Gå til innhold

Hva har dere i kjøleskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere alltid i matskap, kjøleskap og fryser? Tenker dere på at dere alltid skal ha mulighet til å slenge opp et måltid? Jeg har alltid brød og pålegg og da trenger jeg i prinsipp ikke å gå sulten (selv om brødskive ikke er så spennende..). 

Anonymkode: db1d1...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jarlsbergost, smør, naturell yoghurt, vårløk, hvitløk og gulrøtter.

Anonymkode: 9b9fc...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød, melk, egg, smør i kjøleskapet. Alltid.

I fryseren er det som regel alltid kylling, grønnsaker og noen pastaretter som kan slenges opp i gryta og varmes på 15-20 min. Veldig kjekt hvis jeg kommer litt senere hjem fra jobb og må lage kjapp middag før ettermiddagskjøret med aktiviteter på barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har dere alltid i matskap, kjøleskap og fryser? Tenker dere på at dere alltid skal ha mulighet til å slenge opp et måltid? Jeg har alltid brød og pålegg og da trenger jeg i prinsipp ikke å gå sulten (selv om brødskive ikke er så spennende..). 

Anonymkode: db1d1...ffa

I skap: hvetemel og grovt mel, soyasaus, teriyakisaus, øystersaus, popkorn, forskjellige toroposer med supper og sauser, sukker, gjær av forskjellig slag, bakekakao, oboypulver, ris, kaffe, te, tørr pasta.

I godteskapet: alltid ostepop, smash og en sjokoladeplate samboer liker. 

Kjøleskap: Havremelk, smør, egg, sweet chili saus, kremfløte(som oftest oatly sin), smør, ost, salsasaus, gulrøtter, vanlig løk, rødløk, hvitløk, vårløk, chili, isbergsalat, agurk, tomat, poteter, syltetøy av forskjellig slag. 
 

I frys: smoothiepakker, selvplukkede bær, fryste grønnsaker, rundstykker, iskrem, ispinner, isbiter, kjøtterstatninger av noe slag, som oftest viltkjøtt. 
 

Anonymkode: 30078...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok mat i hus til at 5 personer kan spise greit i hvert fall i 2 uker.

I kjøleskapet: Melk, gulost, smøreost, div kjøttpålegg, majones, et par sorter syltetøy, egg. rømme/creme fraiche. yoghurt, meierismør, bremykt, ketchup, sennep, chilisaus, div asiatiske sauser.

Grønnsaker: alltid poteter, gulrot, gul og rød løk, salat, paprika, agurk + div annet innimellom.

Frukt, stort sett alltid epler og klementiner/appelsin. Variabelt av annen frukt/bær

Fryseren: Div kjøtt og fisk, stort sett nok til 10-15 middager. Frosne grønnsaker, bær og syltetøy. 2-3 brød og div bakst(varierer hva og hvor mye)

Tørrvarer: Div pasta og ris, litt Toro gryteretter, supper og sauser. Litt hermetikk(tomater, erter, mais, ananas) bogskinke, kokosmelk. Diverse krydder, eddik og oljer. Fond/buljong. Kaffe og te, Knekkebrød og litt kjeks.

Ulike typer mel, havregryn, frø og nøtter. Sukker, sukrin/finesse, sukrinsirup, honning, div hevemiddel til baking. vaniljepulver/ekstrakt, kokesjokolade/kakao

Anonymkode: a5f90...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangspunktet alt jeg trenger til frokost, lunsj og middager for opp 14 dager, da jeg handler annenhver uke.

Det jeg alltid har er; egg, en mengde grønnsaker (avokado, brokkoli, løk i ulike varianter, gulrøtter, poteter, søtpotet, vårløk, salat, paprika, kålrot...og ellers det som er planlagt til måltider), hellemans majones, pesto/tapenader/senneper, spekemat, mozarella, fetaost, tofu, smør, creme fraiche, rømme, fløte, hummus.

Har i tillegg to fulle frysere, så kjøtt og fisk tas opp til bruk. 

Og en mengde tørrvarer som jeg orker å begynne å ramse opp en gang. Sikkert 10 typer mel, en rekke varianter av gryn, linser, 20+ sauser... 

Anonymkode: 1f984...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matskap ; alt mulig til baking, pasta, ris, suppe-og gryteposer og div andre toroting, hermetikk dvs alltid mais, tomatbønner, linser, tomatpure , hakket tomat, litt kjeks, havregryn. 

KJøleskap ; melk, pålegg, smør, egg, løk, gulrot er basis, det har jeg alltid. Ellrs varierer det. 

Fryser ; frosne bær og grønsaker, litt iskrem og medisterfarse er det eneste som er fast der. Ellers varierer det etter sesong og anledning. Akkurat nå er det modent for å fylle på litt etter at julematen er stort sett fortært. 

Anonymkode: 2ac18...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt sett 

i kjøleskapet hjemme er det ost

( gjenta to ganger og hyl så : og ost ost ost ost ost ost ost ost ost.  Og ost ost ost ost ost ost ost ost ost)

i skap

pasta og knekkebrød, mel, krydder, sukker 

I frysern

pizza og kake og grønnsaker og noe rare greier helt innerst

Anonymkode: b8ffd...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap: havremelk, smør, egg, blåbærsyltetøy, minileverpostei, nøttesmør, bær/frukt (liker de best kalde), gulrot, vårløk, bacon, rent kjøtt/fisk, avokado, en grønn bladsalat som ruccola eller spinat. 

I skap: mer havremelk og nøttesmør, nøtter, kikerter, linser og bønner (både tørre og på kartong), quinoa, tomatsaus, pasta, tørre urter, kanel, kardemomme, salt, pepper, havregryn, chiafrø, kakaonibs, knekkebrød, extra virgin olivenolje, grønnsaksjuice, te, kaffe til besøk. 

Har ikke fryser. 

Dette er varer jeg alltid har, bruker daglig eller flere ganger i uka og som jeg lett kan lage noe ut av. Men jeg varierer jo med annen mat også. 

Anonymkode: ca581...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...