske på, er at politiet i USA i stor grad opplever frykt, i mye større grad enn politi noen andre steder i verden. Det er denne generiske frykten som er problemet. Noe kunne sikkert vært løst med trening og opplæring, men faktum handler om politiets og lovens posisjon i samfunnet. Javnt over , som turist, bekymrer jeg meg ikke over amerikansk politi, selv om jeg er veldig bevist at forutsetningen er at de forstår at jeg er turist. Det er lett å kritisere politiet, men posisjonen deres er ofte mye nærmere det vi kaller vektere, og de lever i et samfunn der det er mengder av «Karens», både menn og kvinner, som er lovlig bevæpnet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 29. januar 2023 #25 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg har reist mye i USA gjennom mange år. Det er grunn til å være varsom i møte med forskjellige politimyndigheter, men det er ikke veldig komplisert. Her er noen grunnregler: 1: Vær høflig. Vis med tydelighet at du respekterer rollen som vokter av loven. Tiltal alltid betjenter som Officer. 2: Vis alltid begge hendene dine. Snakke med rolig og tydelig stemme. Fortell at du er ubevæpnet. 3: Følg kommandoer og bruk rolig stemme og si akkurat hva du har tenkt å gjøre. «I am reaching for my wallet.» «I am going to collect my insurance card from the glove compartment.» Gjør akkurat hva du beskriver med rolige bevegelser. Det er VELDIG liten sjanse for at noe skal inntreffe akkurat deg, men dette er gratis forsikringer som gir ekstra sikkerhet og som politiet også setter pris på. De har et farlig yrke og de setter pris på at du jobber sammen med dem og gir felles trygghet. Håper dere får en fin reise. USA er et herlig land å reise i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #26 Del Skrevet 29. januar 2023 Ta det med ro, det inntrykket noen i Norge har er preget av venstrevridde journalister. De vet hva de driver på med der borte. Anonymkode: bdfbd...436 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. februar 2023 #27 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 19.29): Ta det med ro, det inntrykket noen i Norge har er preget av venstrevridde journalister. De vet hva de driver på med der borte. Anonymkode: bdfbd...436 Eh nei, det er definitivt reelle problemer der borte. Men selv de psykopatiske maktgale politifolkene henretter ikke folk på åpen gate uten videre. Er man rolig og høflig og gjør det man blir bedt om, så går det bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #28 Del Skrevet 2. februar 2023 Ja hvis du ikke er hvit er det desverre god grunn til å være redd for politiet i USA. Anonymkode: 0aba8...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #29 Del Skrevet 2. februar 2023 Du er skadet av media, det er derfor du har disse tankene. Oppfør deg som folk, vær nykter når du kjører, følg fartsgrense og skilting som du (forhåpentligvis) gjør hjemme. Sønnen har bodd 15 år i USA, har aldri blitt stoppet, ikke kona heller og ingen av oss som besøker ham har noen sinne på våre «roadtrips». Anonymkode: 2532b...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #30 Del Skrevet 3. februar 2023 Min erfaring (velutdannet, velstående middeladrende hvit mann) etter mange og tildels langvarige opphold i USA, er at politiet er preget av en militant, uvennlig og mistenksom kultur. Det er kanskje ikke så rart i et land som til enhver tid oppbevarer over én prosent av befolkningen i fengsel. Man risikerer selvsagt ikke noe så lenge man er lovlydig og ellers oppfører seg demonstrativt ydmykt og servilt i kontakt med politiet, men personlig får jeg nesten samme følelsen i USA som i militærdiktaturer som Burma, Paraguay og Guatemala Anonymkode: 687b8...ca8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #31 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 0.35): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Du bør heller ha mer angst for hvor mye du lar deg påvirke av media. Media tar frem de mest ekstreme historiene og krydret de opp litt for å skremme folk. De fleste mennesker er ok og verden er ikke bare slik vi leser om. Anonymkode: 81826...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #32 Del Skrevet 7. mai 2023 Jeg ville heller vært langt mer bekymret for hva som foregår innenfor NORSK politi hele året. I stedet for noen få måneder som du kanskje skal tilbringe i Statene. Selv norske politifolk i Norge oppfører seg verre enn hjerne-skadede folk på anabole steroider, for eksempel i Kongsberg nylig. Ingen av politifolkene i den situasjonen valgte å gripe inn da volden foregikk, tvert imot! Politiet brukte gladelig vold også mot skrekkslagne vitner som forsøkte å stoppe politiets voldsorgie før liv gikk tapt. I tillegg var jo politiet selvfølgelig klar over at deres egen oppførsel ikke var akseptabel, og derfor forsøkte de å slette alle videoer av handlingene deres. Ingen av disse politifolkene forsøkte å rapportere om lovbruddene i ettertid heller. De valgte heller å øke antallet lovbrudd, med deres falske rapporter og falske anmeldelser. Politiet driter jo en marsj i om deres egne kriminelle handlingene har potensiale til å ødelegge fremtiden til to uskyldige unge menn. I timene og dagene / ukene etter denne hendelsen hadde samtlige av disse politifolkene anledning til å fortelle hva som egentlig hadde skjedd. Men i stedet valgte de heller å dekke over hele saken. Da valgte taushet framfor ærlighet. Anonymkode: 4419f...