Gå til innhold

Brudd uten hevelse?

AnonymBruker
 Del

Anbefalte innlegg

Falt på albuen igår. Har det tilfeldigvis på film, og på ett tidspunkt så er det kun albue/underarm som er i bakken 😅 Resten av kroppen svevende og beina opp.

Har vondt i hele skulderen, men ingen hevelse eller fargeendring - Kan det likevel være brudd? Klarer å bruke armen, men kjenner det jo. Albuen har et blåmerke, men der har jeg ikke egentlig vondt. Føler jeg til tider kjenner at et par fingre er litt nummen 😬 Men har ikke lyst til å unødvendig bruke ressurser på legevakten. Jeg prøver å tenke at ved brudd hadde jeg ikke klart å bruke den fordi det hadde vært alt for vondt, og over alt som jeg leser så er hevelse det man ser etter. Skjønner jo at jeg er kraftig forslått hvertfall. 

Anonymkode: cf0b1...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Falt på albuen igår. Har det tilfeldigvis på film, og på ett tidspunkt så er det kun albue/underarm som er i bakken 😅 Resten av kroppen svevende og beina opp.

Har vondt i hele skulderen, men ingen hevelse eller fargeendring - Kan det likevel være brudd? Klarer å bruke armen, men kjenner det jo. Albuen har et blåmerke, men der har jeg ikke egentlig vondt. Føler jeg til tider kjenner at et par fingre er litt nummen 😬 Men har ikke lyst til å unødvendig bruke ressurser på legevakten. Jeg prøver å tenke at ved brudd hadde jeg ikke klart å bruke den fordi det hadde vært alt for vondt, og over alt som jeg leser så er hevelse det man ser etter. Skjønner jo at jeg er kraftig forslått hvertfall. 

Anonymkode: cf0b1...1f9

Ring fastlegen :)

Anonymkode: b1132...a12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaaa. Ja, hvis det er sinnsykt vondt så kan det jo det. Spør legen, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være brudd ja, ikke lenge siden det skjedde med en venninne av meg. Veldig lite misfarging og hevelse, ikke så fryktelig mye smerter heller. Likevel brudd.

Anonymkode: ea175...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudd i albuen og skulderen er vanligvis veldig vondt, og man har problemer med å bevege leddet! I tillegg er det brudd som i de fleste tilfeller tåler å vente noen dager før operasjon. 
Med mindre du mister følelsen i fingrene, fingrene blir misfarget, eller du får vondere, tenker jeg du kan se det litt an :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være brudd også uten hevelser og blåmerker. 

Jeg ville kommet meg en tur på legevakt og sjekket opp, slik at du vet. (Og i tilfelle det er noe som må settes på plass igjen før det gror feil.) 

Anonymkode: 4d640...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

• Opprett ny...