Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gjorde en kjempebrøler på jobb i dag. Sjefen vet det ikke ennå, men i morgen blir jeg nødt til å henne det. Hvordan i all verden gjør jeg det..? Gruer meg allerede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes noen som ikke har gjort en tabbe eller to i arbeidslivet... Det jeg råder deg til er å være ærlig og fortelle som det er, uten å unnskylde eller ¨forbedre¨ situasjonen på noe vis, man kommer lengst med ærlighet!

Det går bra skal du se!

Skrevet

Helt enig, fortell det på en ordentlig og ærlig måte. Ikke forsøk å bortforklare det. Jeg synes det sier mye om en person hvordan h*n reagerer i slike situasjoner. Det kan faktisk hende at sjefen får et godt inntrykk av deg hvis du håndterer dette bra.

Skrevet

Jeg ville rett og slett banket på døra til sjefen, gått inn og sagt: "Hør her, i går gjorde jeg en kjempetabbe som jeg synes jeg bør innrømme....." Og så ville jeg fortalt hva det gjaldt.

Skrevet

Fortell hva du har gjort, og hva du eventuelt kan gjøre for å rette det opp igjen om du kan. Jo før jo heller. Tabber gjør seg dårlig når de er feid under teppet, og alt kommer for en dag en gang.

Og de fleste har jo en tabbekvote å gå på da.

Skrevet

Det er alltid mye bedre at du innrømmer tabben ovenfor sjefen, enn at han hører det fra andre først.

Men morro er det ikke. Jeg har selv gjort tabber på jobben, og det er ikke morro å innrømme det. Jeg har i det minste hvert heldig med sjefene mine, og følt meg mye bedre etter å ha innrømmet tabbene og snakket med sjefen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...