Gå til innhold

Hvilke middagstallerkner har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Maxistrå fra Porsgrund Porselen

Porsgrunds Porselænsfabrik Maxistrå Blå Flat Tallerken 28 cm

Anonymkode: 84a51...cc7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aida Passion. Tynne, men veldig sterke. Brukt de daglig i flere år, fortsatt like fine.

5B86D711-A352-4725-8DCC-01F70F2A5DA0.png

Anonymkode: c0891...1c3

Skrevet

Har rosendahl moments. Nydelige 😍

Anonymkode: 9c8d3...61d

Skrevet

Figgjo Klassisk tallerken i hvitt, middag og frokostservice, hatt det i 15 år nå, har ikke hatt behov for å skifte ut noe enda

Anonymkode: 2c406...59f

Gjest lavendulae
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 4.54):

Til hverdags har jeg Teema (fra Iittala), de vanlige hvite. Jeg synes fortatt at de er så fine at jeg bruker de til pent også. 

Som penservie har jeg ett fra Villeroy&Boch og ett arvet. Men min favoritt er Teema. :) 

Anonymkode: d980a...a49

Jeg har også hvite Teema, og er fornøyd med de selv etter mange år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi har Plissé fra Pillivuyt. 

Anonymkode: 3bdef...a29

Dette ville jeg gått for om jeg skulle velge igjen. Vi har Iittala Teema. Jeg liker designet, men synes det er litt for kremfarget og ønsket vi hadde et hvitere. Og det er blitt litt merker i det. Vi bruker det til alt da, hverdags også, da jeg synes både finservise og hverdagsservise tar for mye plass.

Skrevet

Helt ordinære hvite Europris tallerkener til hverdags og IKEA koboltfarget set til fest og familiesammenkomster:)

Skrevet
On 1/29/2023 at 10:40 PM, AnonymBruker said:

Aida Passion. Tynne, men veldig sterke. Brukt de daglig i flere år, fortsatt like fine.

5B86D711-A352-4725-8DCC-01F70F2A5DA0.png

Anonymkode: c0891...1c3

Våre har fått en del riper, hatt de i 6 år.

Anonymkode: b4d64...008

Skrevet

Til hverdags har jeg Iittala Origo:

Iittala, origo tallerken 20cm beige - Tilbords.no

Anonymkode: 13f42...d72

Skrevet

Jeg har mest av serviset fra Eva solo nordic. Ikke særlig fornøyd dog, fort merker på de. 

Har også noen deler av dette: https://sostrenegrene.com/no/produkter/bolig/kjokkenutstyr/servise/skal-p-xd13c9a6

Har også litt tilfeldig her og der, bor alene men liker å bytte litt på her og der. Også gøy å servere i blandet servise. Det gjør meg glad når maten ser fin ut 😁

Kjøpte f.eks. denne ene middagstallerken bare for morro skyld, men kunne gjerne hatt flere! Hadde vært koselig til jul, sånn som på bildet. 

https://www.kid.no/kjokkenutstyr/carlotta-tallerken-lys-gronn?v=208011020818

Synes også Broste Copenhagen sand er fint og rent i utrykket, eller det svenske merket Mateus (ønsker meg noe fra Oyster serien, men dyrt!!) 

Anonymkode: 421a2...187

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 22.29):

Vi har Plissé fra Pillivuyt. 

Anonymkode: 3bdef...a29

Samme her. Veldig fine, og de tåler alt (selv en tur i stekeovnen). 

Anonymkode: de391...355

Skrevet

De siste 6-7 årene har jeg hatt middagstallerkener fra Kähler, Hammershøi ensfarget hvite. De har en rillekant rundt kanten på tallerkenen, ellers ingen dekor.

De virker å være svært god kvalitet, for de ser ut som nye ennå. Daglig i bruk og kjøres i oppvaskmaskin hele tiden.

22456-01-01-bcec96a7d8.jpg?preset=medium

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...