Gå til innhold

Dere som samsover med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby eller lite barn under to år .

Hva gjør dere hvis baby bare tøyser rundt i sengen og ikke vil legge seg til å sove?

Anonymkode: 84502...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør ingenting, men sier kanskje "nå skal vi sove" og forsøker å stryke på ryggen.

Skrevet

Alle tre fikk leke litt. Det er bare hyggelig. Jeg slår av lyset og sier nå skal vi sove. 

Anonymkode: 04732...89f

Skrevet

Jeg legger meg med henne, hvis hun tuller legger jeg henne bare ned i sengen, sier natta og holder rundt henne.. noen ganger må jeg gjenta flere ganger, men sovner som regel innen 10 minutter :) 

Anonymkode: 87080...e77

Skrevet

Jeg ligger I sengen og gir lite oppmerksomhet. Kan synge litt og stryke på ryggen. Gir seg fort etter en runde tull når han ikke får respons på det 🙂

Anonymkode: 27146...6f4

• Liker 1
Skrevet

Hmm okey, det høres så lett ut når dere forteller hv

minister-mio skrev (4 timer siden):

Gjør ingenting, men sier kanskje "nå skal vi sove" og forsøker å stryke på ryggen.

ordan det er hos dere, men her kaster baby seg rundt, reiser seg, krabbe kaster seg mot kanten osv som er farlig, så jeg må foreta meg noe .

Så tolmodige dere andre er.

Jeg gjentar nå skal vi sove, og legger baby med, beny kjemper i mot. Må gjenta 1000 ganger, nå opp å vandre rundt med baby og prøve på nytt 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hmm okey, det høres så lett ut når dere forteller hv

ordan det er hos dere, men her kaster baby seg rundt, reiser seg, krabbe kaster seg mot kanten osv som er farlig, så jeg må foreta meg noe .

Så tolmodige dere andre er.

Jeg gjentar nå skal vi sove, og legger baby med, beny kjemper i mot. Må gjenta 1000 ganger, nå opp å vandre rundt med baby og prøve på nytt 

Hvordan klarer en baby å gjøre disse tingene? Mener du barn?

Anonymkode: c2fa5...4f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan klarer en baby å gjøre disse tingene? Mener du barn?

Baby er 10 mnd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Baby er 10 mnd. 

Kanskje justere litt på duppene hen har på dagtid hvis hver kveld er en slik kamp. Virker enten overtrøtt eller ikke-trøtt. Prøv å legg dere tidligere, og juster dupper. Prøv deg frem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg ligger I sengen og gir lite oppmerksomhet. Kan synge litt og stryke på ryggen. Gir seg fort etter en runde tull når han ikke får respons på det 🙂

Anonymkode: 27146...6f4

Heh, vår gir seg ikke. Kan holde på i timesvis med sparking og kloring. Utrivelig.

Anonymkode: 42301...d97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje justere litt på duppene hen har på dagtid hvis hver kveld er en slik kamp. Virker enten overtrøtt eller ikke-trøtt. Prøv å legg dere tidligere, og juster dupper. Prøv deg frem. 

Har prøvd både tidligere og senere uten effekt😢Baby blir grinete hvis det er for sent, er det for tidlig holder baby på enda lenger, tror jeg har vært oppe i to timer med bare røre.

Skrevet

Har latt henne holde på så lenge det er trygt og selv latt som jeg sover, men har hun bevegd seg for langt ut på kanten eller begynt å klatre over meg har jeg lagt henne ned ved siden av meg og sagt det er natta. Dette har gått fordi hun stort sett har holdt seg innenfor den trygge forkanten mellom meg, veggen og dyna jeg har rulla sammen mot fotenden, men skjønner at det kan være utfordrende! Når det har blitt veldig mye uro har jeg holdt rundt henne for å gi trygghet og hjelpe å roe henne ned. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

2 åring er da ikke noe baby. Kanskje på tide å øve på å sove i egen seng? 

Skrevet

Hadde kuttet ned på ettermiddagsluren og hatt veldig faste kveldsrutiner. Her var det kveldsmat klokken 17.45, kveldstell, bok og opp på et mørkt og kjølig rom ca 18.30. Sang de samme sangene hver kveld, mens jeg strøk på magen eller ryggen. Gikk ikke mange dagene før lille sovna på 5-20 minutter. 

Anonymkode: 0daf6...15f

Skrevet
WhisperingWind skrev (3 timer siden):

2 åring er da ikke noe baby. Kanskje på tide å øve på å sove i egen seng? 

Baby er 10 mnd, ikke 2 år😂

Egen seng funger ikke da baby har veldig seperasjonsangst, har samsovet siden fødsel pga det og lagt meg og stått opp med baby da baby bare våknet hvis jeg forlot sengen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde kuttet ned på ettermiddagsluren og hatt veldig faste kveldsrutiner. Her var det kveldsmat klokken 17.45, kveldstell, bok og opp på et mørkt og kjølig rom ca 18.30. Sang de samme sangene hver kveld, mens jeg strøk på magen eller ryggen. Gikk ikke mange dagene før lille sovna på 5-20 minutter. 

Anonymkode: 0daf6...15f

Hvis du kan stryke på mangen eller ryggen betyr jo det at baby faktisk legger seg ned, det gjør ikke min, så det er ikke noe å strykke på. 

Noen ganger legger baby seg oppå meg, men bare for å bite i brystvortene og le, og for  å bruke meg som springbrett for å kaste seg mot kanten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du kan stryke på mangen eller ryggen betyr jo det at baby faktisk legger seg ned, det gjør ikke min, så det er ikke noe å strykke på. 

Noen ganger legger baby seg oppå meg, men bare for å bite i brystvortene og le, og for  å bruke meg som springbrett for å kaste seg mot kanten.

Tenker barnet må i egen seng. Start med ny rutine. 

Anonymkode: 94f9a...6e8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tenker barnet må i egen seng. Start med ny rutine. 

Anonymkode: 94f9a...6e8

Dette. 

Anonymkode: 0f69d...552

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Baby er 10 mnd, ikke 2 år😂

Egen seng funger ikke da baby har veldig seperasjonsangst, har samsovet siden fødsel pga det og lagt meg og stått opp med baby da baby bare våknet hvis jeg forlot sengen. 

Sidecrib? 

Skrevet
WhisperingWind skrev (31 minutter siden):

Sidecrib? 

Baby kommer bare over til meg, legger seg ofte oppå meg🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...