AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Hei, jeg bare lurte på folks meninger: mannen har kjøpt en elektrisk smørbrødgrill - som han hevder bør vaskes etter bruk( man kan ta av plater). Jeg brukte den her en dag, men glemte å vaske. Da han brukte den da i går, så skulle han flytte denne grillen litt, men fikk brennende olje/ mat på sine fingre ...og skylder på m e g for at jeg ikke vasket den....men er det ikke en voksen sitt eget ansvar å følge med på slike ting, sjekke at ting er slik som forventet f ø r man bruker den?? Anonymkode: 38975...ce7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Jo det er voksne sitt ansvar å både rengjøre etter bruk og sjekke at den er ren før bruk, så det er begge sitt ansvar. Forresten godt gjort at oljen begynte å brenne, må jo være noe feil med den grillen. Anonymkode: 62ab5...b12 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Det er den som sist brukte den som skal se til at den blir rengjort. Anonymkode: 2633c...0fc 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Det finnes mange av oss som nesten aldri vasker toastjernet. Hvis det ligger igjen en masse olje og matrester i det etter bruk er jeg nok egentlig enig med mannen din, at man går ut ifra at det er klart til bruk og at man forventer at disse er tørket bort og vasket av den som brukte den sist. Jeg hadde ikke sjekket toastjernet før jeg skrudde det på jeg heller. Så jeg synes faktisk det er din feil dette. Litt sånn bagatellmessig sak å henge seg opp i synes jeg, hadde bare beklaget og sagt jeg skal være mer nøye på renholdet neste gang. Anonymkode: 00656...0df 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Varm olje er smertefullt, og dette er neppe riktig tidspunkt for å krangle om hvem som har rett. Husk å vaske den fra nå av, og tips mannen om at han bør sjekke i tilfelle du har glemt deg, ydmykt og uten å anklage. Anonymkode: f4f2d...be3 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: c4c42...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det er voksne sitt ansvar å både rengjøre etter bruk og sjekke at den er ren før bruk, så det er begge sitt ansvar. Forresten godt gjort at oljen begynte å brenne, må jo være noe feil med den grillen. Anonymkode: 62ab5...b12 Ok, men han skylder på m e g at han har brent sine fingre? Etter forflyttning av grillen? Anonymkode: 38975...ce7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 Man trenger vel ikke olje i en smørbrødgrill uansett, og iallfall ikke så mye at det begynner å renne av den når den er varm. Men anbefaler å legge et stykke kjøkkentørkepapir mellom smørbrødgriller når dere er ferdig med den og dere ikke vasker den. Anonymkode: 1d3d1...997 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Jeg synes dere begge har skyld, men mest du. Det er normalt at man forlater et rom eller en ting man har brukt i like god, eller bedre, tilstand enn man fant den. Det er utrolig irriterende å skulle lage seg mat og måtte vaske smørbrødjern, kjøkkenbenk eller annet før man begynner fordi forrigemann ikke gjorde rent etter seg. Selvsagt burde han passet på, men han antok nok, med rette, at du hadde rengjort som du skulle etter bruk, noe du ikke hadde. Her er det du som må skjerpe deg. Anonymkode: 183d5...d52 2
Maleficenta Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, jeg bare lurte på folks meninger: mannen har kjøpt en elektrisk smørbrødgrill - som han hevder bør vaskes etter bruk( man kan ta av plater). Jeg brukte den her en dag, men glemte å vaske. Da han brukte den da i går, så skulle han flytte denne grillen litt, men fikk brennende olje/ mat på sine fingre ...og skylder på m e g for at jeg ikke vasket den....men er det ikke en voksen sitt eget ansvar å følge med på slike ting, sjekke at ting er slik som forventet f ø r man bruker den?? Anonymkode: 38975...ce7 det er jo det men det var jo også ditt ansvar å vaske den etter deg.... Sykt at du bare fraskriver deg all skyld her. Han forventa jo også av deg å være voksen og ta ansvar... Endret 27. januar 2023 av Maleficenta 2
Reign Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei, jeg bare lurte på folks meninger: mannen har kjøpt en elektrisk smørbrødgrill - som han hevder bør vaskes etter bruk( man kan ta av plater). Jeg brukte den her en dag, men glemte å vaske. Da han brukte den da i går, så skulle han flytte denne grillen litt, men fikk brennende olje/ mat på sine fingre ...og skylder på m e g for at jeg ikke vasket den....men er det ikke en voksen sitt eget ansvar å følge med på slike ting, sjekke at ting er slik som forventet f ø r man bruker den?? Anonymkode: 38975...ce7 Jeg skjønner ikke hvordan det kan være "brennende olje" på et toastjern.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes dere begge har skyld, men mest du. Det er normalt at man forlater et rom eller en ting man har brukt i like god, eller bedre, tilstand enn man fant den. Det er utrolig irriterende å skulle lage seg mat og måtte vaske smørbrødjern, kjøkkenbenk eller annet før man begynner fordi forrigemann ikke gjorde rent etter seg. Selvsagt burde han passet på, men han antok nok, med rette, at du hadde rengjort som du skulle etter bruk, noe du ikke hadde. Her er det du som må skjerpe deg. Anonymkode: 183d5...d52 Neivetdu hva, han hadde skyld han også. Man kan ikke skylde på andre...det er nok delt skyld Anonymkode: 38975...ce7
Maleficenta Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neivetdu hva, han hadde skyld han også. Man kan ikke skylde på andre...det er nok delt skyld Anonymkode: 38975...ce7 men det var han som skadet seg...
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Skrevet 27. januar 2023 Maleficenta skrev (Akkurat nå): men det var han som skadet seg... den eneste grunnen til at han skadet seg var selvfølgelig fordi tråd-starter her glemte å vaske. altså har tråd-starter ansvaret. Anonymkode: 0a451...35a 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Skrevet 27. januar 2023 TS her, det som også gjorde alt irriterende, var at han ble megasur, kalte meg dum og at han aldri skulle møtt meg osv.....liksom...hæ? For mye overreagering synes jeg....jeg kaller aldri folk dumme.... Anonymkode: 38975...ce7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #17 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): den eneste grunnen til at han skadet seg var selvfølgelig fordi tråd-starter her glemte å vaske. altså har tråd-starter ansvaret. Anonymkode: 0a451...35a Kanskje voksne mennesker burde sjekke ting før de taes i bruk da?? Anonymkode: 38975...ce7 1
Maleficenta Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): den eneste grunnen til at han skadet seg var selvfølgelig fordi tråd-starter her glemte å vaske. altså har tråd-starter ansvaret. Anonymkode: 0a451...35a ikke eneste grunnen men jeg reagerer på at ts fraskriver seg all skyld og mener det bare er hans feil 1
Maleficenta Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her, det som også gjorde alt irriterende, var at han ble megasur, kalte meg dum og at han aldri skulle møtt meg osv.....liksom...hæ? For mye overreagering synes jeg....jeg kaller aldri folk dumme.... Anonymkode: 38975...ce7 ja sikkert. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her, det som også gjorde alt irriterende, var at han ble megasur, kalte meg dum og at han aldri skulle møtt meg osv.....liksom...hæ? For mye overreagering synes jeg....jeg kaller aldri folk dumme.... Anonymkode: 38975...ce7 Det var bedritent av ham. Men vask toastjernet etter deg likevel. Anonymkode: a4b1e...f7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå