Gå til innhold

Er du redd for å kaste opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er verre å være kvalm enn å kaste opp. Liker ikke å kaste opp, men gruer meg ikke.

Anonymkode: 0798e...6cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ting vil stabilisere seg, godt voksne driver ikke å spyr ..... immunforsvaret vårt er bygd opp ...... .

Anonymkode: 3ae11...b9c

Voksne kan vel også spy. Men barn gjør det nok oftere.

Anonymkode: 6e1af...df0

Skrevet

Jeg var livredd helt fra tenårene og frem til ca. midt i 30-årene.  Men etter at jeg begynte på antidepressiva (Cipralex) forsvant både emetofobi, flyskrekk og annen angst. 

Skrevet

Direkte redd er jeg vel ikke, men synes det er svært ubehagelig, og trekker meg unna om noen spyr i nærheten av meg.
Det som gjør meg "redd" er vel følelsen av å miste kontroll. Liksom typ løpe mot doen men akkurat ikke rekke det og spyr ned hele rekka med sko og jakker i gangen.. :P

Men det er jo ganske befriende etterpå da. 

Skrevet

Nei, er ikke redd. Er selvfølgelig ubehagelig, men synes det er bedre å bli ferdig med det enn å føle seg sånn kvalm at man nesten spyr.. 

Anonymkode: 975df...33b

Skrevet

Ja til dels. Har emetofobi, men ikke så veldig redd for oppkast hvis jeg er hjemme og i "trygge omgivelser". Men jeg er veldig redd for å plutselig måtte kaste opp i upassende situasjoner eller blant folk. Det glir kanskje litt over i sosial fobi og frykten for negativ bedømmelse fra andre... Jeg er også veldig redd for at andre skal kaste opp. Får panikk i kroppen om jeg havner i en situasjon hvor jeg blir vitne til oppkast 🤢

Skrevet

Ikke redd for å spy som i emetofobi, heter det vel.. men det er definitivt skikkelig jævlig. Likevel. Noen ganger er det "godt" å få spydd om man har følt seg skikkelig kvalm. Men vil helst slippe det hele 😄

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har det på samme måte nå. 4 runder i høst, og nå er jeg kjempestressa fordi det var flere barn som kasta opp på avd til minstemann i bhg idag, og det er stor sannsynlighet for nok en runde. Jeg takler det bare ikke. Hvordan kom du deg ovenpå igjen? Har du tips? Er i konstant alarmberedskap og verken sover eller spiser når det er sånne perioder som dette 😔

Anonymkode: ec740...12c

Fire runder hos barnet, eller hos deg? 

Anonymkode: 80ebd...943

Skrevet

Livredd! Sterk emetofobi.  Hatt det i flere tiår og blir aldri kvitt det. Plagsomt å ha sånn angst. 

Anonymkode: 37aff...2fb

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, jeg er redd for det. Grunnen er at når jeg var yngre så følte jeg meg alltid kvelt. Var traumatiserende å spy når jeg var liten. Gråt alltid og når jeg var dårlig satt jeg på do og ba helt intenst om å få slippe å spy, bare få det andre veien. Funket faktisk neeeesten alltid.

Hater å være kvalm også og gråter lett om jeg kjenner jeg er på nippet til å spy.

Da jeg spydde sist, så kom det helt plutselig (hadde på forhånd hentet bøtten inn til rommet da, grunnet hodepine og kvalme). Det kom så fort at spruten sto ut kjeften og det gikk faktisk bedre enn jeg fryktet. Er en liiten stund siden og før den gangen så var det flere år siden sist. Håper på flere nye år før jeg spyr igjen, lol. 

Anonymkode: 5aadf...aca

Skrevet

Nei. 

Kasta mye opp pga oppstart av anti dep, tok helt av. Har kasta opp mye av angst og om kroppen spenner seg veldig. Samt ved inntak av migrene medisin, kan jeg bli dårlig og kaste opp. Sist idag, kasta opp 2 ganger pga medisin mot migrene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fire runder hos barnet, eller hos deg? 

Anonymkode: 80ebd...943

Hos begge! Pappen fikk det to av fire runder.

Anonymkode: ec740...12c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...