Million Skrevet 27. januar 2023 #21 Skrevet 27. januar 2023 Nei, det er ikke noe jeg er redd for. Det er ubehagelig mens det pågår, men når det er overstått føler man seg som regel bedre. Mindre kvalm og uvel, som oftest.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #22 Skrevet 27. januar 2023 Husker broren min spydde en gang som barn, og husker det var kjempelenge, han spydde Sikkert i over et minutt sammenhengende. Mulig jeg husker feil da, for har hørt at det ikke går an å spy så lenge om gangen. Men jeg husker jeg ble redd for å kaste opp etter den episoden. Anonymkode: 6e1af...df0
jordbær86 Skrevet 27. januar 2023 #23 Skrevet 27. januar 2023 Egentlig så føles det omtrent som sure oppstøt/halsbrann, bare at det kommer opp og ut. Så er ikke så redd, men syns det er jævlig. Har man spist eller drukket noe like før så er det ikke så ekkelt.
jordbær86 Skrevet 27. januar 2023 #24 Skrevet 27. januar 2023 Tror ikke det finnes et menneske som aldri har spydd. Det er vel noe alle går gjennom i løpet av livet. Men forskjellig hvordan hver enkelt takler det da.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #25 Skrevet 27. januar 2023 Ja, jeg er redd for det. Har emotofobi. Hvor sterk angsten er går i perioder. Vinter når norovirus går er værst. Det har hindret meg i få få barn. Hva om jeg blir kvalm i svangerskapet?! (heldigvis gikk det greit) nå er det bakterier og dritt i bhg. Noe av det som er vanskelig er å få andre til å skjønne at dette er en reel angst. Folk er redd for høyder og edderkopper, det har folk forståelse for. Redd for oppkast, nei det er bare tull... Anonymkode: 1c665...572 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #26 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er redd for det. Har emotofobi. Hvor sterk angsten er går i perioder. Vinter når norovirus går er værst. Det har hindret meg i få få barn. Hva om jeg blir kvalm i svangerskapet?! (heldigvis gikk det greit) nå er det bakterier og dritt i bhg. Noe av det som er vanskelig er å få andre til å skjønne at dette er en reel angst. Folk er redd for høyder og edderkopper, det har folk forståelse for. Redd for oppkast, nei det er bare tull... Anonymkode: 1c665...572 Ja, syns det er rart at folk ikke har forståelse for dette. Jeg sliter med det samme. Heldigvis så kan jeg prate med fastlegen. Han var vist også redd for å kaste opp sa han, så da føler jeg han forstår meg. Anonymkode: 6e1af...df0 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #28 Skrevet 27. januar 2023 10 hours ago, flusa said: Nei,hvis jeg er kvalm så vet jeg at det hjelper å få det opp. Men etter jeg hadde slankeoperasjon får jeg ikke til å kaste opp lenger.. Samme her. Jeg kan bli kvalm av å se andre kaste opp, men jeg klarer såvidt å gulpe litt selv. Problemet etter operasjonen min er at alt som kommer opp gjennom magen kommer opp gjennom nesa/bihulene, så alt lukter spy og jeg må snyte matklumper i flere timer etterpå. Det er helt jævlig. Anonymkode: 5552d...7c0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #29 Skrevet 27. januar 2023 Det somerbra, er at etterfylte 35 så stabiliserer ting seg, har ikke kastet opp på over 15 år, og om jeg blir uheldig, så stenger jeg for nesen mens jeg spyr...funker bra mot lukt hehe Anonymkode: 3ae11...b9c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #30 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, syns det er rart at folk ikke har forståelse for dette. Jeg sliter med det samme. Heldigvis så kan jeg prate med fastlegen. Han var vist også redd for å kaste opp sa han, så da føler jeg han forstår meg. Anonymkode: 6e1af...df0 Ting vil stabilisere seg, godt voksne driver ikke å spyr ..... immunforsvaret vårt er bygd opp ...... . Anonymkode: 3ae11...b9c
chouette Skrevet 27. januar 2023 #31 Skrevet 27. januar 2023 Det verste med oppkast er smaken og følelsen i munnen like etterpå 🤢 Den er ubeskrivelig fæl. Selve oppkastøyeblikket synes jeg ikke er så ille, er jo litt forløsende.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #32 Skrevet 27. januar 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg er redd for det. Har emotofobi. Hvor sterk angsten er går i perioder. Vinter når norovirus går er værst. Det har hindret meg i få få barn. Hva om jeg blir kvalm i svangerskapet?! (heldigvis gikk det greit) nå er det bakterier og dritt i bhg. Noe av det som er vanskelig er å få andre til å skjønne at dette er en reel angst. Folk er redd for høyder og edderkopper, det har folk forståelse for. Redd for oppkast, nei det er bare tull... Anonymkode: 1c665...572 Fobi, enten det er for edderkopper eller oppkast, går jo an å få behandling for og bli kvitt. Jeg synes ikke angst er tullete, men jeg synes det er veldig tullete om man ikke prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 71f5f...2bb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #33 Skrevet 27. januar 2023 Har emetofobi. Aner ikke hva jeg er redd for eller hvorfor jeg syns det er så fælt. Det går jo bra når det først skjer og føler meg bedre etterpå. Tror egentlig det verste kommer av at oppkast og kvalme er så uforutsigbart. Vet ikke når det ender med oppkast, hvor, hvordan man takler det osv. Omgangssyke er forferdelig, fordi jeg går bare rundt og er redd for å bli syk selv eller i alarmberedskap, «hvem er neste? Når kommer neste oppkast?» Slitsomt å ha det sånn, og det utviklet seg til PTSD for meg etter vi hadde omgangssyke med to små barn 5 ganger fra november-april et år. Jeg var et nervevrak og ble underernært og alvorlig psykisk syk fordi jeg var konstant redd og stressa den vinteren, i tillegg til å spy selv 😖 Etter det har jeg et litt mer anstrengt forhold til omgangssyke, for å si det sånn. Anonymkode: abda0...ad7
Gjest Peanut Skrevet 27. januar 2023 #34 Skrevet 27. januar 2023 Jeg bare MÅ av og til. Jeg har forholdsvis ofte den festlige opplevelsen at halsen snører seg sammen ved allergi og maten ikke går ned. Så da må det opp og ut. Halsen forblir «tett» i noen timer etterpå og. Dette selv om jeg har tatt sterk allergimedisin Kjempegøy om jeg er ute på restaurant eller café
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #35 Skrevet 27. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Fobi, enten det er for edderkopper eller oppkast, går jo an å få behandling for og bli kvitt. Jeg synes ikke angst er tullete, men jeg synes det er veldig tullete om man ikke prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 71f5f...2bb Fobi mot oppkast er en av de aller vanskeligste fobiene å bli kvitt. Jeg har gått til psykolog siden jeg var 8... Er snart 40 nå. Anonymkode: 80ebd...943 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #36 Skrevet 27. januar 2023 Jeg er ekstremt mye mer redd for å være i nærheten av noen som kaster opp, og risikere å se og høre det og i verste fall få det på meg. Nå når jeg har blitt førti tenker jeg faktisk mye på at jeg er livredd for at partneren min skal bli syk på en måte som innebærer kvalme og oppkast. Det hadde vært helt krise. Mtp hvordan jeg reagerer bare ved å se noen på film som kaster opp så tror jeg at jeg ville blitt helt traumatisert av det. Er ikke på langt nær så engstelig for å kaste opp selv. Men kan telle på en hånd hvor mange ganger det har skjedd. Anonymkode: ed23e...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #37 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har emetofobi. Aner ikke hva jeg er redd for eller hvorfor jeg syns det er så fælt. Det går jo bra når det først skjer og føler meg bedre etterpå. Tror egentlig det verste kommer av at oppkast og kvalme er så uforutsigbart. Vet ikke når det ender med oppkast, hvor, hvordan man takler det osv. Omgangssyke er forferdelig, fordi jeg går bare rundt og er redd for å bli syk selv eller i alarmberedskap, «hvem er neste? Når kommer neste oppkast?» Slitsomt å ha det sånn, og det utviklet seg til PTSD for meg etter vi hadde omgangssyke med to små barn 5 ganger fra november-april et år. Jeg var et nervevrak og ble underernært og alvorlig psykisk syk fordi jeg var konstant redd og stressa den vinteren, i tillegg til å spy selv 😖 Etter det har jeg et litt mer anstrengt forhold til omgangssyke, for å si det sånn. Anonymkode: abda0...ad7 Jeg har det på samme måte nå. 4 runder i høst, og nå er jeg kjempestressa fordi det var flere barn som kasta opp på avd til minstemann i bhg idag, og det er stor sannsynlighet for nok en runde. Jeg takler det bare ikke. Hvordan kom du deg ovenpå igjen? Har du tips? Er i konstant alarmberedskap og verken sover eller spiser når det er sånne perioder som dette 😔 Anonymkode: ec740...12c
kaleidoskop Skrevet 27. januar 2023 #38 Skrevet 27. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Fobi, enten det er for edderkopper eller oppkast, går jo an å få behandling for og bli kvitt. Jeg synes ikke angst er tullete, men jeg synes det er veldig tullete om man ikke prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 71f5f...2bb Konkrete tips mottas med stor takk. Jeg har prøvd uten hell så langt.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #39 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ting vil stabilisere seg, godt voksne driver ikke å spyr ..... immunforsvaret vårt er bygd opp ...... . Anonymkode: 3ae11...b9c Nuvel, I har ikke vært borti Tungt alkoholinntak, formoder jeg? Anonymkode: ab3da...2d7
Maskinfører Skrevet 27. januar 2023 #40 Skrevet 27. januar 2023 Kaster vel bare opp når jeg drikker alk men da blir det gjerne for mye
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå