AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #21 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Baby kommer bare over til meg, legger seg ofte oppå meg🤪 Anonymkode: 84502...bfe Start med egen seng, nok tull. Vær konsekvent, det er en del av å være forelder ☺️ Anonymkode: c2fa5...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #22 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Baby kommer bare over til meg, legger seg ofte oppå meg🤪 Anonymkode: 84502...bfe Kanskje greit å begynne prøve på litt rutiner da Anonymkode: 0f69d...552 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #23 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje greit å begynne prøve på litt rutiner da Anonymkode: 0f69d...552 Har rutiner som vi har hatt i månedsvis Anonymkode: 84502...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #24 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Start med egen seng, nok tull. Vær konsekvent, det er en del av å være forelder ☺️ Anonymkode: c2fa5...4f1 Baby blir redd i egen seng, hører det på gråten. Anonymkode: 84502...bfe
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #25 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Baby blir redd i egen seng, hører det på gråten. Anonymkode: 84502...bfe Derfor skal du sitte ved siden av til hen sovner. Kanskje du skulle trengt litt veiledning fra helsestasjonen? Anonymkode: c2fa5...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #26 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Derfor skal du sitte ved siden av til hen sovner. Kanskje du skulle trengt litt veiledning fra helsestasjonen? Anonymkode: c2fa5...4f1 Sitte ved siden av en hylgråtende baby??nei takk, jeg plukker opp barnet mitt og trøster! Anonymkode: 84502...bfe 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #27 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sitte ved siden av en hylgråtende baby??nei takk, jeg plukker opp barnet mitt og trøster! Anonymkode: 84502...bfe Har du ikke hørt om trøstetrappa og hvordan man kan trøste uten å ta opp babyen med en gang? Anonymkode: 0f69d...552
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #28 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Baby blir redd i egen seng, hører det på gråten. Anonymkode: 84502...bfe Redd? Tror du kanskje overfører en del egne tanker til babyen din. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har rutiner som vi har hatt i månedsvis Anonymkode: 84502...bfe Høres jo ikke slik ut Anonymkode: 0f69d...552 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #29 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sitte ved siden av en hylgråtende baby??nei takk, jeg plukker opp barnet mitt og trøster! Anonymkode: 84502...bfe Hehe. Bestill en time på helsestasjonen, tenker det er lurt du får litt veiledning - dette kommer bare til å bli verre slik du holder på. Høres ikke ut som at babyen din har særlig rammer å forholde seg til. Du må være konsekvent , men du er ettergiven. Og da får man er barn som driter i alt du sier og gjør Anonymkode: c2fa5...4f1 2
jabx Skrevet 29. januar 2023 #30 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe. Bestill en time på helsestasjonen, tenker det er lurt du får litt veiledning - dette kommer bare til å bli verre slik du holder på. Høres ikke ut som at babyen din har særlig rammer å forholde seg til. Du må være konsekvent , men du er ettergiven. Og da får man er barn som driter i alt du sier og gjør Anonymkode: c2fa5...4f1 Rammer?! TIL EN BABY??? 2
ms. Perfect Skrevet 29. januar 2023 #31 Skrevet 29. januar 2023 Jeg ligger ved siden av og legger ned igjen. Kan også holde baby nede ved at jeg holder rundt, men jeg gjør ikke det om han protesterer. Han som er 2,5 var mer urolig som baby og fikk turne litt, men jeg holdt han i armlengdes avstand. Han som er 11 mnd nå ligger stort sett roligere og sovner raskere, og bruker stort sett bare tid på innsovning om han er overtrøtt. Jeg ligger ved siden av. 2
kathen Skrevet 29. januar 2023 #32 Skrevet 29. januar 2023 Jeg har en liten en som ikke er så glad i å sove selv,jeg har alltid brukt bæreselen til han har sovna før jeg har lagt meg ned med han og deretter ligget helt til han "ruller" av meg selv og vil ligge på ryggen. Nå er han 1år og snart 5mnd og nå kan jeg legge meg i senga med han og han sovner mange ganger med amming bare. Så jeg tenker din lille kanskje trenger enda mer støtte for å finne ro. Noen ganger må jeg fremdeles putte han i bæreselen for han ikke finner roa. Tenker det er mot sin hensikt å skape avstand mellom dere,kroppskontakt gjør at man utskiller oxytocin og det beroliger. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #33 Skrevet 29. januar 2023 Koser, gjerne med å holde forsiktig fast. Synger veldig lavt eller lager sjj lyder. Helt naturlig å sove nær barna sine. Er et sært vestlig fenomen å legge dem i mørket på eget rom og kreve at de klarer seg selv til morgenen. I resten av verden sover folk med ungene sine Anonymkode: 92d14...af3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #34 Skrevet 29. januar 2023 Her er mini 11 mnd. Har tre barn og har samsovet med alle tre. Jeg ligger rolig ved siden av, og gir ikke respons. Sier at det er sovetid, og legget barnet ned. Holder rundt det for å hindre barnet i år snu seg og tulle rundt, men holder det ikke helt fast, så det får snudd seg om det virkelig vil. Så gjentar jeg at det er sovetid, legger barnet ned. Holder rundt det og synger en nattasang. Ingen av mine tre har vært enkle sovebabyer, spesielt ille med første og tredje. De har vært særdeles utholdende, holdt seg våken når andre babyer sovner fort. Nærhet, tålmodighet og svare på babyens behov og språk har gitt mest søvn til flest mulig hos oss. Anonymkode: b20c0...38f 1
Leselusa Skrevet 29. januar 2023 #35 Skrevet 29. januar 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #36 Skrevet 29. januar 2023 Min er 11 mnd og lik som din TS. Jeg ammer, bysser og bærer til hun sovner. Hun ligger ikke ett sekund rolig i senga... setter seg opp, reiser seg opp, krabber osv. Hun var tidlig veldig mobil. På natten kan det iblant funke å bare holde rundt men på kvelden går det nesten aldri hun blir bare sint. Har fast leggerutine hver kveld. Har forsøkt mange varianter av mer dagsøvn/mindre dagsøvn/tidligere/senere leggetid. Hun er helt lik uansett hvor våken eller trøtt hun er. Vi samsover pga hyppige oppvåkninger og behov for at jeg får sovet mest mulig likevel. Har ikke fått til egen seng ennå da våkner hun bare ennå oftere. Trøstetrappa er forøvrig prøvd her fra hun var liten baby det har nesten aldri annen effekt enn at hun blir hysterisk til jeg tar henne opp og ennå vanskeligere å roe etterpå. Anonymkode: 98b20...f8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #37 Skrevet 29. januar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Baby blir redd i egen seng, hører det på gråten. Anonymkode: 84502...bfe Hør på meg. Vet ikke om det er mulig men...jeg var sånn med førstemann, skulle trene opp til ditt og datt, skulle være konsekvent, skulle gå innog ut av rommet, skulle la ham gråte litt. Så kom andremann og jeg kapitulerte fortere. La oss på senga og sov sammen. Fikk litt erfaring og nå vet jeg at barna føler på vår rastløshet, de vet når vi prøver å lure oss unna, at vi ikke e "helt er med", når vi tenker på andre ting, når vi er stresset. Da blir de enda mer våken for de vet at så fort de sovner, hopper vi ut. Med tredjemann kapitulerte jeg med en gang, ga opp filmkveld, tenkte ikke på andre ting, vi koste oss og jeg så ham rett i øyne. Etter denne seanse sloknet han etter 5 minutt. Bare snudde seg og sovnet av seg selv. Anonymkode: 04732...89f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #38 Skrevet 29. januar 2023 Dere som foreslår veiledning på HS, eneste hjelp vi fikk der var "prøv å ha litt lenger våkentid før leggetid" som da ikke gjør baby noe roligere (altså det er nødvendig at hun er trøtt nok så rådet er jo ikke direkte feil men baby vil uansett ikke ligge ned uansett trøtthet) Anonymkode: 98b20...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #39 Skrevet 30. januar 2023 Når legger du babyen? Når står dere opp og hvordan sover baby på dagen? Anonymkode: 87080...e77
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #40 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hør på meg. Vet ikke om det er mulig men...jeg var sånn med førstemann, skulle trene opp til ditt og datt, skulle være konsekvent, skulle gå innog ut av rommet, skulle la ham gråte litt. Så kom andremann og jeg kapitulerte fortere. La oss på senga og sov sammen. Fikk litt erfaring og nå vet jeg at barna føler på vår rastløshet, de vet når vi prøver å lure oss unna, at vi ikke e "helt er med", når vi tenker på andre ting, når vi er stresset. Da blir de enda mer våken for de vet at så fort de sovner, hopper vi ut. Med tredjemann kapitulerte jeg med en gang, ga opp filmkveld, tenkte ikke på andre ting, vi koste oss og jeg så ham rett i øyne. Etter denne seanse sloknet han etter 5 minutt. Bare snudde seg og sovnet av seg selv. Anonymkode: 04732...89f Jeg har aldri hoppet ut, legger meg meg baby. Anonymkode: 84502...bfe 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå