AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Del Skrevet 27. januar 2023 Jeg har nå kommet til det punktet at jeg snart trenger ny bil. Men jeg er så usikker på om jeg skal ta opp lån og kjøpe bil, eller om jeg skal gå for leasing. Jeg bruker bil hver dag til og fra jobb, trening og butikk, men ellers er det ikke de spesielt lange turene jeg kjører, så er mest interessert i elbil/hybrid. En gang og to i året kjører jeg lengre turer enten til Sverige eller over fjellet til vestlandet, men slike langturer er det ikke kjempemange av, så det er jo ikke sånn at det blir ekstrem kjørelengde på et år. Uansett så har jeg aldri leaset bil før, og kjenner jeg er veldig usikker på hva som er lurt og ikke. Alt jeg vet er at jeg gjerne vil ha en nyere bil (den jeg har er 10+ år nå, og har vært helt ok, men føler nå det er mer og mer som ikke er bra med den lenger). Jeg vil tro jeg kan benytte bilen jeg har til innbytte, og få kanskje 60k for den. Noen her som leaser? Hvilke fordeler og ulemper er det med leasing? Ville du heller kjøpt? Tenker jo veldig på at verditapet på bil er jo kjempestort omtrent fra den kjører ut fra fabrikken... Noen som har gode råd å komme med? Anonymkode: 33d59...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 27. januar 2023 #2 Del Skrevet 27. januar 2023 Verdt å tenke på at leasingselskapet selvsagt regner inn verditapet i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 27. januar 2023 #3 Del Skrevet 27. januar 2023 Jeg kan låne penger og kjøpe en bil som jeg leier ut til deg med fortjeneste. Tar du poenget nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå