Gå til innhold

Blir konstant mobba


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange av dere vet hvem jeg er men nå er jeg rimelig lei. Kort sagt har jeg blitt ganske grovt mobba hele livet, kan ikke huske sist noen var genuint grei mot meg bortsett fra familie og venner jeg har kjent i årevis. Jeg blir konstant bombadert med meldinger på sosiale medier om hvor stygg jeg er, at jeg bør henge meg og at mora mi burde tatt abort. Får høre minste 2-3 ganger i uka at jeg ser ut som om jeg har downs syndrom og at det beste hadde vært om jeg døde i magen. Er så sinnsykt lei og deppa og vet ikke hva jeg skal gjøre. Uansett hvor mange ganger jeg blokkerer folkene som sender slike meldinger så kommer det nye folk like raskt å slenger samme kommentarerne. Hadde jeg fått slengt slike kommentarer en gang i året hadde jeg klart å ignorere det, men når det har pågått i årevis flere ganger i uka, begynner man å tro på det selv. Selvtillita mi er helt fucked, hater meg selv som faen og har ikke peiling på hvordan jeg skal komme meg opp fra denne gropa. Noe tips? Er legit helt desp etter å ha det litt bra. 

Anonymkode: 2e6d5...08a

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok logga av alle sociale medier om dette skjedde meg. Og ikke akseptert venneforespørsel fra folk som åpenbart ikke er venner.

Hvor gammel er du...? Og hvor gammel er de som sender sånt, er det samme folk hele tiden eller mange?!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vinterskog said:

Jeg hadde nok logga av alle sociale medier om dette skjedde meg. Og ikke akseptert venneforespørsel fra folk som åpenbart ikke er venner.

Hvor gammel er du...? Og hvor gammel er de som sender sånt, er det samme folk hele tiden eller mange?!

Forskjellige folk hver gang. Jeg selv er 21 har ikke peiling på hvor gamle de er. 

Anonymkode: 2e6d5...08a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde anmeldt. Så hadde jeg gjort om innstillingene slik at det er kun venner som kan kontakte deg, det fins på instagram. Jeg har gjort det selv, selv om jeg får meldinger av et annet slag. Hadde heller ikke åpnet meldinger fra fremmede. Jeg gidder heller ikke åpne meldingene i «forespørsel» innboksen. 

Anonymkode: 34abd...fec

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde begynt med å ta skjermdumper av alt for å samle bevis. Si fra om du trenger hjelp til å finne identiteten til folk.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på sosiale medier siden det er forskjellige folk hver gang? Hvordan finner disse folkene deg?

Hvis de kommer fra sosiale medier som tiktok eller instagram, så ville jeg nok tat en pause fra dette og heller gått til psykolog. Helsa di er viktigere enn alt annet, husk det!

Håper du finner ut av det, hørtes jævlig ut! Skjønner ikke hva godt folk får ut av å mobbe andre😢

Anonymkode: 31833...bd1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på deg selv ❤️ Mental helse: 116123 ❤️

Screenshot_20230128-184504_Chrome.jpg

Endret av Tradegy
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett alle kontoer og opprett nye for bare ekte venner, og/eller blokkér for meldinger fra ukjente. Det finnes en app som heter nettopp, som kan gi deg litt råd og veiledning. 
Håper det bedrer seg snart. ♥️

Anonymkode: b5dec...dd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange av dere vet hvem jeg er men nå er jeg rimelig lei. Kort sagt har jeg blitt ganske grovt mobba hele livet, kan ikke huske sist noen var genuint grei mot meg bortsett fra familie og venner jeg har kjent i årevis. Jeg blir konstant bombadert med meldinger på sosiale medier om hvor stygg jeg er, at jeg bør henge meg og at mora mi burde tatt abort. Får høre minste 2-3 ganger i uka at jeg ser ut som om jeg har downs syndrom og at det beste hadde vært om jeg døde i magen. Er så sinnsykt lei og deppa og vet ikke hva jeg skal gjøre. Uansett hvor mange ganger jeg blokkerer folkene som sender slike meldinger så kommer det nye folk like raskt å slenger samme kommentarerne. Hadde jeg fått slengt slike kommentarer en gang i året hadde jeg klart å ignorere det, men når det har pågått i årevis flere ganger i uka, begynner man å tro på det selv. Selvtillita mi er helt fucked, hater meg selv som faen og har ikke peiling på hvordan jeg skal komme meg opp fra denne gropa. Noe tips? Er legit helt desp etter å ha det litt bra. 

Anonymkode: 2e6d5...08a

 

Anmeld de, og du skal vite at jeg har medfølelse for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste du må vite er at det er de folka som sender deg sånne ytringer er de det er noe i veien med. Det er null empati og forståelse for akseptabel oppførsel. Vær sterk og vit at det er du som er den normale her, som reagerer på sånne ondskapsfulle ytringer. Du bør også anmelde det der fordi det går under hatytringer. Ellers syns jeg du får gode råd her, så vurder hvilke some du vil være på og Innstill sånn at bare venner og familie ser det du legger ut. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mange av dere vet hvem jeg er men nå er jeg rimelig lei. Kort sagt har jeg blitt ganske grovt mobba hele livet, kan ikke huske sist noen var genuint grei mot meg bortsett fra familie og venner jeg har kjent i årevis. Jeg blir konstant bombadert med meldinger på sosiale medier om hvor stygg jeg er, at jeg bør henge meg og at mora mi burde tatt abort. Får høre minste 2-3 ganger i uka at jeg ser ut som om jeg har downs syndrom og at det beste hadde vært om jeg døde i magen. Er så sinnsykt lei og deppa og vet ikke hva jeg skal gjøre. Uansett hvor mange ganger jeg blokkerer folkene som sender slike meldinger så kommer det nye folk like raskt å slenger samme kommentarerne. Hadde jeg fått slengt slike kommentarer en gang i året hadde jeg klart å ignorere det, men når det har pågått i årevis flere ganger i uka, begynner man å tro på det selv. Selvtillita mi er helt fucked, hater meg selv som faen og har ikke peiling på hvordan jeg skal komme meg opp fra denne gropa. Noe tips? Er legit helt desp etter å ha det litt bra. 