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 7. mai 2023 #33 Del Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 0.35): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Politiet i USA er langt bedre å ha med å gjøre enn norsk politi...og de stempler deg ikke for livet som følge av noen tvangstanker de selv har, som norsk politi gjør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #34 Del Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 0.35): Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Kjøp deg våpen......skyt først og spør etterpå, god tur! Anonymkode: a2bbe...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agaton Skrevet 7. mai 2023 #35 Del Skrevet 7. mai 2023 On 1/29/2023 at 12:35 AM, AnonymBruker said: Skal på biltur om noen måneder. Før trodde jeg at politiet er bare farlig for svarte. Nå har svarte politimenn drept svart person i Memphis. Jeg så video der hvit politimann tar halsgrep på hvit politikvinne fordi hun prøvde å beskytte mistenkt mot vold. Det finnes så gærne politifolk med ett par ukers politikurs. Jeg får nå angst av å treffe på politi. Anonymkode: adceb...957 Er Texas minst 4 ganger pr år. Har blitt stoppet av trafikkpolitiet et par ganger. De er gjennomsnittlig kanskje en tanke mer brautende enn politi i Norge, men jeg har bare sagt "I am from Norway, Sir. Here are my papers" - og begge gangene har det at jeg er norsk blitt et tema. Sist gang snakket vi om "speed limits" - jeg kjørte bittelitt fort. fikk ikke bot men en streng beskjed om å holde meg til fartsgrensene. Ikke vær redd, men sørg for å spille på lag om du snakker med dem. Ikke vær vrang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #36 Del Skrevet 7. mai 2023 Haha, folk i kommentarfeltet her som bare "ikke gjør noe kriminelt". Følg med i verden, a! Hvis du er hvit og turist, synes det veldig. Du vil sannsynligvis ikke få noe som helst problem med politiet - stoppes du er det mer sannsynlig at de vil slå av en prat - spesielt i rurale strøk. I byen er det dårlig dekning av politi i strøk der hvite, rike turister ferdes, og heller altfor mye politi der mørkhuda og fattige ferdes. Hever oppklaringsprosenten, vet du. Next year's budget, etc. Er forsåvidt sånn i Norge også, det er beviselig mer kriminalitet på Vestkanten, men politiet patruljerer Østkanten opp og ned og i mente fordi det ikke er pappagutter med advokater der. Ikke bekymre deg. Bekymre deg heller på vegne av USAs innbyggere, som sliter massivt med dette her. Og skulle du møte en fiendtlig innstilt politibetjent, bare dra på med yår wørst nårwidjen ækksent, bicøs yår djøst a rili dømb turist. Anonymkode: ed243...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #37 Del Skrevet 7. mai 2023 Det vanskelig å si. Bør politiet være redde for deg? Hvem vet. USA er det vestlige landet der flest politifolk blir drept på jobb. Overlegent flest. Politiet i norge rykker ut på oppdrag med 99,9999% visshet om at de kommer hjem til middag. I USA er sjansen for at en politimann overlever et oppdrag nede i 70-75%. Det gjør noe med tilnærmingen til oppdraget. I USA er alle væpnet til tennene. Politi, kriminelle og vanlige folk. Da sier det seg selv at man ikke slår av en prat med personen man skal arrestere, slik man gjør i Norge. Man behandler alle man møter på som om det står om livet. Og det gjør det jo. Anonymkode: 7c097...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #38 Del Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vanskelig å si. Bør politiet være redde for deg? Hvem vet. USA er det vestlige landet der flest politifolk blir drept på jobb. Overlegent flest. Politiet i norge rykker ut på oppdrag med 99,9999% visshet om at de kommer hjem til middag. I USA er sjansen for at en politimann overlever et oppdrag nede i 70-75%. Det gjør noe med tilnærmingen til oppdraget. I USA er alle væpnet til tennene. Politi, kriminelle og vanlige folk. Da sier det seg selv at man ikke slår av en prat med personen man skal arrestere, slik man gjør i Norge. Man behandler alle man møter på som om det står om livet. Og det gjør det jo. Anonymkode: 7c097...673 Fy f.....Det å besøke USA høres mindre og mindre fristende ut. Anonymkode: 8b3b0...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. mai 2023 #39 Del Skrevet 7. mai 2023 Ville styrt unna USA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå