Gå til innhold

Tilbakevendende UVI 😭

Fremhevede innlegg

Skrevet

D-mannose tilskudd er bedre enn tranebær, evt en kombinasjon av de to.

Noen ganger må antibiotika til, for å drikke det vekk funker bare til et visst punkt. Føles som om betennelsen bare ligger i dvale.

Har du sjekket nyrene? Har du noen smerter der, eller kjenner lett trykk derfra når du drikker?

Anonymkode: d7655...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på 1-2 antibiotikakurer i måneden i flere år, noen ganger gikk det opp i nyrene også. Prøvde ALT, også homeopat. Tranebærkapsler og juice var bare tull (for meg). Fikk et nytt liv etter jeg startet med d-mannose, og har bank i bordet ikke hatt det siden😊 (8 år) Tar 1-2 kapsler hver dag forebyggende. 

Anonymkode: d2e56...914

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Mitt tips er, gå alltid på do innen 15 minutter etter sex. Drikk mye å gå på do ofte.

Jeg hadde ofte uvi før, å får det med en gang jeg har glemt å gå på do etter sex

Anonymkode: 55c76...56b

Men nå står det jo i innlegget til TS at hun ikke er seksuelt aktiv, så da er det nok ikke så mye å hente der.

Anonymkode: 10597...16c

Skrevet

Jeg slet med det samme i fjor, jeg hadde UVI 3 ganger på 4 måneder. Det hang sammen med syklusen min, for jeg fikk UVI-symptomer samtidig som jeg fikk mens. Trodde det var menssmerter, men smertene kom fra blæren. Hadde aldri sviing når jeg tisset, men var tissetrengt hele tiden også var det de «menssmertene» (kjennes helt likt ut). Jeg var på undersøkelse med kontrastvæske, men de fant ikke noe av betydning, kun små nyresteiner som ikke var nødvendig å gjøre noe med. Ingen endringer i hygiene, sex eller kosthold/rutiner ellers. Merkelige greier, gav seg forøvrig etter de 3 gangene på rappen og ikke hatt det siden. Jeg fikk Hiprex, har du fått det? 

Anonymkode: 2336f...169

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal til legen etter helgen, da blir det å forlange mere utredelse. Er det jeg også mistenker det kan være hos meg, siden jeg sliter med andre tilbakevendende infeksjoner som jeg skal få annen type behandling for. Vil høre hva legen sier først :)

Anonymkode: 4dfeb...061

Meget fornufitg å vente til du har vært hos lege og tatt prøver. Vær så snill å ikke stol på noen på et nettforum som forteller deg at de vet hva du har og at de kan hjelpe deg!

Anonymkode: 1df39...863

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg slet mye med tilbakevendende UVI i en periode på et par år, jeg var i likhet med deg på diverse undersøkelser som CT, uroskopi og blærescanning uten at de fant noe galt. Jeg ble bedre av å kutte ut alt av sukkerholdig drikke, spise mindre sukker, drikke mye vann hver dag og skifte over til vanlige bomullstruser. 

Anonymkode: f88f9...05c

Drikker ikke sukkerholdige drikker med unntak av melk og juice nå ved UVI, drikker mye vann og går kun med bomullstruser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har det blitt tatt opp med legen om det kan være endometriose på blære eller i området? 

Anonymkode: b9e48...a07

Skal høre om det, for selv om flere gynekologer sier alt er fint, sliter jeg enda med mye mensensmerter, smerter/plager før, under og etter mensen etter 25 år

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva med østrogen? Jeg fikk UVI av å ta østrogenhemmende medisin. Lavt østrogen gir mindre motstandsdyktige slimhinner eller noe sånt. Går du på prevensjon?

Anonymkode: 20a65...e1d

Går ikke på prevensjon, er ikke seksuelt aktiv å tåler dårlig hormon prevensjon generelt etter mye prøving og feiling. Skal uansett skrive det på listen til legetimen, kommer til å forlange undersøkelser av underlivet for å ta ulike tester. 

Skrevet

Har skrevet opp Hiprex og andre tips dere har kommet med, takk 😊

Er ikke seksuelt aktiv, har ikke vært det på flere år, problemet ligger derfor ikke der. 

Samme med væskeinntak, drikker det jeg skal i løpet av dagen å går på do så snart jeg merker jeg må på do. Har appelsinjuice stående også. Tranebær hjelper ikke på meg. 

