Gå til innhold

Gravidtrening, tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i 3 trimester. Ikke særlig trent fra før. Kan dere komme med noen tips til øvelser? Hva burde man trene/ ikke trene? 

Anonymkode: 737d7...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått tur, gjerne så du blir varm/svett. Vet eventuelt ubehag roer du ned. 

Går du på et treningssenter ville jeg spur de som jobber der om tips. 

Anonymkode: 41086...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia Seeberg har et fint onlinekurs. Du kan også sjekke ut Hedvig Bang. 

Det er kjempefint å trene styrke som gravid, men det må tilpasses både dine forutsetninger og kroppens endringer 

 

 

Anonymkode: 154b3...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maren Erdvik har kommet med noe nytt for gravide som ønsker å trene. Hun er gravid selv så øvelsene vises av en som er gravid.

Ellers er det å få pulsen opp litt veldig fint, enten på spinningsykkel, mølle, ute, romaskin (obs: teknikken blir annerledes som gravid). 

Styrkeøvelser for overkroppen, spesielt rygg og bryst er viktig for perioden etter fødsel med mye bæring, amming osv. Roing i slynge, sittende roing, skråbenk med manualer, enarmsroing, skulderpress er fine øvelser. 

Ellers er boka som heter "frisk graviditet" en anbefaling. Jeg har brukt øvelser fra den gjennom to svangerskap og periodene etter fødsel før jeg var tilbake i normal trening igjen.

Endret av Kicki_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicki_90 skrev (9 timer siden):

Maren Erdvik har kommet med noe nytt for gravide som ønsker å trene. Hun er gravid selv så øvelsene vises av en som er gravid.

Ellers er det å få pulsen opp litt veldig fint, enten på spinningsykkel, mølle, ute, romaskin (obs: teknikken blir annerledes som gravid). 

Styrkeøvelser for overkroppen, spesielt rygg og bryst er viktig for perioden etter fødsel med mye bæring, amming osv. Roing i slynge, sittende roing, skråbenk med manualer, enarmsroing, skulderpress er fine øvelser. 

Ellers er boka som heter "frisk graviditet" en anbefaling. Jeg har brukt øvelser fra den gjennom to svangerskap og periodene etter fødsel før jeg var tilbake i normal trening igjen.

Ja, Frisk Graviditet er fin! Jeg låner den på biblioteket akkurat nå, TS kan sjekke om de har den der.

Anonymkode: bea0d...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...