Anonymkode: 2e6d5...08a

Jeg fikk høre det samme i over 20 år. Jeg forstår deg. 

Samle bevis, og anmeld dem. Blokker dem på sosiale medier etterhvert, eller logg av. Og konsentrer deg om familie og venner som du vet at er glad i deg. 

Det er de som er syke i hodet. Ikke du. 

Hold fokus på ting som du bryr deg om og som gjør deg gladere. 

Du er verdifull, enestående, unik, og vakker. 

Snakk med andre som opplever det samme, ev psykolog, lege. 

Gjør alt det du kan for å bygge opp deg selv❤

Anonymkode: 5101c...26d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta screenshotter og anmeld det. Du skal ikke finne deg i dette.

Når jeg tenker på en hevngjerrig måte så ville jeg ha opprettet en blogg eller lagt ut på internett scrennshottene med fult navn og alt. Når en arbeidsgiver søker på nett for å sjekke dem i en ansettelsesprosess så vil deres sanne jeg dukke opp. Karma....

Anonymkode: 4c75b...284

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig sperre sosiale medier for ALLE. helst slette alt sammen. Ta screenshots og anmeld. Og komme deg til psykolog, og kanskje ideelt sett flytte langt vekk fra den plassen du bor på og starte på nytt. 

Det er virkelig helt sykt. Jeg har sett bildene dine og du er over snittet attraktiv, men jeg skjønner jo godt at det er vanskelig å se det når du har blitt utsatt for dette. Du ser definitivt ikke ut som du har downs. Ikke litt engang. 

Men de som vil mobbe finner noe å mobbe for, de driter i lm det er sant det de sier. 

Du må unngå sosiale medier, sperre alle kontaktmuligheter, og ANMELDE. 

Og psykolog kjære deg. Vær så snill. Treningen er bra hvis det gir mestringsfølelse, men psykolog er mye viktigere. ❤️

Anonymkode: 2ad33...7f3

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært gjenom lignende, mitt råd er å anmelde det. Snakk med fastlege og be om henvisning til psykolog, for meg hjalp det å slette alt av sosiale media profiler i en periode. 
Sender deg en stor klem❤️ Det er ikke deg det er noe galt med - det er de som mobber det er noe alvorlig galt med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forskjellige folk hver gang. Jeg selv er 21 har ikke peiling på hvor gamle de er. 

Anonymkode: 2e6d5...08a

Har du mulighet til å flytte? Er det folk fra byen du bor i/området? Eller er det generelt k Norge? Hvordan startet mobbingen og hvorfor? 

Anonymkode: fff63...013

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abendstern

1. Kutt ut sosiale medier. Er jo bare idioter der uansett. 

2. Ikke la andre mennesker definere deg som person. 

3. Drittsekker vil du møte hele livet. For din egen del bør du ignorere dem, da de ikke fortjener din oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må virkelig sperre sosiale medier for ALLE. helst slette alt sammen. Ta screenshots og anmeld. Og komme deg til psykolog, og kanskje ideelt sett flytte langt vekk fra den plassen du bor på og starte på nytt. 

Det er virkelig helt sykt. Jeg har sett bildene dine og du er over snittet attraktiv, men jeg skjønner jo godt at det er vanskelig å se det når du har blitt utsatt for dette. Du ser definitivt ikke ut som du har downs. Ikke litt engang. 

Men de som vil mobbe finner noe å mobbe for, de driter i lm det er sant det de sier. 

Du må unngå sosiale medier, sperre alle kontaktmuligheter, og ANMELDE. 

Og psykolog kjære deg. Vær så snill. Treningen er bra hvis det gir mestringsfølelse, men psykolog er mye viktigere. ❤️

Anonymkode: 2ad33...7f3

Er du kjent TS? Sied du også skriver at mange vet hve du er - jeg er like gammel som deg og har ingen aning om hvem du er :) 

Er denne mobingen kun på SoMe eller irl også? Og hva kommer det av, det er jo litt spessielt om random folk skal skrive hat tik akkurat deg.

Anonymkode: 3bfc6...77a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forskjellige folk hver gang. Jeg selv er 21 har ikke peiling på hvor gamle de er. 

Anonymkode: 2e6d5...08a

Anmeld dem, dersom du ikke vet hvem det er som står bak profilene kan politiet fint finne det ut for deg! 
Jeg anbefaler også å flytte et godt stykke unna, slett profilene dine for en periode og lag deg nye med mer anonyme navn - så det ikke blir lett å finne deg. 
Psykolog etter at du har flyttet slik at du får hjelp til en god og ny start. 
 

Når det er sakt så aner ikke jeg heller hvem du er, men så er jeg 7 år eldre enn deg da.

Anonymkode: 1c6f3...3e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...