Bruker bomulls truser og tørker meg som anbefalt, har også god hygiene uten å vaske underlivet i hjel med for mye såpe slik at ph verdien blir ødelagt. Føler jeg gjør det jeg kan på egen hånd.

Dessverre er jeg generelt en komplisert pasient med en vanskelig sykdomshistorie. Jeg har prøvd å la det gå over av seg selv med mye, som oftes går det til det at jeg må ha antibiotika, da gjerne lengre og kraftigere kur enn folk generelt. Jeg får mye symptom trykk, å med min historikk og helse, er de redd det skal gå over til sepsis osv. Derfor får jeg antibiotika så ofte.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Meget fornufitg å vente til du har vært hos lege og tatt prøver. Vær så snill å ikke stol på noen på et nettforum som forteller deg at de vet hva du har og at de kan hjelpe deg!

Anonymkode: 1df39...863

På Kvinneguiden er jo slike ting i mot reglene. En pasient skal kun forholde seg til det legen sier og ikke hva den alternative doktor X og alternativ behandler Y kommer med om hjelpe her på forumet.

Disse er også rapportert til moderator.

Anonymkode: 32205...14e

Skrevet

Jeg sleit med det samme! Vet ikke hva det var som fungerte, mulig en kombinasjon. Men nå har jeg ikke hatt det på et år, og for meg er det mye. 

Barbere underliv sjeldent, bruke undertøy i bare naturfiber (bomull, bambus), drikke masse vann og gå på toalettet ofte. 

Anonymkode: 97323...01d

Skrevet

Antibiotika mater bare viruset som gir deg uvi, så det blir verre i lengden. 

Anonymkode: 82bac...411

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På Kvinneguiden er jo slike ting i mot reglene. En pasient skal kun forholde seg til det legen sier og ikke hva den alternative doktor X og alternativ behandler Y kommer med om hjelpe her på forumet.

Disse er også rapportert til moderator.

Anonymkode: 32205...14e

Det er jo så selvmotsigende. Folk legger ut for å få andre tips enn legen så blir det rapportert  

Anonymkode: 82bac...411

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med østrogen? Jeg fikk UVI av å ta østrogenhemmende medisin. Lavt østrogen gir mindre motstandsdyktige slimhinner eller noe sånt. Går du på prevensjon?

Anonymkode: 20a65...e1d

Dette.

Jeg kunne selv ha skrevet det som ts har (utenom det med helseutfordringer utenom). Jeg slet i mange år og prøvde "alt", var hos 3 forskjellige urologer og undersøkelser utenom.

Så sluttet jeg av andre årsaker på P-piller, og uvi plagene mine forsvant... Begynte senere på ny prevensjon, men måtte slutte for uvi plagene kom tilbake 🙃 Så det er verdt å prøve! 

Hvis ikke dette gjelder deg ts, så beklager jeg at jeg "kuppet tråden". Men jeg prøver å få dette frem i hvert innlegg jeg kommer over, i tilfelle det kan hjelpe noen andre som sliter som oss! 🫣 ❤

Anonymkode: aa7f3...2f6

Skrevet

Ryddet for helseskadelig innlegg og innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer, samt svar til dette. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Du kan prøve UrinCUR også hvis du er åpen for "alternativ" behandling. Er ikke så alternativ, men noen vil sikkert si at det ikke virker. 

Anonymkode: f6f4c...cf7

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Be fastlegen din om hiprex. Drikk mye vann, gå på toalettet rett etter sex. Og god bedring.

Anonymkode: 9bea0...92b

Hiprex er sikkert fint for de som ikke merker til bivirkningene, men slik jeg har forstått, er det veldig vanlig med bivirkninger. Som er ekstremt hyppig vannlatning, munntørrhet, stram lukt av urin og underliv. Følte meg som en 90-åring når jeg gikk på det. 

TS, går på du på prevansjon? Jeg har slitt med UVI slik du beskriver i svangerskap, og når jeg har har hatt spiral. Har da blitt utredet på samme måte som deg, men aldri funnet noen årsak. Helt til jeg tok ut spiralen og UVI’n ble borte med det samme, og har heller ikke kommet tilbake. 

Til dere som sier at hun ikke bør ta AB, vet dere hva som skjer med ubehandlet UVI? Ikke heldig at det går opp til nyrene! 

Skrevet

Ta tranebær med c vitamin daglig og kutt fullstendig ut sukker

Anonymkode: b00c5...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...